Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servis jízdních kol od cizích prodejců

Od: zajda888® odpovědí: 9 změna:

Hezký večer,

prodejna jízdních kol u nás ve městě má i servis, ale opravy provádí pouze těm, kteří si kolo zakoupili u nich.

Ten servis je inzerován na jejich www stránkách, s výše uvedeným dovětkem.

Zajímalo by mě, když tedy ten servis inzerují jako službu, zda jsou oprávněni odmítnout opravu kola, které nebylo zakoupeno u nich.

Neptám se proto, že by mě odmítli, že bych se chtěl o něco opřít po právní stránce. Mám svého opraváře, takže neřeším problém. Jen by mě zajímal názor kolegů tady na poradně. Zda jste se s něčím podobným setkali třeba ve vašem městě.

Díky za příspěvky.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

radis
hodnocení

3x

Ano může - každý podnikatel si může ustanovit své vlastní smluvní podmínky. Pokud chce servis poskytovat jen zákazníkům, kteří si zakoupili kolo u něj není to nic proti ničemu. - funguje takto spousta prodejen a služeb.

Těch důvodů může být řada. Může to být přidaný hodnota nákupu. Konkurenční výhoda. Zkušenost z danou značkou kola a skupinou zákazníků. Odlišný způsob financování. - Těch důvodů proč je to takto výhodné je celá řada.

 

hodnocení

2x

Potvrzuji, u nás také běžné a docela to chápu. Prodávají totiž takové množství kol, že pokud na nich mají po 300 km udělat servis + dělat běžný servis na jimi prodaná kola absolutně nestíhají. Mimo sezonu dělají vše.

 

asd1
hodnocení

2x

Řekl bych že ne, v restauraci si taky nemůže hosty vybírat,, Je to trošku "dát sežrat" to že sis kolo koupil od někoho jiného výhodněji, tak si servisuj sám. K takovému vykukovi bych svoje kolo ani nedal - servis je placený, tak nevidim důvod někomu ano a někomu ne a servisovat pouze kola který jsem prodal.. Něco jiného je seřízení zdarma nebo se slevou pro "kola od mne" tj. poprodejní servis.. U samostatný opravy pokud je má v nabídce si ale zákazníky vybírat nesmí, to by si mohl vybírat i komu kolo prodá a komu ne. ČOI by mu to vysvětlila.

 

hodil
hodnocení

1x

dnes docela běžná věc... kor když by šlo o větší opravu snažit se ukecat tímto co popisujete na koupi kola nového u nich... ale třeba tam kam chodím, s tím opravit i kolo nezakoupené u nich nemají problém pokud je to v jejich silách

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Běžný servis/prodejna by s tím neměl mít problém.
Už proto ne, že jen za výměnu dvou plášťů, řetězu a kazety, mohou mít větší zisk, než mají marži z kola za 20tis..

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

to je dneska bezna vec, u nas to je taky ve dvou obchodech s kolama, u obchodu se zahradni technikou

ani se jim nedivim, prodavaji velke mnozstvi sveho zbozi a nechteji aby zakaznik ktery si u nich neco koupil potom zbytecne cekal a oni se mezitim bavi s opravou neceho co u nich nebylo koupene, navic shanet dily na vsechny ty kvalitni stroje z netu, hlavne za nizkou cenu, taky nebude zabava

ti co prodavaji sekacky jsou autorizovany servis pro tu danou znacku a treba stroje toho vyrobce ktere byly koupene jinde neopravuji ani na zaruku

 

hodnocení

0x

No, já bych jim v takovém případě své kolo nevnucoval. Může to taky znamenat, že jsou to nesvéprávná kopyta z pakoně a umějí jen vyměňovat díly, které je vyměňovat naučil jejich značkový dodavatel. že nemají pořádný univerzální vercajk, že neumějí sehnat jiné díly v rozumném čase, atd. ..

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Já si myslím, že správný podnikatel se takto nechová, protože mu jde o dobrý kšeft a o dobré jméno firmy. Za první republiky by se to jistě nestalo. To si každý řemeslník vážil zákazníků a vždy se snažil zákazníkovi vyhovět.

jurajjuraj*

pokud treba nema lidi nebo prostory na to aby poskytoval kvalitni servis vsem tak se radeji zameri na "svoje"zakazniky

lepsi poskytovat kvalitni servis "svym"zakaznikum nez poskytovat neco prumerneho vsem

a srovnavat remeslnika za prvni republiky a dneska je asi tak jak srovnavat dnesni zakazniky a ty za prvni republiky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]