Česká pošta - poškozený balík

Od: Datum: 07.11.12 15:23 odpovědí: 15 změna: 20.12.12 08:15

Zdravím, právě jsem obdržel zásilku s tabletem, avšak displej je přes půl naprasklý - čára přes displej, je to od jednoho prodejce, který mi řekl, že mám vše vyřešit s poštou a že údajně mi dají hodnotu na kterou byla zásilka pojištěná, zajímalo by mě zdali to opravdu tak funguje, případně zdali máte s tím někdo zkušenosti... Opravdu stačí když ten prodejce ten tablet zaslal klasicky jako doporučený balík pojištěný na určitou hodnotu a obalený jen bublinkami? Chtěl bych se jen poradit, než na tu poštu půjdu abych něco nezkazil...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.11.12 15:43

no ja teda nevim... spravně by to měl poslat jako křehke.. a kdo vi taky na kolik to pojistil.. mohl to taky poslt už praskle a takhle s tebou vy*ebat... nevim na co všechno se to pojištění vztahuje.. ale nedivil bych se kdyby ti na poště řekli že se to mělo poslat jako křehky balík..

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pacourek*
Datum: 07.11.12 15:54

Pošta s vámi jednat ani nemusí protože vlastně nejste zakazníkem ,ten je vždy odesílatel vy musíte nahlasit že mate poškozenou zasilku ale peníze požadujte od odesílatele protože on je jedyní kdo muže zahajit reklamační řízení

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mical
Datum: 07.11.12 16:04

tzn mám tedy zajít na poštu s tím tabletem (zásilkou) a říct jim, že mám poškozenou zásilku a že požaduji peníze (nevadí tam, že tam půjdu po 3 hodinách, tzn. že jsem to nenahlásil ihned po převzetí)? Zbytek tedy má řešit odesílatel?

Od: 1pol
Datum: 12.11.12 13:54

Nemáte pravdu reklamaci uplatňuje vždy adresát a to do 2 dnu po dni od vyzvednutí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: andrea1*
Datum: 07.11.12 15:55

Pošta uhradí škodu skutečně do výše pojištění. Také pošta posuzuje, jestli byl poškozený předmět, vzhledem ke svým vlastnostem, dostatečně chráněn v balíku. Záleží na tom, kolik vrstev bublinkové folie bylo. Také musí být balík označen nálepkou Pozor křehké, pozor sklo. V mém případě odesílající předmět nedostatečně (prasklé sklo) zabalil a ochrana proti nárazu tak byla špatná. Přesto mi pošta reklamaci uznala a cenu pojištění vyplatila. Odesilateli zaslala náklady za poštovné, i když si je nechal ode mě předem uhradit, ale to pošta samozřejmně neví Šlo o vydražený předmět na Aukru, takže na tom vlastně odesílatel ještě vydělal. Já jsem také nakonec škodná nebyla.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mical
Datum: 07.11.12 16:07

děkuji moc za tuhle informaci, tablet byl 2 krát obtočený bublinkami, tak tedy uvidím jestli mi to uznají, každopádně už jsem také jednou posílal poštou tablet avšak dával jsem tam, že je jen křehký, to v případě poškození pak nestačí? (musím to příště odesílat případně i s tím pozor sklo)?

Od: andrea1*
Datum: 07.11.12 16:29

Již si přesně nevzpomínám, ale myslím si, že nálepka Křehké a pozor sklo je spojena, tedy se jedná o jednu nálepku.

doplněno 08.11.12 14:29:

Balíček jsem rozbalila přímo na poště, protože jsem tušila, že může být sklo rozbité. A taky bylo. Takže si ho tam rovnou nechali a sepsali protokol.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.12 15:56
avatar

S každým balíčkem se zachází, jako by obsahoval pilyny. Pokud chcete, aby se s ním zacházelo v rukavičkách, je nutno jej poslat KREHCE.

Takže vina je na odesilateli, pokud to již neposlal umyslně prasklé ( že? ).

Takže basta fidly, tak to je, a nic jiného s tím nenaděláte.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dery®
Datum: 08.11.12 07:16

Já jsem reklamaci na poště měla minulý týden.

Objednala jsem si keramickou konvici a došla s uraženým uchem. Byla v krabici, kolem jen pár papírů a na volno bublinková folie. V krabici byla jinak dost natěsno (chtělo by to větší krabici a více vycpat), takže si myslím, že bych ji rozkřápala i kdybych ji nesla jen z obchodu...

