Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obchod nechce prodat, prý chyba v ceně

Od: firmi odpovědí: 19 změna:
Objednala jsem věc na e-shopu, přišlo potvrzení objednávky. Obchod se ale nyní cuká, že došlo prý k chybě v ceně, chce za to víc peněz a odmítá za objednanou cenu prodat. Takové jednání se mi vůbec nelíbí. Co teď lze dělat?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

4x
avatar ben

Dobrý den, máte možnost koupit jinde nebo si přečtete Obchodní podmínky toho e-shopu a zřejmě tam najdete text, kterým si vyhrazují právo na změnu ceny (např. kvůli kurzu Kč vůči euru). Zdravím!

firmi
hodnocení

Nejedná se o zboží ze zahraničí, nejde o změnu ceny z důvodu kurzového. Obchodní podmínky přečteny, a ne, o výhradě ke změně ceny tam není ani slovo.
ben®

firmi - tak ten e-shop potrestejte zrušením objednávky nebo nepřevzetím balíku. A kupte jinde, kde mají lepší cenu.

 

re4zon
hodnocení

4x
Pokud prislo potvrzeni a nejde o zjevnou chybu (napr. zbozi za nekolik tisic meli za 10kc), tak prodat za danou cenu musi. Co maji v podminkach je irelevantni. Otazka je, jestli se vam vyplati se s nimi dohadovat a nutit je k tomu.

 

joudic*
hodnocení

3x
chybne ceny jsou bezne, obchody maji tisice polozek, a udrzovat to 100% aktualni je temer nemozne, zvlast pokud se to teprve objednava od dodavatele a neni to primo fyzicky skladem. Objednavku zruste a kupte si to jinde (vetsinou za stejnou cenu, kterou jste odmitla ;))
firmi
hodnocení

Tento obchod nemá tisíce položek, ani není problém v tom, že by cena nebyla aktualizována. Prý prostě chyba při zadání ceny, která ale bohužel nevypadala na první pohled jako chyba. Co jsem si mohla mezitím přečíst v podobných případech, tak podle NOZ bych měla mít nárok na prodej zboží za deklarovanou cenu. Do nějakého sporu, medializaci atd. se mi ale nevyplatí chodit, vypadají zabejčení, že neprodají a než bych se něčeho domohla, tak bych prodělala daleko víc na ztraceném času. Obchod s tím asi i počítá, že do sporu nikdo nepůjde, když nejde zas o tolik peněz a že to nechá vyhnít.
lolipop

ty medializace :D objednala sis zboží, oni ti řekli zaplat o stovku víc nebo zruš objednávku, běžná praxe. V obchodě když si nalepíš cedulku 10kč na zboží za 100kč tak tě taky poženou.

 

etana*
hodnocení

0x

Pokud jste už zboží ještě za nižší cenu zaplatila, tak jim oznámit, že jdete na ČOI a policii oznámit pokus o podvod, pokud jste nic nezaplatila, navrhuji poslat je do prd...lky. Doslova.

Pokus o podvod z hlášením na policii že nesouhlasí cena na cenovce at uz v e shopu nebo kameným obchodě?

To nemysíte vážně? že ne?

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jít jinam nebo občanskoprávní boj.

Co si vyberete? Asi to, co se Vám bude více líbit. Dobrovolně Vám to nedají za nízkou cenu, takže jedině soud.

 

krtek6
hodnocení

0x

Jejich chyba Vás nemusí absolitně zajímat...to není Vaše starost...tak či tak si na nich můžete akorát poznadávat...pokud nedošlo k uhradě platby, tak Vám zboží asi nepošlou...tak či tak je to špatné jednání...velké obchody si tohle nedovolují z marketingového hlediska...uznají chybu prodají x kusu s chybou a opraví

 

hodnocení

0x

Samozřejmě je to jejich chyba ale je potřeba si uvědomit že i do e shopu ty ceny dává někdo ručně a asi se prostě spletl nikdo z nás není 100%

Ale pokud už Vám napsali že Vám to za tu cenu neprodají tak s nima už nehnete.Ted záleží jestli je rozdíl 100 kč nebo 5000,-.A zda máte chut "bojovat" a ztrácet čas a nervy stížnostma,sepisováním,telefonováním.

 

hodnocení

0x

Přečtěte si tohle. Podle mne s tím nic neuděláte. Bohužel. Kdyby šlo o kamenný obchod, tak byste svého dosáhla, ale v tomto případě je to jiné.

