Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení poškozeného zboží přes německý ebay-německé obch.právo?

Od: veronikam odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

moc prosím o radu.

Koupila jsem na ebay.de velmi drahou věc(cena přes 1000EUR). Věc přišla poškozená, pravděpodobně během přepravy. Bohužel poškození bylo takové, že věc díky tomu byla nefunkční. Šlo o historickou hračku.Ihned jsme žádali přepravce o škodní protokol a také jej prodejci ihned poslali. Prodejce nabídl refund 100EUR, což bylo směšné. Zásilka byla pojištěna z jeho strany na 500EUR(bohužel nepojistil věc na plnou cenu zásilky).Požadovali jsme tedy alespoň proplatit hodnotu pojištění. Prodejce odmítl opět. Věc jsme nechali na naše náklady opravit a částka nebyla malá, jelikož je věc velmi stará. Ebay poté rozhodl, že nám vrátí zpět peníze, jelikož právo bylo na naší straně. Dále uvedli, že vrátit položku je jen na mém rozhodnutí, že to není má povinnost. Za pár dní mě kontaktoval právní zástupce klienta, že žádají o okamžité vrácení zboží. Zaslala jsem ji vyjádření ebay, kde bylo jasně uvedeno, že to není má povinnost. Právník se začal ohánět tím, že pro mě platí německé obchodní právo a jsem povinna věc ihned vrátit. Jelikož jsem neměla zájem se dohadovat s právníkem z Německa, věc jsem samozřejmě vrátila.Už teď jsem byla díky tomuto kšeftu v mínusu- bez zboží + náklady na opravu. Nyní psal právník znovu, že chce zaplatit ještě nějakých 170EUR za to, že jsme věc dle německého obchodního práva neposlali ihned po vrácení peněz na účet ale až po jejich výzvě. Takže náklady na opravu a ještě platit 170 EUR?Jsem z toho opravdu zoufalá, proč mám platit za něco, co jsem koupila v bezvadném stavu, prodejce to nebyl schopný poslat tak, aby to přišlo ve stavu, v jakém jsem koupila, my to nechali opravit, tedy mu zaslali věc zpět v lepším stavu, než přišla a ještě po mě chtějí další peníze?Vůbec nevím, zda to jen nezkoušejí a co mám nyní dělat.

Děkuji moc všem za případnou pomoc.

 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Ať jde o německé nebo české obchodní právo, udělala jste několik podstatných chyb. První chybou byla oprava a její zaplacení před dořešením případu. Druhou chybou bylo vrácení zboží. Ten právník na vás udělal bubáka a vy jste mu na to skočila. A další chybou by bylo zaplacení těch 170,- EUR. Nejsem si sice úplně jistý, ale ve velmi korektním Německu určitě platí též cosi o nezákoném obohacení, poškozování spotřebitele apod. V tomto duchu bych napsal dopis dodavateli/prodejci (žádnému právníkovi, bez plné moci pro vás není partner) s tím, že po něm požadujete náhradu škody, kterou jste jejich jednáním utrpěla, včetně vyčíslení té škody. A nebylo by na škodu, kdyby pod tím byl podepsaný právník.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]