Je nutné zabalit zásilku tak, jak byla, a donést ji na poštu. Tam ji postupně rozdělají a sepíšou protokol o tom, co v tom bylo, jak bylo zabaleno, co je poškozeno. Pak si ji tam nechají na posouzení a do týdne vám dají vědět, zda reklamaci uznali nebo ne. Mně ji uznali, peníze mi do týdne přišly na účet a pak jsem si tam tu svou rozbitou konvici zase vyzvedla... Jen si vyhraďte více času - já jsem tam strávila cca hodinu...

doplněno 08.11.12 07:17:

Jen doplním, že bylo označeno jako "Křehké", i přesto bylo rozbito...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.11.12 14:20
avatar
Jestli byl balík poškozeny už při převzetí, mel jste vyžadovat zápisu. Pak už vám to pošta nemusí uznat.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: eliskav*
Datum: 20.12.12 06:54

Na poště jsem přebírala balík, označený - křehký, sklo - který byl na vnějším obalu poškozený - proražený, odřený. Požadovala jsem sepsání zápisu, abych měla něco v ruce pro případnou reklamaci, ale vedoucí pošty to odmítla s tím, že si mám balík rozbalit na místě nebo ho nepřevzít. Obsahem bylo větší množství drobných skleněných částí, takže jsem se tomu dost bránila. Nakonec mi nezbylo než na zemi na poště jednotlivé kousky prohlédnout - jednalo se o dárek a pokud bych balík nepřevzala, do vánoc by mi už nepřišel znovu. Pošťačka mi nenabídla sebemenší pomoc - např. nůžky, spolupráci... Chování pošty je naprosto šílené - jste pro ně obtížný hmyz, který je otravuje se svými požadavky. Nevíte, jestli postup pošty při přebírání poškozeného balíku upravuje nějaký vnitřní předpis?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.12 16:02
avatar
je jedno jestli zjistite, ze zbozi prislo poskozene jeste na poste nebo az doma.. Dojdete na postu, vezmete vse jak vam prislo vcetne obalu a tam s vami sepisi protokol. Zbozi si tam nechaji.. Posilaji ten protokol tusim nekam do Prahy a obsah baliku vcetne obalu si nechaji pro pripad, ze by to nekdo z tech reklamaci chtel videt..dle me toho ale maji tolik, ze je to jen formalita.. Pokud reklamaci uznaji, vyplati Vam catku, kterou jste zaplatil az do vyse na kterou byl balik pojisteny.
Reklamovala jsem takhle zehlici prkno koupene na aukru a tusim, ze uz ho takhle poskozene poslal odesilatel s tim, ze dobre vedel, ze on dobre proda a ja neprodelam..posta mi to prkno zaplatila a ja mam jen narazenou nohu...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.12 17:41
avatar

Pokud odesilatel balí balík, je důležité ho zabalit tak, aby přežil bez úhony pád ze třetího patra. Tak vysoké jsou totiž třídiče a přepravníky na přepravních uzlech. Myslím si, že dvakrát obtočený tablet bublinkama tuto podmínku nesplňuje. Odesilatel prostě zboží blbě zabalil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.12 08:15
avatar

To snad neeee. *smich* Ze tretiho patra a jeste ho ma prejet zkusebni tank. *ee*

Tusim ze je tam nejakych 2 metry. A zbozi krehke je trideno zvlast.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jejdajaja
Datum: 13.11.12 23:47
Ahoj. Pokud jsi jiz balik od posty prevzal tak nahradu necekej. Pojistka zasilky se vztahuje na ztratu a pri prevzeti baliku jsi mel byt poucen, ze podpisem a prijmutim jsi "smireny" s jeho stavem (pred prevzetim nesmis otevrit balik-listovni tajemstvi). Podle mne je to lumparna odesilatele i podle ujisteni, ze posta vse nahradi. Odesilatel ma zbozi radne zabezpecit dostatecnym obalem. Ale tablet mohl byt poskozen jeste predtim nez jsi jej koupil, a proto byl prodan. To je riziko internetoveho obchodu. Asi jsem Vas nepotesila, ale chybama se clovek uci. Doporucuji pri nakupu elektra osobni odber (solidni prodejce ho umozni) nebo kamennou prodejnu. S pozdravem Jarka
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.