Změna účtu pro výplatu důchodu

Od: odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

mám dotaz. Chodí mi sirotčí na můj běžný účet převodem. Založil jsem si nový účet, který má výhodnější funkce a podmínky, ale oba jsou zdarma, takže neplánuju rušit ani ten první.

Nicméně jsem si říkal, že by bylo výhodnější mít všechno v jednom "baráku" a že bych si nechal převádět ty peníze na nový účet. Stačí napsat na ČSSZ nebo podat nějakou žádost, nebo je to složitý stejně jako na začátku když jsem si podával žádost tj vzít tiskopis, jít s tím do banky, nechat si to potvrdit a potom to poslat na ČSSZ. Protože jestli je to tak složitý, tak si to radši nechám na ten dosavadní a budu si to převádět.

Příjde mi, že čím míň komunikuje člověk s čssz tím líp.

Btw. Nebo nevíte, jestli to dokáže za mě vyřídit ta nová banka?

11 odpovědí na otázku

 

 


2x
avatar rumicek

Ono záleží na bance. Já došel do banky, tam mě dali podepsat žádost a vše zařídili.


doplněno 31.07.20 19:44:

Šlo o Airbank a ručně nic nevypľnovali, jen na kliknutí formulář vytiskli a dali mi jej podepsat.


doplněno 01.08.20 08:17:

Teda hlavicka, nechápu to tvoje přiliš iniciativní. Já si naopak myslím, že takhle má služba zákazníkovi vypadat...

rumicek: A co to byla za banka? Přiliš se mi nechce věřit, že by ti to v bance vyplňovali a pak ještě potvrzené zasílali na ČSSZ. Pokud ano tak to jsi možná měl štěstí, že jsi natrefil na nějakého příliš hodně iniciativního bankéře který kromě potvrzení to vše za tebe zařídil.

Třeba ve sporce to umí... csas.cz/... ale předpokládám že i jinde. Jedna datova zprava banku nezabije...

motak: To co píšeš je něco jiného než co požaduje tazatel. On nechce rušit účet v jedné bance a zakládat nový v jiné. Nový účet si už založil a ten původní neplánuje rušit. Navíc na eportal.cssz.cz/... čtu mj., že "Údaje o čísle účtu majitele musí být ověřeny a potvrzeny bankou nebo spořitelním a úvěrním družstvem. Takto potvrzený a vlastnoručně podepsaný tiskopis lze podat výhradně písemně, nikoliv v elektronické podobě." a z toho vyplývá, že datovou zprávou by to asi nemohlo být.

 


2x
avatar iz

Nová banka to vyřídit dokáže, ale ČSSZ má na změnu 90 dnů. Já jsem měla štěstí, že mi důchod přišel na nový účet už druhý měsíc, ale tak rychle to nemusí být vždy.

 


1x
avatar inzinyrka

Podle mě bude chtít ČSSZ opět potvrzení od banky, že je to Váš účet. Pochopte, že takto Vás chrání před tím, že by si třeba chamtivé dětičky nechaly posílat Váš důchod na svůj účet a aby jim to dlouho vydrželo, denně by Vám podstrčily džbán vody a skývu okoralého chleba. Banka to za Vás nevyřídí.

Také jsem kdysi před někoklika léty měnil účet pro zasílání důchodu a musel jsem na to podat na ČSSZ novou žádost potvrzenou bankou. Pokud se od té doby nic nezměnilo tak by to tak mělo platit snad i nyní. Zde by měly být snad aktuální informace ohledně toho, přímo od ČSSZ. Tím potvrzením od banky ČSSZ chrání především sama sebe před tím aby jim banka v případě smrti důchodce před dnem splatnosti důchodu peníze vrátila zpět. Banka potvrzuje, že "Dále potvrzujeme, že podmínky pro vedení tohoto účtu jsou stanoveny tak, že z něj mohou být zúčtovány a České správě sociálního zabezpečení vráceny splátky důchodu, na které nárok, z důvodu úmrtí jeho majitele, zanikl.".

Není to nic složitého vyřídit. Tiskopis (žádost) jde vyplnit a pak vytisknout zde a pak s tím zajít do banky a nechat to potvrdit. Na konec to stačí odnést a odevzdat nebo zaslat poštou na OSSZ. Mají na to provedení změny 3 měsíce, ale u mne pokud si dobře pamatuji to provedli už od příštího měsíce po podání žádosti.

Dělala jsem to v červnu.Ze stránek jsem si vytiskla tiskopis ,vyplnila ho a v bance nechala potvrdit ,že je žadatel majitelem účtu na který bude důchod chodit.Poslala jsem to doporučeně na tu pražskou adresu ,která byla uvedena na tom formuláři.

 


1x

Pokud chodí důchod v plus mínus stejném termínu a je ve stejné výši, tak na původní účet dát trvalý příkaz s dvoudenní rezervou na převod na nový účet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]