Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz. Chodí mi sirotčí na můj běžný účet převodem. Založil jsem si nový účet, který má výhodnější funkce a podmínky, ale oba jsou zdarma, takže neplánuju rušit ani ten první.
Nicméně jsem si říkal, že by bylo výhodnější mít všechno v jednom "baráku" a že bych si nechal převádět ty peníze na nový účet. Stačí napsat na ČSSZ nebo podat nějakou žádost, nebo je to složitý stejně jako na začátku když jsem si podával žádost tj vzít tiskopis, jít s tím do banky, nechat si to potvrdit a potom to poslat na ČSSZ. Protože jestli je to tak složitý, tak si to radši nechám na ten dosavadní a budu si to převádět.
Příjde mi, že čím míň komunikuje člověk s čssz tím líp.
Btw. Nebo nevíte, jestli to dokáže za mě vyřídit ta nová banka?
Ono záleží na bance. Já došel do banky, tam mě dali podepsat žádost a vše zařídili.
Šlo o Airbank a ručně nic nevypľnovali, jen na kliknutí formulář vytiskli a dali mi jej podepsat.
Teda hlavicka, nechápu to tvoje přiliš iniciativní. Já si naopak myslím, že takhle má služba zákazníkovi vypadat...
rumicek: A co to byla za banka? Přiliš se mi nechce věřit, že by ti to v bance vyplňovali a pak ještě potvrzené zasílali na ČSSZ. Pokud ano tak to jsi možná měl štěstí, že jsi natrefil na nějakého příliš hodně iniciativního bankéře který kromě potvrzení to vše za tebe zařídil.
motak: To co píšeš je něco jiného než co požaduje tazatel. On nechce rušit účet v jedné bance a zakládat nový v jiné. Nový účet si už založil a ten původní neplánuje rušit. Navíc na eportal.cssz.cz/... čtu mj., že "Údaje o čísle účtu majitele musí být ověřeny a potvrzeny bankou nebo spořitelním a úvěrním družstvem. Takto potvrzený a vlastnoručně podepsaný tiskopis lze podat výhradně písemně, nikoliv v elektronické podobě." a z toho vyplývá, že datovou zprávou by to asi nemohlo být.
rumicek: Ono tu žádost jde vyplnit v počítači na stránkách ČSSZ a pak vytisknout nebo uložít do počítače. Po vytisknutí, potvrzení a tvým podepsání to ale museli vložit do obálky a odeslat poštou do ČSSZ. Možná to tak v Air bank dělají a nebo jsi natrefil na příliš iniciatvního bankéře který to udělal za tebe.
rumicek: Ano takto by měly služby zakáznikovi vypadát, ale bohužel ne vždy a ne všude to tak vypadá. Nevím jak je to v jiných bankách, ale myslím, že zrovna tato konkrétní služba v bankách nebude samozřejmosti a Air bank je v tom asi vyjímkou. A bylo to v té Air bank alespoň zdarma nebo za nějaký poplatek?
Podle mě bude chtít ČSSZ opět potvrzení od banky, že je to Váš účet. Pochopte, že takto Vás chrání před tím, že by si třeba chamtivé dětičky nechaly posílat Váš důchod na svůj účet a aby jim to dlouho vydrželo, denně by Vám podstrčily džbán vody a skývu okoralého chleba. Banka to za Vás nevyřídí.
Také jsem kdysi před někoklika léty měnil účet pro zasílání důchodu a musel jsem na to podat na ČSSZ novou žádost potvrzenou bankou. Pokud se od té doby nic nezměnilo tak by to tak mělo platit snad i nyní. Zde by měly být snad aktuální informace ohledně toho, přímo od ČSSZ. Tím potvrzením od banky ČSSZ chrání především sama sebe před tím aby jim banka v případě smrti důchodce před dnem splatnosti důchodu peníze vrátila zpět. Banka potvrzuje, že "Dále potvrzujeme, že podmínky pro vedení tohoto účtu jsou stanoveny tak, že z něj mohou být zúčtovány a České správě sociálního zabezpečení vráceny splátky důchodu, na které nárok, z důvodu úmrtí jeho majitele, zanikl." .
Není to nic složitého vyřídit. Tiskopis (žádost) jde vyplnit a pak vytisknout zde a pak s tím zajít do banky a nechat to potvrdit. Na konec to stačí odnést a odevzdat nebo zaslat poštou na OSSZ. Mají na to provedení změny 3 měsíce, ale u mne pokud si dobře pamatuji to provedli už od příštího měsíce po podání žádosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.