Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
rozhodli jsme se s přítelkyní (oba studenti), že stornujeme naši dovolenou v Řecku přes Inviu (kterou jsme měli mít v červenci). Nechceme tam jet, až dokud se situace ohledně Covid-19 ve světě neuklidní, což bude trvat bohužel pravděpodobně ještě dost dlouho. Přítelkyně má astma a tak patří do rizikové skupiny.
Zatím jsme zaplatili jejich rychlou zálohu 4 500,- a na konci března nás čekala první velká záloha (14 990,-) a proto jsme se museli rozhodnout rychle.
Cena dovolené byla 35 980,- a pojištění 1 500,-.
Smlouvu o dovolené jsme podepsali 6. ledna
O stornu jsme Inviu informovali 16. března
A odpověď nám přišla 23. března
Termín zájezdu je 10 - 17. července
Čekali jsme, že si prostě nechají tu zálohu, případně nám něco vrátí, podmínky storna totiž hovoří takto:
Výše odstupného:
a) 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1000,- Kč za osobu
Jenže teď nám pán z Invie napsal toto:
Dobrý den,
storno poplatek činí 5188 Kč/osoba.
Změna termínu je možná bez poplatku za změnu.
Storno i změna termínu platí do 25.4.2020.
Což je 28,8 % ceny zájezdu.
Není to nějak moc? Do zájezdů zbývalo více než čtvrt roku.
Samozřejmě chápu, že CK musí pokrýt své ztráty, zvlášť teď, když to ruší hodně lidí, nicméně jsme studenti a moc se nám nechce dávat 10 000,- za to, že jsme jen opatrní a zdraví je pro nás přednější než dovolená.
Děkuji za rady a dávejte na sebe pozor
Marek
Asi vás nepotěším, ale:
50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1000,- Kč za osobu.
Asi jediné, co můžete udělat je požadovat vyčíslení těch skutečně vzniklých nákladů, popř. je pak rozporovat.
Rovněž bych se CK dotázal, zda do storna patří i záloha, pak by požadavek na doplatek storna byl nižší.
A já si pořád myslím, že by bylo chybou nepočkat, co se bude dít dál. Protože tohle je mimořádná situace a určitě se to bude řešit. Takže když budou lidé panikařit a ze strachu, že jsou to oni, kteří by nedodrželi smluvní podmínky, budou postupovat podle normáních smluvních podmínek, jak tady pořád někdo radí a straší tím, tak jsou sami proti sobě. Tady máte výňatek z jednoho článku.
"V takovém případě totiž jediným důvodem nevycestování je omezení nařízené ze strany státu.
V případě, že cestovní kancelář neakceptovala odstoupení od smlouvy, neboť v cílové destinaci nebyla hrozba viru, a zákazník tedy neodjel výlučně z důvodu uzavření hranic, pak je potřeba vzniklou škodu řešit přímo se státem. Podkladem pro uplatnění náhrady škody po státu je krizový zákon.
"Zákon říká, že stát je povinen nahradit škodu způsobenou právnickým a fyzickým osobám v příčinné souvislosti s krizovými opatřeními. Pokud tedy zákazník nevycestoval do zahraničí z důvodu, že Česká republika uzavřela své hranice, přičemž v cílové destinaci žádná hrozba nebyla, pak je potřeba se obrátit přímo na stát, který by měl vzniklou škodu uhradit," uvádí Ladislav Drha."
A navíc ve všech zde jmenovaných zemích hrozba nákazy je a bude se zvyšovat. A ani oni nikoho do své země nevpustí.
A jste si jistý, že bude v tomto případě uplatněn zákon "vyšší moci"? To přece nikdo neví. Nakonec mně je to jedno. Já jsem tady jen napsala svůj názor. Nic víc. Nakonec ono se ukáže, jak to bude a jak tohle dopadne. Třeba si o tom ještě popovídáme. A v tom případě se já klidně za svůj názor omluvím. V každém případě nikomu nic nevnucuji. Každý může přemýšlet sám. Já osobně bych vyčkávala. To je vše.
Pandemie vyšší moc je určitě...
