Nejste přihlášen/a.
Je možné,že začnu dojíždět do práce 30 km...Někdo říká,že je to pohoda,ale nevím nevím jestli to budu zvládat,jsem dobrý řidič a mám auto 6 let staré a spolehlivé(dnes výměna motor.oleje a prohlídka podvozku vše Ok!)Ale můj věk 53 a moc se mi dojíždět nechce(asi třísmměný provoz po 8 hodinách)-ono v létě za světla je to opravdu pohoda,jedna cesta z kopce z 535 m.n.m do 238 m.n.m tak zadarmo,to jenom brzdíte a silnice je po celkové rekonstrukci v roce 2017-2018.Zpět domů se musí šlapat na plyn.pedál,ale já mám benzínový motor.Nevím jestli zaměstnavatel bude tak dobře platit aby se vydělalo na benzín,ale sehnal bych lidi do práce do auta a bral bych peníze za dopravu-benzín.
Porěďte prosím jak do vidíte vy a jak jste z dojížděním do práce.
Jezdila jsem na kole, léta, 10 km tam, 10 zpátky. Celoročně, za každého počasí. Zažila jsem i náledí, kdy jsem sebou občas bouchla, neprohrnuté silnice, zažila jsem i jakéhosi troubu, který mě v létě v noci asi po týden doprovázel beze slova kus cesty na kole, pak mizel. Prostě jel hned za mnou, nikdy nepromluvil. Nikdy se nesnažil nějak mi ublížit. A já byla tak vyplašená, že jsem na něj nepromluvila taky. Jela jsem z odpolední, která končila ve 23,15.
Potom jsem si pořídila malou motorku a už to bylo veselejší. Dneska už nemusím nic. Ale měla jsem pohyb, byla jsem mrštnější, hubenější. K tomu to bylo dobré. Jaga.
Pokud v práci musíte pracovat, tak jedině vlak či bus... vůbec mi to nevadí, nikdy jsem do práce autem (pohodlnost?) nejezdil... vy ano? (nač ty stresy, v práci jich máme dost...)
Více
Auto je flexibilní a zdaleka ne každý má výhodu pevné pracovní směny. Občas se práce protáhne, občas je potřeba začínat a končit v jinou než obvyklou dobu. A někdy i těch 30 km trvá hromadnou dopravou 2,5 hodiny. Ne každý bydlí na ideální spojnici do práce. Takže třeba já jsem do práce - až na výjimky - vlakem ani autobusem nikdy nejezdil.
Vzdálenost není úplně rozhodující. Jako rozhodující by měl být ten čas na cestě.
Ono 30km se dá ujet za 15minut, ale i za 3hodiny. Chodit na tři směny není samo o sobě nic super, jestli to je 1,5 hodiny cesty tak jsou to každý den 3hodiny na cestě, takže je z 8hodinové práce rázem 11hodinová.
Pokud nebude jak píšete "jestli bude tak dobře platit, aby se vydělalo na benzín" tak bych o takové práci absolutně neuvažoval.
Vše je o penězích a o čase. Pokud bude práce pěkně placená jsem ochoten investovat čas do dojíždění a dojíždět. Samozřejmě je nejpohodlnější je mít práci prostě co nejblíž.
30km není mnoho, řekl bych, že to dojíždí většina lidí - záleží, ale na tom čase.
Podle popisu dobrá okreska bez děr, žádné přískoky v koloně jak přes Prahu atd.. V nížině, tak i zima OK. Takže Pohodové ježdění na půl hoďky
i dobrá okreska bez děr může být klikatá, kde člověk dosáhne průměrné rychlosti 30km/h s dvojitou plnou a je to oblíbené místo všech zemědělců, důchodců, svátečních řidičů, kamionů apod..
Podle mých zkušeností se dá v klidu a v pohodě dojíždět i 50 km tam a dalších 50 km zpátky, pokud nedojíždíte do Brna. Při dojíždění do Brna je úplně jedno, z jaké dálky jedete. Ve vzdálenosti deset, dvacet, třicet nebo čtyřicet kilometrů není rozdíl, problém nastává na posledních pár kilometrech, přímo v Brně. Tam čekejte tvrdý boj s vlastními nervy.
