Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sleva na dani vs podnikání dítěte

Od: typek odpovědí: 7 změna:

Je mi 18 let. Studuji střední školu a založil jsem volnou živnost přičemž to mám jako vedlejší činnost.může na mě jeden z rodičů uplatnovat slevu na dani nebo tím že budu mít příjem o ni přichází?

Díky za odpověď.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Slevu si může jeden z rodičů uplatnit, pokud jste student ("nezaopatřené dítě do 26 let") a sdílíte společnou domácnost. Na tom, že máte vedlejší SVČ, nezáleží.

zyx
hodnocení

0x

Doplním ještě předcházející odpověď - Kromě podmínky společné domácnosti s vyživovaným dítětem je nárok rodičů na daňové zvýhodnění na dítě podmíněn tím, že vyživované dítě neuplatňuje v případě zdanění vlastích příjmů slevu na poplatníka.

Zákon o dani z př/...
(1)

Poplatník uvedený v

§ 2

má nárok na daňové zvýhodnění na vyživované dítě žijící s ním v domácnosti,

108)

(dále jen "daňové zvýhodnění") ve výši

11 604 Kč ročně, pokud neuplatňuje slevu na dani podle § 35a nebo § 35b.

Z Vašeho odkazu to nevyplývá, zákon o dani v uvedených paragrafech praví, že poplatník si může uplatnit slevu na studující dítě, když neuplatní slevu podle § 35a nebo 35b, což jsou jakési §§ o příslibu investiční pobídky a míře veřejné podpory...

zyx

Ano, to máte pravdu. Ale reagovala jsem takto proto, že tuto odpověď (včetně odkazu) jsem na stejný dotaz (jaký pokládá "týpek") dostala od pracovice finančního úřadu :(. Pokud je to špatně, omlouvám se, ale původím zdrojem je FÚ - tedy odborníci - nebo jen "odborníci"?

Hm, to mě docela vyděsilo... uplatňuji si odpočet na syna, který má vedlejší SVČ a podává si přiznání, v němž si uplatňuje odpočet na poplatníka... tak nevím, co teď? Zkusím se zeptat nějaké účetní, v zákoně o dani jsem se nic nedočetla, ale je to příšerné čtení... zákonodárci byli snad na šrot ožralí, když to vymýšleli...

typek
hodnocení