To vyčkávání není zadarmo, ale vyjde na 40k s nejistým výsledkem. Takže místo vyčkávání spíš nasbírat informace a podle nich rozhodnout jaká varianta bude nejmenší zlo... Osobně bych to stornoval a pak vybíral úplně znova až bude cestování aktuální. A pokud si dá trošku práci, tak to samé pořídí levněji i s těma odepsanýma 10k...
@stir Cestovka ti dá voucher na rok a ahoj.
To je ale nesmysl ne? Klient si může vybrat, jestli chce voucher nebo své peníze zpět.
To jsem předpokládala, že cestovky okamžitě kontaktovali své právníky, aby ti našli způsob, jak se vyhnout vracení peněz klientům. A teď by to chtělo založit zase nějaké sdružení všech těch, na které se tohle chystá a ti by si také měli vzít právníka. Možná to někoho napadne. Ono ještě není všemu konec. Zatím se to rozjíždí.
Děkuji za radu, skupinu už jsem objevil - ale ty vysoké storno poplatky se netýkají jen Pantouru, podobně to dělá i Blue Style, Exim a možná i další.
Redaktorka z Černých ovcí o tom právě točí reportáž
Přesně tohle jsem v jedné podobné otázce radila ž "dávno". Kontaktovat Černé ovce. A za další, jak tady v jiné podobné otázce mnohokrát někteří opakovali, že lidé nic nedostanou, protože cestovky uplatní zákon "vyšší moc", tak to také není pravda. Ti co tím tady pořád vyhrožovali, si neuvědomili, že tento zákon mohou uplatnit i ti postižení. Ale bylo to ode mne marné vysvětlování. Už jsem to psala před týdnem, že tohle bude muset řešit stát a pojišťovny těch cestovek. Proto byla hloupost doplácet dokonce zbytek peněz za dovolenou, která se nikdy nemůže uskutečnit. A přesto někteří ze zbytečného strachu doplatili. Všechny cestovní kanceláře jsou pojištěné proti úpadku. Všechny, jinak by nemohly podnikat. Nemám nejmenší obavy, že by jejich právníci nedokázali uplatnit plnění ze strany pojišťoven. Pokud by se to nějak "zadrhlo", a pojišťovny by se začaly "kroutit"ů, tak určitě zasáhne stát. Ale nebude to hned, momentálně to není akutní a stát řeší důležitější problémy, jak ochránit obyvatelstvo před nemocí. Až se to trochu zklidní a ustálí, dojde i na tento problém.
Ano, to je správné řešení. Nepřistupovat na žádné změny datumu dovolené, nebo jiné nabídky. Nepřistupovat na "storno pokutu", protože Vy jste nestornoval z plezíru, ale byl jste k tomu donucen mimořádnými okolnostmi. Teda "vyšší mocí". Je to jednoduché. Měli by vrátit všechno, bez pokut. Nevím za by měli být lidé pokutováni. Hranice jsou uzavřené a nikdo nemůže vycestovat. Basta. Já začínám litovat, že jsem na žádnou nechtěla, protože stát se tohle mně, tak se teda budu o své právo tvrdě brát, protže nejsem žádná poseroutka. Rozhodně bych se nenechala vystrašit a dotáhla bych to až do konce.
Já být na Vašem místě, tak se ani nesnažím nic stornovat. Nechala bych to být a čekala. Všichni přece už v tuto chvíli víme, že v tomto roce nebude možné vyjet na žádnou dovolenou, protože nebude nikdo moci cestovat. A s tím si musí poradit ty cestovky a stát. Je to situace bezprecedentní a oni musí najít východisko pro lidi, kteří si zaplatili zálohy v dobré víře. O tomhle se určitě ještě bude hodně mluvit později. Podle mého, nemohou cestovky uplatňovat normální smluvní podmínky o stornu, jelikož situace normální není a nikdo nechce stornovat dovolenou z vlastního popudu. Ale prozatím tohle vláda ještě neřešila, ale určitě bude muset. A toho budou cestovky využívat až do poslední chvíle a budou lidem strhávat peníze za odstupné a storna. Když počkáte, tak dostanete všechny peníze zpátky, nebo s minimálním poplatkem. Není to Vaše vina, že se uzavřely hranice a že nemůžete vycestovat. Tak čekejte a nic nepodnikejte. Přijdete akorát o peníze. Já bych se teda tak určitě zachovala a vyčkávala. V tomto případě neplatí žádné normální smluvní podmínky. Situace je mimořádná.
A ještě bych dodala k těm náhradním termínům, které cestovky nabízejí, aby nemusely vracet zálohy. Podle mého nikde není žádný zákon, který by mne mohl donutit na to přistoupit. Cestovka mi to jako řešení nabídnout může, ale já to nemusím přijmout. A až dojde k plnění smlouvy, teda datum odletu na tu dovolenou, tak to bude ta cestovka, která nebude mocit plnit. Ne Vy. A v tom případě Vám musí oni vrátit zálohu, kterou jste zaplatil. Ale když budete dělat storno Vy v předčase, tak si cestovka může nárokovat odškodné, protože zájezd rušíte Vy. A v této právní "kličce" bude asi všechno vězet. Takže já bych rozhodně vyčkávala.
A ještě mne něco napadlo. Ve všech případech, o kterých je řeč v tomto vlákně, nebo skoro ve všech, asi půjde pouze o tu zálohu. A pak je tam nějaký termín, do kdy se musí zbytek cestovce doplatit. A velmi pochybuji o tom, že by v této době jediná cestovka byla tak drzá, že by vyžadovala doplatek dovolené, když už jsou toho plná média, že letos jsou lety do ciziny státem zakázané. Spíše Vás osloví v tom smyslu, že jsou nuceni zájezdy zrušit a nabídnou tu kompenzaci. A samozřejmě, že tam nebude jediná možnost a bude záležet na každém, co si vybere. A určitě tam bude i možnost vrácení celé zálohy. Cestovky jsou pojištěné a začnou plnit své povinnosti také pojišťovny. Teda měly by. Pojišťovny mají finančních prostředků dost. Takže později to asi bude boj o peníze, mezi těmito "kolosy".
@suzymon A velmi pochybuji o tom, že by v této době jediná cestovka byla tak drzá, že by vyžadovala doplatek dovolené, když už jsou toho plná média, že letos jsou lety do ciziny státem zakázané
U tohoto jsem se zasmál, protože naše cestovka takto drzá opravdu je (viz obrázek, to nám přišlo dneska)
Jinak já jsem storno zatím neudělal a asi počkám jak říkáte.
To je fakt drzost, chtít dodržet dohodnuté Do července se toho může spousta změnit tj. vůbec není jisté, jestli Řecko bude zakázané, proto se zatím jede podle plánu. Klidně může koronavir v červnu zmizet a začne se cestovat - málo pravděpodobné, ale možné.
Stir pokud myslíš, že letadlo cestovka neplatila a přesto ho chce zaplatit ve stornu, tak by šlo o podvod a je možné to vyšetřit a příp. stíhat.
No to je ale šílené. Vždyť vědí, že právě Řecko je na tom velmi špatně a to tak, že je absolutně vyloučeno, aby tam letos někdo cestoval. Já opravdu už nemám slov. Já bych jim napsala, že zaplatím jenom v tom případě, že mi oni písemně zaručí, že letos na tu dovolenou budu moci vycestovat a pokud ne, že se mi písemně zaručí, že dostanu všechny mnou vynaložené finanční náklady zpátky. Tady přece nejde o pár stovek. Vůbec nechápu, jak v tom mohou pokračovat. Asi využívají toho, že prozatím má vláda jiné starosti, než řešit tento problém a tak to zkouší, kdo se chytí. No a pak by mohli eventuelně využít právě té právnické kličky, že zasáhla "vyšší moc" a z plnění svých povinností vůči klientům, by se tak mohli lehce vyvléknout. A co se obrátit na ty "Černé ovce" s písemným dotazem? Já bych to udělala a přeposlala jim tu jejich fakturu. Za to nic nedáte.
A k tomu Řecku, tam se lidé modlí, ale roušky nenosí. Úsudek, jak to za tři měsíce bude v Řecku vypadat, si může každý udělat sám. Je naprosto pochopitelné, že Řecko se bude ze všech sil bránit a může i dávat falešné informace o počtu nakažených, protože oni žijí z turistů a pro ně bude opravdu katastrofou, kdyby žádní letos nepřijeli. Rozumný člověk do Řecka letos nepoletí ani kdyby mohl. To je můj názor.
Kréta stejně jako celé Řecko nastolila opatření proti šíření nákazy. Jsou podobně striktní jako v České republice, jen se nenosí roušky. (A to slůvko "jen", je v tomto případě fatální) Došlo k přerušení leteckých spojeních s Itálií, se Španělskem, přičemž řecká letecká společnost Aegean Airlines výrazně omezila počet domácích i mezinárodních letů.
@suzymon A co se obrátit na ty "Černé ovce" s písemným dotazem? Já bych to udělala a přeposlala jim tu jejich fakturu. Za to nic nedáte.
Fakturu nám bohužel žádnou neposlali, prý je to obchodní tajemství.
Doporučuji nejen písemně rozporovat částku storna, ale i pohrozit Inspekcí, případně právníky. Je to jako u telefonních operátorů, zkoušejí, co vydržíte a mají dosti široký prostor k manévrování. Nechci být jako brouk pytlík, co všechno ví, všude byl, ale shodou náhod jsem dělala ekonoma ve velké cestovní agentuře, de facto dvojčeti Invie.
Zdravím, storno podmínky jsem uvedl v textu tohoto tématu.
a) 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1000,- Kč za osobu
A e-mail, který nám příšel:
Dobrý den,
storno poplatek činí 5188 Kč/osoba.
Změna termínu je možná bez poplatku za změnu.
Storno i změna termínu platí do 25.4.2020.
Chtělo by to udělat si k tomu hlubší právní analýzu a pořádně prostudovat smlouvu a pojistné podmínky. Pandémie je mimořádná událost a pokud budou vládní opatření související se zákazem vycestování trvat až do července (což je dost pravděpodobné), musela by zájezd zrušit i cestování kancelář. Mohla by vám sice nabídnout nějakou alternativu v jiném termínu, ale na to nemusíte přistoupit, pak by vám musela CK vrátit celou zaplacenou částku. Stornovat zájezd nyní z vlastní iniciativy možná nebyl úplně ten nejšťastnější krok...
Nic jsem zatím nestornoval, jen jsem si nechal vyčíslit náklady a napsal jsem, že až POTÉ oznámíme, jak budeme postupovat (a jestli tedy chceme storno provést či nikoliv).
Tak výši storna znáš, tak se rozhodneš jestli to stornujete nebo ne. Nevim jakou radu tu čekáš... Mmch dost možná bude platit, že při zrušení zájezdu z vyšší moci se nevrací nic..
asd1: výše storna se mi nezdá, proto bych chtěl vědět trochu víc infa, kde se to vzalo a proč vlastně bychom měli platit 10 tisíc. Je možné, že to třeba sníží, pak se nám storno vyplatí, anebo nesníží, pak se nedá nic dělat a budeme dál čekat.
Cestovka klidně může mít nevratnou zálohu za už objednaný hotel nebo letadlo..
Zorganizovat sám - toho se neboj, nic složitého to není. Je i spousta ubytování kde mluví česky.. Letadlo taky stačí jen odkud kam a najít rozumnou cenu (Často z Vídně, Norimberka apod.). Na místě není problém půjčit auto nebo nějaký fichtl, ubytko taky seženeš bez větších problémů, buď předem nebo až na místě.. Cestovka tě akorát vede jak ovci a ještě si to nechá pořádně zaplatit, delegát ti poradí většinou jen všeobecně známé věci které zjistíš v prvním infocentru...
