Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Poplatky za VŠ

Od: metjuf* odpovědí: 3 změna:

Zdravím, mám dotaz ohledně poplatků na veřejných vysokých školách. Studuji prvním rokem 3letý bakalářský obor, který koncem tohoto šk. ukončím a další šk. rok půjdu na jinou vysokou školu znovu na tříletý obor. Myslel jsem že poplatky nebudu muset platit do 26let. První škola mi však poslala toto: Dle zákona o vysokých školách č.111/1998 Sb. 58. Odstavce 3 a 4, student po uplynutí doby studia resp. standardní doby studia plus jeden rok začne platit za studium. Do doby studia se započítává i doba předchozích neúspěšných studií. U toho mám počítadlo za jak dlouho budu muset platit a je tam 1228dní což je asi 3.3 roků. Znamená to že bych měl co nejdřív ukončit toto první studium, abych neplýtval "studijním časem" u kterého mi zbývájí 3.3 roku? A nebo se mi tento odpočet vynuluje a na nové škole pojedu vyloženě od znova?

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

antynka*
hodnocení

2x

Nepojedete odznova. Máte nárok na 4 roky baklářského studia a 3 roky magisterského celkem. Po této době - je jedno na kolika školách budete platit školné. Doporučuji tedy co nejdříve studium ukončit, aby platba byla za co nejmenší období. Poplatku se však nezbavíte -můžete se akorát odvolat a u některých škol Vám školné sníží, to je však vše.

metjuf*
hodnocení

Děkuji moc. Takže vlastně poplatky budu řešit až na té další škole po uplynutí 3.3 let a kdybych na přístí škole prošel studiem bez opakování, tak se jim zcela vyhnu v bakalářském studiu, jestli to chápu dobře.

antynka*

Pokud teď končíte tříleté bakalářské studium ( i kdyby bylo nedokončené), tak už máte nárok jen na 1 rok bakalářského studia (jedno na jakékoli škole). Takže teď budete mít zdrama 1 rok bakalářského studia a 3 roky magisterského. Co bude navíc, budete platit.

doplněno 17.04.10 19:30:

Teď jsem si všimla, že píšete, že studujete prvním rokem - tak to potom ano :)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: