Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím Vás pěkně, mám takovou otázku, v ČR jsem veden jako OSVČ, ale fakticky pracuju jako contract partner v USA. A teď jaký mám problém, pro jednu US společnost jsem vystavil fakturu na $2500,- přičemž platba z jejich strany proběhla šekem. Šek jsem vybral přímo na pobočce dané banky v USA. Teď ale nevím, jakým způsobem tento příjem přiznat, resp. jakým způsobem to přepočítat na české koruny. Napadají mě totiž tyto varianty:
1) v den výběru peněz z banky si spočítám $2500 x přepočtový kurz ČNB k danému dni
2) v den vystavení šeku si spočítám $2500 x přepočtový kurz ČNB k danému dni
Je mi jasné, že kdyby mi to poslali na český účet, přepočet by proběhl automaticky a já bych jen započítal danou častku již přepočtenou na CZK, ale takhle si prostě nejsem jistý.
Děkuji mnohokrát za odpověď a radu
Podnikatel může použít:
Podnikatel, který použije jednotný kurz, bude v průběhu zdaňovacího období vést evidenci příjmů a výdajů v cizí měně. Po skončení roku přepočítá příjmy a výdaje podle jednotného kurzu. Jednotný kurz je zveřejněn počátkem následujícího roku ve Finančním zpravodaji, tj. pro rok 2008 to bude začátkem roku 2009.
Výhodou je minimalizace kurzových rozdílů a nižší administrativní náročnost.
Podnikatel, který se rozhodne pro použití kurzu devizového trhu, bude už v průběhu zdaňovacího období přepočítávat hodnotu příjmů a výdajů kurzem devizového trhu podle Zákona o účetnictví. Podnikatel může použít i kurz platný v okamžiku ocenění při nákupu nebo prodeji valut. To lze pouze v případě, jestliže dojde ke skutečnému prodeji nebo nákupu valut v bance nebo směnárně. Podkladem pro evidenci bude doklad o směně. Čtěte více: Než s/...
doplněno 26.02.13 08:27:Odkaz : Podnikatel.cz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.