Danka a to je přesně ta nehoráznost od cestovek. Apelují na city a manipulují s lidmi. A mnozí podlehnou. Je to vych..nost, omlouvám se za ten výraz, ale zvedá se mi tady totiž žaludek. Chtějí solidárnost od lidí, kteří na tu jednu dovolenou třeba šetřili celý rok a ty chtějí obrat o peníze na základě "solidárnosti" a to je hnus a všivárna. Jsou všichni pojištění a zkrátka nepřijdou. A vsadím se, že až vytřískají peníze z lidí, později se obrátí na své pojišťovny a ty jim to vyplatí ještě jednou. A znova opakuji. Zákon "vyšší moci" NENÍ jednosměrný. Je to zákon, který může uplatnit každý. A hlavně, právě z tohoto důvodu se nebude na tuto situaci vztahovat. Je to lehce napadnutelné a ti co tím zde vyhrožuují, to nemají domyšlené. Situace je MIMOŘÁDNÁ a NIKDO zatím ještě neví, jak se to bude řešit a jaké zákony se ni budou vztahovat. To je můj názor a klidně se zde omluvím a nasypu si na hlavu kýbl popele, jestli se mýlím. A jestli se mýlím a obyčejní lidé budou tak nehorázným způsobem okradeni, tak už opravdu ničemu nevěřím.
Divim se kdo všechno dnes zvládne studovat... Mám pocit, že jste už stornovali, takže případné stornování storna záleží na dobré vůli cestovky, resp. nejspíš teď akorát dostanete rozpis skutečných nákladů a zatáhnete těch 10k (vzhledem k situaci kdy na 99% zájezd nebude možný a vraceli by všechno). Smluvní podmínky včetně storna jste četli (pokud ne vaše blbost) Osobně bych s takovými podmínkami storna poslal cestovku do háje... Mmch. týden v Řecku za 40k mi přijde dost luxus, Řecko letecky se slušným komfortem (penzion s polopenzí, slušné místo + trochu kultury, gastronomie a obhlídky místa) jde v pohodě za polovinu nebo i jen čtvrtinu, když trošku hledáš...
Ten poukaz na pozdější zájezd ale nemusíte využít a můžete trvat na vrácení peněz, pokud se zájezd neuskuteční z důvodu zákazu vycestování do zahraničí.
"Navíc cestovky již zakázaly bezplatné storna i lidem, kteří měli odletět tento měsíc"
Lidé, kteří měli odletět tento měsíc po 16. březnu, kdy platí zákaz vycestování z ČR, už neodletí, ani kdyby chtěli a stavěli se na hlavu. Cestovaka jim musí vrátit peníze.
@marek93: To je sice hezké, že už zaplatili letenky, ale ten let ještě uskutečněn nebyl (a pravděpodobně ani nebude uskutečněn), takže se dá očekávat, že i aerolinky budou cestovce vracet peníze za letenky.
Rozhodující je smlouva, od toho se sepisuje, vše ostatní jsou spekulace a dohady. Jednostranná změna podmínek není možná. Proto bych se držel smlouvy a pohrozil bych soudem, pokud bych byl v právu. Maximálně bych situaci konzultoval dotazem na ČOI.
@stir: To je naprosto standardní postup, že cestovka si koupí (ze svého) všechna místa v letadle do nějaké destinace už třeba rok dopředu, stejně tak má nasmlouvané a zaplacené hotely už dávno dopředu a teprve pak to prodává. Snad si nemyslíte, že letenky a ubytování začne CK řešit až tehdy, kdy jí to klient zaplatí
Hádej co se stane s nasmlouvanou kapacitou, když jí nevyužiješ... Přesně to samý, jako když si koupíš letenku a pak neletíš
@danka86 To je naprosto standardní postup, že cestovka si koupí (ze svého) všechna místa v letadle do nějaké destinace už třeba rok dopředu, stejně tak má nasmlouvané a zaplacené hotely už dávno dopředu a teprve pak to prodává.
To ale neznamená, že to můžou vymáhat po nás přece... zvlášť, když si ta místa v letadle rezervovali dopředu třeba minulý rok.
Dejme tomu, že bychom jim těch 10 tisíc za místa v letadle zaplatili a oni by tam stejně pak posadili někoho dalšího, kdo by si zájezd koupil po nás. Kapacitu by naplnili, peníze od nich dostali a přitom by měli od nás těch 10 tisíc za místa v letadle, kde už sedí někdo jiný a od něj dostali peníze taky.
