Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se zbavit zákazníka

Od: morena odpovědí: 37 změna:
Máme s kolegyní e-shop a já už se asi rok trápím s jednou zákaznicí. Je velice nepříjemná a arogantní. Dnes mi opět stornovala objednávku za větší částku a navíc mě začala bombardovat SMS a to i teď, po 9 večer. Už jí mám vážně dost, chci se jí zbavit ale zároveň mám strach aby se na nás nějak nemstila. Říkala jsem si že ji budu prostě ignorovat ale pořád vyvolává. Co byste jí napsali? Nikdy jsem to nezažila tak vůbec nevím jak postupovat. Říkáte si že jsem asi úplně nemožná ale napadlo mě že víc hlav víc vymyslí, třeba mi pomůže i maličkost.

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

radis
hodnocení

17x

ignorování není dobrá cesta. Už jen kvůli tomu, že vás může nějak pomluvit, že nekomunikujete.

I z nepříjemné situace byste měla dokázat vyjít s čistým štítem a hlavou vzpřímenou. Komunikujte věcně, bez zbytečných emocí, prezentujte situaci tak jak je. Zároveň ovšem slušně a profesionálně.

Zákaznici sdělte, že jejím požadavkům a preferencím rozumíte, avšak na základě zkušeností pro ušetření starostí obou stran její objednávku musíte odmítnout.

Na závěr bych jí popřál brzké naleznutí dodavatele, který bude reflektovat její potřeby...

Ikdyby toto zveřejnila není to dvojsečné. I pro člověka, který nezná pozadí problému to nepůsobí špatně- zkrátka zákazník si něco objednal, dodavatel si nebyl jistý a tak raději než by zákazníka zklamal jeho objednávku odmítnul... Běžné a zodpovědné.

Přesně tak. Jak tu někdo radí ji nekompromisně zabanovat je holý nesmysl. Taky mám zkušenosti s jenou zákaznicí, která si objednávala zboží naprosto chaoticky. Objednala si jedno, nevyzvedla a objednala další. Muselil jsme tedy po dohodě s ní přejít na platbu předem, s čímž souhlasila. I tak dělala to samé, poslala se jí faktura kterou nezaplatila a už chtěla další. Přestože nebyla arogantní, tak jsem postupoval podobně a od té doby o ní nevíme. Asi šla otravovat někoho jiného :)

PS: Chtěl jsem ohodnotit, ale vyskočila hláška, že moje hodnocení tvoří příliš velký podíl hodnoceného. Čemuž já nerozumět.

PPS: Samozřejmě, mezi námi na firmě to byla naprostá kráva ta zákaznice. Ale jednat se musí v rukavičkách prostě. A ne bany a varování...

mak*

Nevím, zda je možné jednomu zákazníkovy podmínit dodávku platbou předem, když ostatní platit předem nemusí. Aby to dotyčný pak nebral jako diskriminaci. Pokud zboží objedná a nepřevezme, není to vrácení. Na vrácení má nárok, ale nepřevzetí je možno sankcionovat nějakým poplatkem (zakotvit do obchodních podmínek). Další možností je využít toho, že zboží musí být vráceno nepoužité a tuším, že v původním obalu. Lze zařídit, aby splnění této podmínky nebylo snadné. No a pak je taky možnost povolat pracovníka IT, který vám zařídí, že při objednávce z určité IP adresy vyskočí "oblíbená" hláška: "Něco se pokazilo, zkuste to později".

Ano, náš zákazník, náš pán. Ale vocaď pocaď. Byznys není demokracie, takže obchodník si může určit podmínky platby v rámci zákona. Platba předem protizákonná není. Stejně jako když má jeden zákazník výhodnější cenu než jiný. Vše samozřejmě v rámci korektní slušnosti.

 

re4zon
hodnocení

1x
Zablokovat cislo, ban na email. Kdyz se nedovola, prestane ji to bavit. Pripadne ji poslete varovani, ze z duvodu soustavneho zneuzivani sluzby ji od pristiho storna objednavky dalsi objednavky budete automaticky odmitat. Nevim, jak by se vam mohla mstit (neznam tedy vas obor).

 

motak
hodnocení

1x
u pristi objednavky pozaduj platbu predem...

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

moreno, nemám e-shop, ale pracuji v obchodě, kde se setkávám se zákazníky osobně. Je někdy velmi těžké se zavděčit zákazníkům. NIKDY ale nedopoustím, aby i ten nejhorší zákazník začal o naší firmě mluvit špatně. Vždy si řeknu, že tržba je důležitá a je to jen jeden zákazník.

Když jich nemáte více, lehce to přenesete a ostatní radost to vyváží.

motak
ti co maji nejmene hodnotne objednavky pozaduji nejvetsi servis a delaji nejvice problemu. proto je vhodne nimi potesit levnejsi konkurenci.na cenu oni slysi...

 

hodnocení

0x

Možná zkusit, odepsat jí sms, že s ní jste ochotná věc vyřešit emailem.

 

motak
hodnocení

0x
nebo ji poslete k levnejsi konkurenci, at jde otravovat tam

 

hodnocení

0x

No já teda nevím, ale píšete, že opakovaně udělá objednávku, kterou krátce poté stornuje. V tom nevidím žádný problém. Ve Vašem systému to vyskočí jako storno a je to. Ona dostane upozornění, že její objednávka byla stornována a dál se tím nemusíte zabývat. Nechápu teda, co by mohlo být obsahem jejích sms zpráv. Není to třeba tak, že jí nedáte vědět, že jste její objednávku stornovali? Nebo tu objednávku odmítáte stornovat? Tak potom ona samozřejmě bude otravovat a psát sms zprávy. Zaráží mne, že píšete, že dnes Vám opět stornovala objednávku za větší částku a že Vás bombarduje sms. Podle mne jste tu objednávku nestornovali a proto Vás uhání, jinak přece k tomu nemá důvod. Na Váš dotaz je jednoduchá odpověď. Klidně bych jí pokaždé její objednávku na její přání stornovala a víc bych se tím nezabývala. To Vás přece nic nestojí. No a když je to člověk, který má prostě tuto mánii, dělat objednávky, které vzápětí zase zruší, tak ať si to dělá třeba do aleluja, tím Váš obchod snad netrpí. Ale pokud jí budete vysvětlovat, že nemůžete její objednávku stornovat, tak se pak nesmíte divit, že ona bude naléhat, dokud nedosáhne toho storna. Mám takový pocit, že jste sem nenapsala všechno, protože jinak vůbec nevidím, proč se obáváte jejího špatného hodnocení. A vůbec už nechápu, proč jí chcete ignorovat. Jestli ale chcete ignorovat to, že ona chce stornovat objednávku v čase, kdy na to má nárok a chcete ji tím donutit, aby zboží převzala, tak to nedělejte. Na to nemáte právo.

motak
jako treba ze udela objednavku, eshop zacne zbozi balit a az je zabalene, tak to pani stornuje?

Motáku, umíte číst? Na storno objednávky má každý e-shop určitý čas. Nikdo nezačne balit okamžitě, právě kvůli takové situaci, kdy může dojít z nějakého důvodu ke stornu. Proto píši, že pokud udělá zákazníce storno včas, není co řešit. A není důvod k rozčilování ani na jedné straně. Pokud ta zákaznice vyžaduje storno v době, kdy už je zásilka připravená, tak už nemusí e-chop vyhovět. Může, ale nemusí. A storno není možné vůbec od chvíle, kdy je balík předán dopravci. A ani v jednom případě to není důvod k rozčilování z ničí strany. Tak tohle já tady píši a jestli nerozumíte, tak už to není můj problém.