 

lee*
hodnocení

0x

Chápu, že to naštve, ale jak tady už padlo - ceny zadávají a aktualizují zaměstnanci. Pokud dosáhnet dodání zboží za tu chybnou cenu, velmi pravděpodobně to zaplatí ten, kdo chybu udělat. Jaké je Vaše zaměstnání? Nikdy nechybujete? Jistě také ano, ale zřejmě jste na postu, kde se to spraví třeba omluvou. Buďte trochu tolerantní a chovejte se k lidem tak, jak byste chtěla aby se chovali oni k Vám - také byste za každé pochybení chtěla mít finanční postih?

Tak já sice chápu Váš názor, ale pokud ten zaměstnanec nedostane za svou chybu žádný postih, tak bude chybovat vesele dál. Já, jako zaměstanavatel bych to teda rozhodně nepřešla s takovou tolerancí a ten zaměstnanec by byl rozhodně velmi přísně upozorněn, že pokud se to bude opakovat, tak budou následky horší, než nějaká pokuta. Jde o obchod a já mu platím za to, abych se mohla na jeho práci spolehnout a neměla kvůli jeho nepozornosti problémy se svými zákazníky. Pokud chybuje, tak si může najít takovou práci, kde na tom nebude záležet. A ráda bych věděla o zaměstání, kde je tak velkoryse tolerováno chybování. Je vidět, že jste nikdy nebyl zaměstnavatel, ale že jste byl vždy zaměstnanec. A kdybych byla na místě tohoto prodejce já, tak bych se se zákazníkem nedohadovala a vyhověla bych v prvé řadě tomu zákazníkovi. Teda prodala bych mu ten výrobek za cenu, která byla uvedená a potvrzená. A následně bych si udělala pořádek ve své firmě a postarala se o to, aby se už neopakovalo.

 

joudic*
kdybyste videla ty zabordelene ceniky od ruznych znacek a dodavatelu, vecne se menici objednavkova cisla, nerozeznatelne kodove nazvy lisici se jen jednim pismenem nebo cislem a takovych je 10 nad sebou (Blabla SQDG38H, Blabla SQOG83H, Blabla SDQG83H atd), pak prijde od nich mail s opravami atd atd, chaos a bordel.. clovek neni robot ;) ale zase si toho robota muze napsat, ale pri robotickem zpracovani vznikaji zase jine chyby. A nejde jen o chyby, dodavatel zmeni cenu a neposle jeste cenik, nebo to nejde stihnout to tak rychle udelat, kdyz mate 30.000 vyrobku od 15ti dodavatelu, a dodavatel uz vam to za predchozi cenu nedoda, nelze mit vse skladem vcetne okrajovych veci, na to nikdo nema. A to si piste, ze nejcasteji si objednaji presne to, co skladem v prodejne neni. Nemel bych na to nervy mit klasicky eshop s kamennou prodejnou.
suzymon1

V tom případě je snad možné zaměstnávat logistika, který má právě na starost všechny tyto problémy. Při takovém množství materiálu to snad neděláte všechno sám. A jestli udělá chybu logistik, tak se musí také on zodpovídat. Netvrdím, že bych ho okamžitě vyrazila, ale určitě bych ho nepohladila po hlavě a neříkala mu, že to nevadí, že splést se může každý. *zmateny*. Je to jeho práce a za tu práci je přece placený. Stát se to může, to ano, nikdo nejsme neomylný, ale v tom případě by neměl nést následky zákazník a já bych to vzala na sebe. V případě, který popisuje tazatelka, podle mne nepůjde o žádnou chybu, kde by chtěla koupit něco v ceně třeba za 5.000Kč a ono by tam bylo omylem napsáno pouze 5 Kč. To je jasné, že jde o vypuštění 3 nul, které se může stát. Podle mne jde nějakou cenu, která byla například před zdražováním kvůli "koronaviru". A tak se bude jednat o nějaké stovky. A v tom případě by měl obchodník tu věc za tu původní cenu zaslat a nehandrkovat se se zákazníkem.

 

mak*
hodnocení

0x

Pokud cena není zjevně špatná (jako třeba kdyby nabízeli televizi za 5.-Kč) tak to prodat musí. Zajistěte si důkazy (např, to potvrzení objednávky s cenou) a pohrozte, že to předáte na ČOI. Pokud to nepomůže, tak to na ČOI předejte.

Obvykle se z toho e-shopy vyvlíknou tím, že se omluví, že zboží už nemají a že vám ho prodat nemohou a za čas ho tam zas dají, ale už za vyšší cenu. Tam je pak těžké se domáhat spravedlnosti. Ne, že by to nešlo, ale kdo se takovou prkotinou bude zabývat.

 

hodnocení

0x
avatar totak
Z hlediska právníka má ta nabídka zboží za určitou cenu pokud ji uveřejnili, formu veřejného příslibu. Pokud jste ji zaplatili, uzavřeli s vámi smlouvu a vyhýbat se jejímu plnění je pokus o podvod.
Ale pochybuju, že si na nich něco vezmete.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]