To přece nedává logiku.
V tom případě by za storno nejspíš chtěli jen ten litr bez letenky. Ale teď je jasné že se to konat nebude tj. nebude ani náhradník, takže nasmlouvaný let propadne... Podmínky storna jsi věděl předem a souhlasil s nimi. Ber to jako zkušenost, že pokud něco vybírám tak nekoukám jen na fotku slečny v hotelovým bazénu, ale zjistim si všechny podstatný věci. To platí jak u zájezdu, tak u auta, bytu, pracovní smlouvy atd.
Stornovat i za cenu odepsaných 10k mi přijde nejrozumnější řešení.. Až se cestování uvolní, tak budou zaváděcí ceny a nebude problém najít podobnou dovolenou výrazně levněji než co máš objednaný teď... A ty prachy za doplatky můžeš zatim využít jinde. Určitě to je lepší verze než cestovce dát dlouhodobě pár desítek tisíc jako bezúročnou půjčku...
@asd1 Ber to jako zkušenost, že pokud něco vybírám tak nekoukám jen na fotku slečny v hotelovým bazénu, ale zjistim si všechny podstatný věci. To platí jak u zájezdu, tak u auta, bytu, pracovní smlouvy atd.
My jsme si zjišťovali úplně vše a tenhle zájezd (podle nás) byl ve všem nejlepší. Tehdy se o koronaviru nevědělo jako teď takže jsme nemohli vědět co se bude dít - jako nikdo.
Věta, že uhradíme náklady cestovky, minimálně 1000,- nám přišla v pořádku. To jsme ale netušili, že cestovka ty náklady vyšroubuje nahoru 3 a půl měsíce před samotnou dovolenou.
Takže to co píšete je nesmysl. Kdybychom měli z výběru vhodných dovolených vyřadit každou, kde je nějaká maličkost co se nám nelíbí, tak bychom neletěli vůbec nikam, protože dokonalá dovolená neexistuje.
@stir Cestovky si zamluvi určitý počet letenek a když je neobsadi, může je obsadit jiná cestovka. Běžný postup. Určitě ale nikdo neplatí letenky ze svého.
To nás právě taky překvapilo. Kdyby takto cestovky postupovaly a věřily klientům, nakoupily letenky a pak čekaly, že jim klienti dají zálohy, tak hned zkrachují.
Jenže tahle cestovka po nás ty peníze chce.
Skutečné náklady, minimálně 1k - jestli aspoň trochu umíš česky, tak co teď máš proti zaplacení letenky která celá propadne. Je to skutečný náklad, který cestovka prostě zaplatí. Má snad tvoje storno sponzorovat? Myslet znamená hádejco vědět...
Podmínky storna jsou jasné, skutečné náklady cestovky taky. Pokud myslíš že tě chtějí okrást tak podej TO pro podvod, policajti zjistí jestli ty letenky opravdu cestovka musí zaplatit a daj ti vědět.
Ten zájezd se na 99% zruší z důvodu vyšší moci. Pokud nezaplatíš zálohy a doplatky v termínu, tak porušíš smlouvu se všemi následky. A pokud ho stornuješ, tak zatáhneš skutečné náklady přesně podle podmínek smlouvy.
Utratíte 40000 Kč, vrátíte se a nebudete mít nic. Jen nějaký pocit. Zůstanete doma a budete mít daleko lepší pocit, že jste nic nechytli. Finančně to vyjde na stejno.
Máte podepsanou smlouvu a je vaše povinnosto doplatit zálohu nebo stornovat. Smlouvy jsou stále platné !
V současné krizi bych viděl storno poplatek jako problematický, nicméně máte svůj závazek a musíte se k němu postavit. Rozhodně nedejte na rady nic nedělat. To je naprostá hloupost. Musíte dát cestovce vědět, že z důvodu současných nařízení vlády rušíte dovolenou. A rozhodně písemně.
Tak jsem podle všeho pravdu měla já. Žádná výmluva na "vyšší moc", jak tady někteří strašili, se konat nebude. Říkala jsem, že to vláda bude muset řešit, že to tak jednoznačné nebude a také to řešili.