A pokud ta zákaznice opakovaně ruší své objednávky v momentě, kdy je už předána dopravci, tak je obchodnice z obliga a může zcela slušně a bez nervů odkázat na své stránky a podmínky obchodu. Jistě to tam má vypsané. A za další, jestliže bych měla opravdu takovou zákaznici, která by se chovala tímto způsobem opakovaně, tak bych ji měla už "označenou" jako problémového zákazníka a raději bych jí své zboží neprodávala. Jako já nikoho nemohu nutit, aby nakupoval u mne, tak zase nikdo nemůže nutit mne, abych akceptovala všechny zákazníky. A vůbec bych se nebála, že by napsala na můj obchod špatnou recenzi, kdybych si byla jistá, že bude mezi těmi dobrými recenzemi ojedinělá.

motak
boze co to placate? Jak ze ma kazdy eshop nejaky cas na storno? to ste si vycucala z jakeho prstu? Kdyz ted udelate objednavku na alze, tak opravdu myslite, ze nezacne vasi zasilku hned balit?
Kdyz ma eshop zasilku zabalenou nebo a zakaznik chce stornovat a eshop mu nevyhovi, ceho tim proboha dosahne? ze balik posle a zakaznik ho neprevezme? zakaznik muze objednavku stornovat kdykoliv, jkdyz je expedovanaa nic mu za to nehrozi.
Je videt, ze nemate aboslutne paru, jak to realne funguje.

To je dobrý toto. Kdybychom u nás v expedici měli čekat s každou objednávkou, jestli si ji zákazník nerozmyslí, tak bychom nic neudělali. Nebo jak to @suzymon myslíte? Balit až přijede svoz, jo? To by nás řidič poslal někam. A jestli si myslíte, že se stornem není žádná práce, tak to se sakra mýlíte. Storno faktury, rozbalit, dát zpět na sklad...Motak má pravdu, nevíte jak to funguje.

No hlavně že vy máte "páry" dost. Já na rozdíl od Vás objednávám hodně a tak vím, že storno lze udělat v klidu. A jde udělat i na Alze. Tak se zklidněte a dejte si pohov ať Vás ta přebytečná "pára" neskolí. :-D

motak
ano samozrejme, ze jde udelat, ale v 90% pripadu s tim ma eshop nejake vydaje. Takze vase predstava je opravdu hodne naivni.

Je mi líto vážení zde máte důkaz že to jde a není to žádný problém. Nikde jsem nepsala ty extrémy, že by obchodník měl balit zboží, až když by byl dopravce přede dveřmi. Nevím proč píšete takové koniny. Zrovna nedávno jsem objednávala kašírovanou folii na foliák. Asi za dvě hodiny jsem to šla přeměřit a zjistila jsem, že jsem se spletla v rozměrech. Zavolala jsem teda do obchodu a tam mi doslova řekli, abych objednávku stornovala a udělala novou, že to tak bude pro ně lepší, než opravovat míry v původní objednávce. No a to jsem udělala, dostala jsem témeř okamžitě avízo, že má objednávka byla stornovaná. Tak nevím co zrovna vy máte za problémy. Tak stačí, nebo mám hledat další důkazy, že stornování objednávky není žádný problém?

motak
ja nevim, jestli jste opravdu tak hloupa nebo to jenom nechapete.
Ano stornovat muzete vzdycky, muzete si neco objednat a pak to neprevzit, muzete neco 14 dni pouzivat a pak to vratit... atd. ale to neznamena, ze tim nezpusobite tomu obchodu zbytecne naklady... a o to predpokladam tazatelce jde.
kdyby tu vasi folii uz meli ustrizenou z role, tak taky muzete objednavku stornovat a obchod ji muze treba uz jenom vyhodit, protoze jste chtela treba specialni rozmer, ktery uz neproda..

