Nejste přihlášen/a.
Zakládám žuvnost jak ovedlejší činnost při studiu. Budu vést paušální výdaje, takže v účetnictví musím vést evidenci příjmů a pohledávek. Veškeré platby budu přijímat na bankovní účet.
V jaké formě musím vést evidenci příjmů? Musím vystavovat doklady?
Musím vést ještě něco v účetnictví nebo to stačí doložit výpisem z účtu?
Na evidenci přjmů si kup Knihu vydaných faktur. Vystavíš fakturu, zapíšeš do této knihy a fakturu pošleš zákazníkovi. Až on Ti pošle peníze na účet, tak si to poznačíš do knihy faktur (datum platby, číslo výpisu). A je to. Nic víc nemusíš vést ani vystavovat. Teda co se týče příjmu.
A tu evidenci pohledávek musím taky vést nějak formálně? Nebo to je pouze dobrovolné a stačí když si povedu evidenci pohledávek třeba na papíře...?
Můžeš ji vést na papíře. Zákon nestanoví, JAK A NA ČEM to povedeš.
VZOR číslo faktury vydaná dne příjemce fakturovaná částka splatná dne zaplacena dne číslo výpisu
1 31.3.10 Novák 11,- Kč 14.4.10 20.4.10 12
Prostě musí být jasné, kolik faktur si vystavil, v jaké výši, v jakém časovém sledu, KDY byly uhrazeny (daníš jen to, co bylo daný rok uhrazeno nikoliv vystaveno). Je to přehled i pro Tebe. Koukneš a vidíš, kdo Ti dluží a kdo už zaplatil.
doplněno 30.03.10 20:07:Nějak se mi to tu smrsklo Takže to napíšu do sloupku. Je jasný, že to pak píšeš pod sebe
číslo fakt. 1
Vydaná dne 31.3.
příjemce Novák
fakt.částka 11
splatná 14.4.10
zaplacena 20.4.10
číslo výpisu 12
Díky moc za vaši odpověď. Zní to celkem jednoduše moc jste mi pomohl. Takže to bych mlě zvládnout sám a nemusím aspon platit účetní... že?
Neboj,já Ti to pak taky spočítám . To je jedno jestli budeš faktury tisknout z počítače, nebo jestli si koupíš propisovací a budeš je psát třeba ručně. VŽDYCKY napíšeš dvě faktury - originál pošleš zákazníkovi, kopii si necháš a založíš do desek. Pak až Ti ji někdo uhradí, tak ji vyndáš a připneš k výpisu z banky. Není povinnost podnikatele, aby měl razítko. Takže můžeš hlavičku firmy vypsat ručně a stačí dole na faktuře podpis. Ale je pravda, že někdo trvá na razítku. Stojí cca 200Kč.
Odkud jsi?
Jsem z Pěnčína, to je kousek od Olomouce a odkud jste vy? Nebo Vám mám raději tykat? Můžete mi dát prosím email,
abych nemusel Vám stále psát tady na webu?
Než vyřídím to razítko tak to budu podepisvoat ručně. Neznáte nějakej program na to tisknoutí těch faktur?
Poté co založím živnost si založím ještě podnikatelský účet, a nevadí že mám ještě studentský účet?
Když budu na podnikatelský účet přijímat platby mužu si tam na začátek vložit částku abych měl peníze na vydaje
nebo tuto částku musím taky někde vést v učetnictví?
Musím podávat každý měsíc přehled o sociální a zdravotním pojištění nebo to se podává až na konci roku stejně jako danové přiznání?
Prosím Vás paní Hajková od odpověd na nějaké otázky. Na email jste mi bohužel oneodpověděla
1) V které chvíli je objednávka pohledávkou a vy které chvíli musím vystavit fakturu?
Jde o to, že nejjednodušší by bylo mít objednávku na začátku jako pohledávku a fakturu vystavit tehdy, když mi přijdou
peníze na účet, je to tak možné a správné?
Ptám se z tohop důvodu, že kdybych to tak vystavil, tak by bylo stejne datum vystavení stejné s datem splatnosti,
což nevím jestli může u platby převodem býti?
Často se totiž při prodeji na netu stane že když někdo něco objedná tak to nezaplatí a proto bych měl pak hodně
faktur které by nebyly nikdy ani uhrazeny. Snad rozumíte v čem mám problém?
2) Pokud vystavím fakturu a zapíšu ji do knihy vydaných faktru a pak ji někdo neuhradí jak se to tam ruší? Stačí škrknout?
Faktura se vystavuje dle dodacích podmínek:
- před dodáním (odesláním) zboží při platbě předem
- po dodání (odeslání) zboží při platbě při nebo po dodání
- po přijetí platby nelze - kupující na základě faktury platí
- pokud nedojde ani k odebrání (dodání) zboží ani k platbě fakturu lze stornovat (zrušit) - spíš než zrušit poznamenaz "storno" a jeho důvod
Ok takže, když něco prodám na netu. Tak si to zapíšu jako pohledávku a poté co mi přijdou peníze na účet vystavím fakturu a napíšu-
Datum vystavení 6.4.2010 a Datum splatnosti 6.4.2010
Pokud se dobře pamatuji tak před pár lety platilo, že pro příjmy ze živnosti musel být oddělený účet, ze kterého nebyly hrazeny věci se živností nesouvisející. Nebo vše v hotovosti - pokladna.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.