5. 4. 19:56
Cestovní poukazy pro cestovky
Cestovní kanceláře mohou odložit vrácení peněz za zrušené zájezdy kvůli epidemii koronaviru, které měly proběhnout od 20. února do 31. srpna. Místo nich budou klientům vydávat poukazy.
Na odložení platby by měla do 31. srpna příštího roku platit tzv. ochranná doba. Klienti, kteří do tohoto data poukaz nevyužijí, budou mít nárok na vrácení uhrazených záloh.
Poukaz musí být nabídnut bez doplatku za rovnocenný zájezd, navíc v hodnotě částky všech provedených plateb, nejen za holou hodnotu zájezdu. Pokud to nebude možné a ochranná doba skončí, cestovní kancelář bude muset klientovi uhradit veškeré zaplacené zálohy. Hotovost cestovka bude muset lidem vrátit i v případě, že náhradní zájezd v ochranné době nevyčerpají, a to nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby.
Lidé ze zranitelných skupin mohou poukázku od cestovky odmítnout. Tam patří senioři, nezaměstnaní, osoby s handicapem, rodiče na mateřské či rodičovské dovolené nebo lidé, kteří kvůli koronaviru nemohou pracovat.
Tak každý, kdo nebude chtít žádný náhradní termín, musí dostat své vynaložené peníze zpátky.
Jenže pokud oni nepojedou, tak také nepojedou z důvodu té "vyšší moci". Co jsem četla, tak tento rok žádné cestování do cizích zemí nebude povoleno státem. A zákon "vyšší moc", není jednosměrný. To by bylo moc jednoduché, že by ho mohli využívat pouze ti, kteří mají své právníky a vědí jak ho použít. Tak vůbec nevidím důvod, proč by měli ti lidé platit všechno, když jim bylo znemožněno vycestovat na základě "vyšší moci". Ještě bych pochopila, že by byl vyžadován nějaký mírný poplatek za storno, ale to co cestovky po lidech chtějí, je doslova nehorázné. Já si myslím, že jim právníci poradili, aby to jednoduše na lidi zkoušeli a kdo podlehne a vyměkne, zaplatí. A ten kdo odolá psychologickému nátlaku, by neměl tratit. Jenže to bude ještě trvat nějakou dobu, než se i k tomuhle nějak vláda postaví. A asi také bude záležet na tom, kolik lidí se nechá zmanipulovat a ze strachu zaplatí. Když to bude většina, už se tím asi nikdo zabývat nebude. Ta situace je opravdu ošklivá, protože opět vyhrávají ti, kteří mají finanční prostředky a mohou si platit právníky. A od.ere to obyčejný člověk.
Mě měla čekat v srpnu 14 dovolená s CK z Německa. Bydlíme v Ústí, tak jsme se po asi 10 letech poprvé rozhodli letět z Dráždaň, protože české cestovky přestaly do našeho oblíbeného hotelu jezdit.
Bude sranda, jestli ČR bude trvat na zavření hranic do konce léta a Němci budou normálně na dovolené lítat... Btw - buďte rádi, že je storno poplatek "jen" 28%. TUI má nyní storno 40% z celkové ceny zájezdu (cena zájezdu 60 tis. Kč)
Nejlepší je, že jsme za pooslední 4 roky neměli se ženou žádnou dovoleou (veškerá dovolená padla na rekonstrukci domu) a letos máme konečně hotovo, tak jsme toho že můžeme "vypadnout" využili naplno; takže od listopadu máme kromě dovolené u moře ještě koupené ubytování, letenky a vstupenky na 2 opery v Římě (konec května) a letenky, ubytování a nějaké vstupenky do Londýna (začátek června). Další nemalé peníze.
Aspoň týden na Šumavě snad o prázdniách vyjde abych nebyl jen negativní.
Když si představím, že mi všichni budou cpát nějaké poukazy na náhradu budoucnu, tak to bude ještě pěkný opruz
P.S. takže v tom nejste sami. A zdraví je samozřejmě přednější než peníze
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.