A jsou obchody, u kterých storno možné není, většinou jsou to opravdu ty velké obchody jako Lidl, nebo třeba Datart. Ale tam je to nastavené tak, že zákazník jednoduše balík nepřevezme. Pokud platí dobírkou, nic neplatí balík se vrátí na místo odeslání. Pokud je placen kartou, nebo převodem, všechny peníze zákazník dostane zpátky na svůj účet, ale o několik dní později. Žádné pokuty zákazník neplatí, protože obchod nemá službu storna nastavenou na svých stránkách a jediná možnost storna je tento postup. Takže nevím, kde berete ty strašné problémy které s tím obchod má. A přes internet už nakupuji hodně dlouho a hodně, takže nějaké zkušenosti mám. Zrovna včera jsem tady zakládala otázku, protože se mi stalo něco, s čím jsem zkušenost neměla. Obchod popletl faktury, protože právě došlo k stornování jedné polžky v objednávce, která už byla odeslaná. Obchod vyhověl, položku stornoval, ale při expedici popletli ty faktury, takže obsah balíku, neodpovídal ceně. napsala jsem tam a ihned, i večer a bylo to opravdu asi už po jednadvacáté hodině večer, mi paní odppvěděla a omluvila se a nabídla dvě řešení. Balík převezmout a zaplatit a poslat jim číslo účtu, nebo balík odmítnout a čekat až mi ho pošlou znova, se správnou fakturou. Poštovné jsem neplatila, protože jsem měla velkou objednávku a bylo mi hloupé, aby obchod platil zásilku dvakrát. Tak jsem souhlasila s první možností a dnes jsem balík převzala a zaplatila. Takže vidíte, že možností je dost a obchod, který funguje a umkí to, nemá s nějakým stornem problémy. To je v obchodování naprosto běžná věc.

motak
vy jste fakt natvrdla.
Ano, pro vas jako zakaznika je to uplne v pohode. Vsechny naklady s vasim stornem nese obchodnik(at uz zbytecnou dopravu, nebo jenom cas zaměstnanců na baleni vašeho zbozi).
Predstavte si to z druhe strany. vy neco objednate, obchod posle neco jinyho a vy budete radostne platit dopravu zpatky? to by bylo kecu, ze je to jejich chyba, at plati...

 

hodnocení

0x

Helejte motáku, o tom, kdo je tady hloupý nemíním diskutovat. Všechno jsem napsala jasně, ale vy nejste štonc to pobrat a nakonec dokonce opakujete to, co jsem napsala. I u Alzy můžu udělat sorno. A další obchody, které praktikují storno formou nepřijaté objednávky také znám. Ale o tom tady zpočátku řeč nebyla. to jste sem začal motat jako správnej moták až později a celé jste to zamotal. Tak se příště zdržte těch vašich nejapných poznámek o mé chytrosti. Zrovna vy mlčte, protože ani číst nedokážete a podsouváte mi něco, co se zrodilo ve Vaší hlavě, ne v mé.

To vy jste začal touhle hloupou otázkou "jako treba ze udela objednavku, eshop zacne zbozi balit a az je zabalene, tak to pani stornuje?" Thle pitomost jste ráno napsal Vy a rozpoutal jste tady debatu na vaší úrovni. Já jsem nikde nic takového nepsala, ale vy jste chtěl jenom rejpat a pak jste se do toho zamotal. Tak si příště přesedněte a reagujte jenom na to, na co stačíte.

motak
vy ste zacala psat hlouposti, ze vubec nevadi, kdyz nekdo stornuje objednavku a ze se tim pani nema vubec trapit. cim jste ukazala, ze vubec netusite, jak eshopy funguji.
tak si zkuste poposednout, jo?

*zed* hlavně že vy jste expert, ani nechápete co člověk píše. Tak co se divím...

Tak suzy, zkuste u nějakého ešopu udělat pětkrát storno pod jedním přihlášeným účtem, a uvidíme, co vám na to řeknou. Přijde vám slušný mail, kde bude mezi řádky napsáno, že vás mají plné zuby. Možná u korporátních firem ne, ale u těch malých jistě.

S tou ustřiženou folií byste mi to udělala dvakrát. Víc ne.

motak
ja narozdil od vas tech eshopu provozoval/provozuji nekolik.

Tak tady je vidět, že nemá smysl něco psát, když lidé neumí číst, nebo prostě potřebují všechno překroutit. Už toho mám dost. Prosím, abyste mi přímo ukázali, kde jsem já psala, že byla folie už ustřižená! Je mi z takových lidí špatně. Já jsem pouze napsala, že jsem se spletla v rozměrech a že jsem asi po dvou hodinách kontaktovala obchod a majitel mi řekl, abych objednávku stornovala a udělal novou. A vy jste z toho udělalali, že byla folie ustřižená *zed*Prostě ji za ty dvě hodiny honem neletěl stříhat, protože má na rozdíl od jiných zřejmě dost objednávek a neletí okamžitě stříhat a balit jednu pitomou folii. A kdyby byla, tak by se asi nedalo nic dělat a já bych to na rozdíl od vás pochopila. A tak je to s celým mým příspěvkem. Pořád mi vnucujete něco, co jsem já nenapsala. Máte nějaký problém s chápáním, nebo co máte za problém? A ani náhodou nevěřím, že tady pan moták něco "provozuje" a nějakou firmu už vůbec ne. Lidé, kteří provozují nějaké firmy, nemají čas celý den psát do poraden hlouposti. :-D Tak se tady nevytahujte, na to Vám teda já neskočím. A víte proč, protože já jsem na rozdíl od Vás obchod opravdu měla, ale v té době jsem teda neměla na takovéto věci vůbec čas. Věnovala jsem se své práci a neměla ani chvíli na to, abych se šla někam vybavovat. Tenkrát ještě internet nebyl. Tak si tady motáku "nevytahujte kšandy", je to k smíchu. A vůbec, co se s vámi bavím, je to zbytečná ztráta času i když dnes už ho mám víc. Kdyby tohle bylo naživo, tak se otočím zády a odejdu od Vás. S takovými lidmi já čas neztrácím.

A pro Ernie, já nemám ve zvyku dělat nesmyslné objednávky a pak je rušit. Takže já to zkoušet nebudu. Já pouze tvrdím, že to storno není žádný problém. Dnes je otázka několika minut a programu, který má obchodník na svých stránkách nastavený. Já odešlu objednávku, systém ji zaznamená a uloží a potvrdí. To je během několika vteřin hotové. Já si později uvědomím, že jsem se spletla. Tak napíšu tomu obchodníkovi a položím mu otázku. On mi odpoví většinou velmi rychle a napíše co mám dělat. A když se mi to přihodilo, tak vždycky řekli, abych objednávku stornovala celou a udělala novou. Tak přece nejsou na hlavu padlí a nebudou mi radit něco, co by bylo pro ně nevýhodné. Tak já nevím který z vás má opravdu internetový obchod, když tohle popíráte, nebo to ani nevíte. O tom motákovi si myslím své, ale Vy jste mne překvapil. teď jsem si vzpomněla, stalo se mi také u Starkla, tam jsem toho objednávala opravdu hodně a pak přišla kamarádka a chtěla to přidat do mé objednávky, aby neplatila poštovné. Kontaktovala jsem obchod a řekli mi, abych to celé stornovala a udělala objednávku znova. Tenkrát jsem u toho seděla znova víc jak hodinu. Tak mi tady nevykládejte, že se jim to nevyplatí a že je to stojí peníze a takové kecy. Tomu teda vůbec nevěřím. Protože zrovna u toho Starkla by pro mne bylo výhodnější, kdybych mohla do objednávky jenom přidat další kytky a nemusela dělat storno a objednávat znova.

motak
souhlasim, lidi nectou treba vy taky nectete, ja psal "KDYBY tu vasi folii uz meli ustrizenou z role.. "
takze jediny kdo tady neco vyvozuje jste vy.
ze mi neverite je mi celkem fuk, ale je smutny, ze si nekdo neumi priznat, ze mu ujel vlak v tom, jak co funguje a zije pred xy lety...
kdyz si to dobre zaridite, mate cas i relaxovat na internetu a vysvetlovat seniorum, jak funguje moderni svet...

"S tou ustřiženou folií byste mi to udělala dvakrát. Víc ne."

Tak co je teda tohle? to jsem si vycucala z prstu? Nebo to sand má nějaký jiný význam?

A ještě dodám, že i když jsem už seniorka, tak byste se určitě divil, co všechno zastanu a co všechno dokážu zařídit i v tomto moderním světě. Mozek mi zatím funguje docela dobře a nemám závažné problémy ani po zdravotní stránce. Prozatím. Tak si nemyslete, že senior=zaostalý a neschopný člověk. A jak to tak mohu vidět a to nejenom ve svém okolí, ale i zde na poradně, tak na tom jsou v mnoha případech, ročníky, které jsou daleko mladší, mnohem hůř. Vypovídají o tom různé dotazy a to se přehlédnout nedá. ;)

 

 

joudic*
hodnocení

0x
da se to udelat tak, ze jeji jmeno a email nepujde odeslat z kosiku a bude se to tvarit jako nefunkcni formular, nebo se muze objevit hlaska, ze eshop do odvolani neprijima objednavky.. doprogramovane za 2 min, ale spis tipuju ze mate sablonovy system a la prestashop, shoptet atd, tam uz to moc jednoduse nejde..
.
Taky mam maly eshop a o par eshopu se staram a proste polovina lidi jsou idioti, kteri casto neumi ani napsat sve jmeno bez chyb a nejvic ti, co si objednaji z uplnych prdelovic neco za kilo, a pak s nima clovek resi jen same problemy a ztraci cas kvuli zisku z prodeje 5kc, pokud si zbozi vubec vyzvednou... Boze stalo to kilo, tak to proboha vyhod do kose nebo posli zpatky do 14dni *smich*

Joudik a to opravdu existují lidé, kteří si objednají něco za stovku? Vždyť přece vždycky platí další stovku za poštovné a v případě dobírky, ještě 40 Kč. Já třeba nechápu, jak mohou existovat e-shopy s prodejem semínek. Osobně jsem hledala nějaké semínko, co nebylo u nás zrovna k mání. Našla jsem na internetu a pytlík stál kolem 20 korun, ale k tomu byla stovka poštovné a 40 korun dobírka. No přece nejsem blázen, abych za pár semínek platila 160 korun. Dost mi nejde do hlavy, proč třeba takový pytlík semínek nelze poslat jako dopis a musí mi ho přivézt velké auto PPL nebo Pošty. Asi k tomu důvody obchodníci mají, ale nevím jaké. Mohl byste mi to třeba vysvětlit, když se v tom dobře orientujete? Ale až budete mít čas a bude se Vám chtít. Já jsem jenom zvědavá. Není to zas až tak důležité. Díky.

joudic*
dokonce byl pan, ktery si objednal 1 obycejny olej, co je na kazde benzine, objednavku pozdeji stornoval a neurvale a hnusne se dozadoval vymazani dat podle gdpr a bombardoval mailama snad tyden a vyhrozoval coi a uoou. Muj klient je starsi a je zvykly na objednavky mailem, nez interni system, cili pro gdpr staci smazat mail s objednavkou. Nakonec jsme ho slusne vypicovali, jaky idiot to musi byt, kdyz si tak chrani identitu, a kupuje si takovou picovinu online a nastavil jsem filtr na mazani zprav + typek si se stejnym emailem uz pres formular nikdy neobjedna.

Nojo, já už se začínám ničemu nedivit. Stačilo mi k tomu také to, že jsem si před chvílí četla příspěvky některých lidí ohledně toho "koronaviru". Netušila jsem, že může být mezi námi tolik lidí opravdu hodně pitomých. Já to vzdávám...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]