Více
Když to nebude do Brna a máte kde parkovat, je to pohoda. Půl hodiny cesty je mé zbožné přání... Denně do Brna jezdím, už raději busem. Když je vše ok, cesta jen 50 minut. Když je problém (ob den), trvá to i dvě hodiny.
Dojíždím do práce 25 km, jezdím vlakem a je to pro mě po všech stránkách výhodnější než jezdit autem. Samotná cesta vlakem trvá 25 minut a vlaky mi jezdí skoro pořád. Z nádraží to mám kousek domů i do práce, takže pohoda. Kdybych jezdila autem, tak za benzín dám podstatně víc než za vlak, řešila bych ve špičce dopravní zácpy, čímž by se celková doba na cestě výrazně protáhla (nedělám na směny, takže bych ráno i odpoledne téměř vždy jezdila ve špičce) a neměla bych u práce kde rozumně zaparkovat, jedině že bych si ještě platila parkovací místo, což by byly další peníze navíc.
Hodně lidí od nás do práce jezdí autem a někteří i shání lidi do auta, že se složí na benzín. Někomu to vyhovuje, ale mně osobně by to nevyhovovalo (nechci se na nikoho při odjezdech vázat a ani se mi nechce v autě vozit cizí lidi).
V zimě je mi navíc ještě vždycky líto těch nešťastníků, co si za tmy ráno kolem auta odhazují sníh, ometají kapotu a škrábou skla - to je zase další promarněný čas navíc.
Více
Doplním, že v případě nehody řidiče, který vozí ostatní, tomuto hrozí (většinou podmíněně) trest za ublížení na zdraví. Stačí malá nehoda a 14 dnů marodění s bolestí krku.
To hrozí i když jedeš sám a naboříš jiný auto/ chodce, někoho v zahradě když do ní vjedeš atd., takže to bys nesměl vůbec vyjet
Více
@asd1 - jasný. Jenže když naboříš sám do zdi nebo stromu, zaviníš nehodu, ublížíš sobě... Spolujezdci v autě jsou prostě další zvýšení rizika.
Navíc je to ještě omezení - kdo kdy může odejít, jak brzy musí vyrazit, dohadování v případě, že někdo zaspí, vezme si volno, dovolenou, omarodí...
Spolujízda je možná dobrá v případě, že neřídím a řidič je ochotný i zodpovědný. Osobně se na místě spolujezdce bojím, raději bych řídil.
Jo, to souhlas. Zaspíš nebo nenastartuješ a pozdě kvůli tobě přijdou všichni. Zase neplatíš sám celý auto tak ušetříš. Všechno má výhody i nevýhody...
Pominu-li trestněprávní rovinu, tak když srazím někoho venku nebo poškodím cizí majetek, zaplatí škodu na majetku nebo újmu na zdraví pojišťovna z mého povinného ručení. Ale když budu vézt spolujezdce ve svém voze a ti utrpí újmu na zdraví nebo škodu na majetku, tak na to už se povinné ručení nevztahuje. Je třeba to mít pojištěno zvlášť - nevím, jestli lidi, kteří někoho vozí do práce, takové pojištění mají a jestli se o to vůbec zajímají, jaké to může mít důsledky, kdyby se někomu něco stalo.
danka86
Říká se tomu pojištění sedadel a musí to mít ze zákona naši taxikáři, co mají licenci, takže Uber zákazníky pojištěné nemá. Pokud vás zmrzačí taxikář, tak pojištovna pak vyplácí všechno - i třeba za umrtí, Uber pochopitelně nic, není to taxislužba.
Já s dojížděním nemám problém. Dojížděl jsem prakticky celý svůj profesní život, asi nejhorší bylo dojíždění vlakem, což zamenalo vstávat 4:30 abych dojel na 6:00 do 17km vzdáleného města.
Jinak těch 30 km jsem taky dojížděl - před cca 10 lety, bylo to po okreskách Vysočiny, v zimě někdy docela dobrodrůžo - sem tam zapadlý kamion, padlý strom atd. Ale problém jsem s tím neměl.
No a v současnosti ráno sednu do auta a jedu k zákazníkovi třeba i 400 km. Běžně to je ale tak okolo 150km. Mě to nevadí, řídím celkem rád, nestresuji se zbytečně za volantem. Je ale pravda, že ne každý to tak má, někdo řídí nerad, tak by mu miohlo i těch 30km tam a zpět vadit. Mě osobně to přijde jako takřka za rohem.
Více
Třicet kiláků je normál. Ale je potřeba počítat tak tři litry na benzín. Myslím tři tisíce korun. Z toho kopce brzdit co nejvíce motorem, vhodným zvolením rychlostního stupně aby moc nebylo potřeba šlapat na plyn nebo brzdit, při brždění podřazovat co to de, to je spotřeba nejnižší. Jako dobrému řidiči vám to samozřejmě není potřeba připomínat. Já jezdím padesát po dálnici, ale není to na směny, pouze 8-16 hod.
Špatně. Z kopce je na spotřebu lepší plachtit než brzdit kvaltem - sice motor zavírá vstřiky, ale brzdíš motorem a daleko nedojedeš.. Focus benál 1,6 kombík, okresky běžně za 5,5, minimální 5,0 (100 km tam a zpět průměr 70 kmh tj. "aby to nebylo o papíry )
Ono to není až tak černobílé, že? Teorie plachtění vs brzdění motorem tu byly ( a nejen tu) už snad 100x a stejně si každý hájí tu svou jedinou, neotřesitelnou pravdu. Rozhodně nejde o nějaký zásadní rozdíl ve spotřebě paliva. Já třeba osobně zásadně neplachtím - jednak jsem na to zvyklý za leta řízení velkých aut a jednak dneska už prakticky nepotkáte valký atmosferický diesel, který při sundání nohy z plynu brzdil velmi intenzivně.
Ale nemíním tu vyvolat opětovný flame - je mi skutečně jedno, jak kdo plachtí/ neplachtí, protože za volantem kolikrát potkám jiné exotiy, nad jejichž počínáním zůstává rozum stát.
Zkoušel jsem oboje a rozdíl plachtění/ vždy kvalt je podle terénu klidně i půl litru (úseky kde je hodně mírných klesání kde plachtíš třeba 5km). Z prudších kopců kde je třeba brzdit mám kvalt vždycky. Jen to znervózňuje ostatní řidiče, když nejedeš kilo až k ceduli tak se hned lepí na prdel, to že na 100 km je rozdíl času půl minuty jim asi děsně vadí (brzda provozu opravdu nejsem), tak se v provozu to plachtění nesmí přehánět. Spíš se tim bavim když mám čas a za sebou další auto nemám.. Ale to je mimo téma dojíždění.
V malých točkách zase vstřiky otevírá, např. moje auto pod 2000 už vstřiky nezavře, takže když necháš 5 tak pod ca 80 kmh už vstřiky zavřený nejsou. Na nižší kvalt už zase motor brzdí víc a dost zpomaluješ. Oproti tomu motor na volnoběh žere ca 3/4 litru za hodinu, tak je plachtění na neutrál na spotřebu lepší.. Platí pro táhlý klesání nebo zpomalování před vesnicí atd. Z prudkýho kopce kde je třeba brzdit a nepotřebuješ "dlouhej dojezd" je lepší mít kvalt a brzdit motorem se zavřenýma vstřikama..
Některý auta na palubáku píšou nulu i když vstřikujou, asi ekooblbovák aby si lidi mysleli že ta nula sedí... Ale téma spotřeby tu neni, tak toho necháme...
Více
Já jsem se na nějakou úspornou jízdu už vykašlal. Když můžu, tak prostě jedu. K čemu se honit za uspořeným půllitrem paliva? