Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Alimenty - VYŽIVOVACÍ POVINNOST

Od: iveta* odpovědí: 31 změna:

Ahoj, chtěla bych se zetat jak je to s alimenty. Od 18 mi chodily na účet alimenty od otce, ale jelikož jsem se rozešla s přítelem a doma stím nesouhlasili a nepřijali toho současnýho tak jsem se přestěhovala. Matka mi nedávala nic a asi po týdnu mi napsala, že mi vzala všechny peníze z účtu (200 000 Kč) a vrátí mi je až na svatbu, ale pokud si vezmu někoho ,,normálního´´. Já studuji a přítel vše platí (jídlo, nájem,..). Je matka v právu nebo mi je ´´ukradla´´? Já si myslím, že patří mě, ale nevím jak je z ní dostat a k soudu ji dávat nechci. Má někdo takovou zkušenost? Zmůže stím popřípadě něco policie i mimosoudně?

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

id
hodnocení

5x

Iveto, kolik Kč jste z alimentů přispívala matce na vaše bydlení, obživu, studium? Alimenty od otce nesjou určeny na vaše kapesné.

Po tomto vyjádření pak můžeme odhadnout čí ty peníze na účtu vlastně jsou.

POkud jste nic nepřispěla, vše táhla i za vás matka sama, chtělo by to asi kompromis. Co tak si peníze rozdělit na polovic? Zaráží mě, že jste bez příjmu a užíváte si prázdniny. Proč nejste na brigádě až do září a příteli finančně nepomůžete?

hodnocení

4x
Z těch alimentů jste mamince přispívala na bydlení? Hradila jste si z nich něco sama nebo Vám je maminka nechala celé a jinak vše hradila za Vás? Pak se zamyslete, "čí peníze to jsou".
Ona to s Vámi myslí dobře a dělá to proto, že Vás má ráda a chce Vás chránit. Zřejmě má dobrý důvod proto, co udělala, který Vy možná ještě nevidíte, protože láska někdy bývá opravdu slepá.
Pokud se maminka plete, dokažte jí to. S přítelem se postavte na vlastní nohy a časem třeba maminka uzná, že se spletla nebo uznáte Vy, že jste se spletla Vy.
Já do začátku žádné peníze od rodičů neměla. Musela a chtěla jsem se starat sama. Rodiče nebyli rozvedení a tak jsem žádné pravidelné "kapesné", jako dostávají děti rozvedených rodičů, nedostávala..