Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Co se zbývající dovolenou - učitelka

Od: kik* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, přítelkyně pracuje jako učitelka, ale od 20. března je doma na PN - rizikové těhotenství a vypadá to tak, že doma zůstane až do porodu.Chtěl bych se zeptat. Ze zákona má nárok na 40 dnů dovolené (jako pedagogický pracovník) a termín porodu je stanoven na začátek října. Zůstane jí tedy celých 40 dnů(nebo to bude vzhledem k těhoteství a datu porodu zkráceno(? Mohla by je vybrat třeba v době letních prázdnin? A pokud by dovolenou nevybrala, propadla by jí a nebo by jí byla prolacena? Upřímně v proplacení moc nevěřím vzhledem ke školství ...

Předem díky za opovědi. :)

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

fidonet*
hodnocení

1x

Školství není soukromník. Bude to mít proplacené . .. . Přeji zdravé a hodné miminko ...

moxa*
hodnocení

0x

Dovolená by se krátit neměla, protože za mateřskou dovolenou též vzniká nárok na dovolenou na zotavenou. Dokonce tedy dostane nějakou i příští rok. Na celou dovolenou by měla mít nárok po odpracování 60ti dnů v tomto roce. Kdy si ji může vybrat, stanovuje zaměstnavatel. Předpokládám, že je ve škole obvyklé vybírat si ji v létě. Takže předpisy jsou Vám nakloněny :)

doplněno 15.04.10 13:57:

Teď jsem si všimla toho 20. března, nevím přesně, jestli tedy odpracovala těch 60 dní, to vypadá na hranici...

kik*
hodnocení

Děkuji za obě odpovědi. Od začátku roku má odpracováno jen 55 dnů. To znamená, že nebude mít nárok na dovolenou vubec a nebo jen na určitý počet dnů? Pochopil jsem správně, že jí bude zkráceno oněch 40 dnů o "nějaký ten den"?

moxa*

Ne , ne. Dokud nebude odpracováno 60 dní, má nárok jen na dovolenou za odpracované dny a to je 1 dvanáctina za každých 21 dní - takže ve Vašem případě nějakých 6 dní :(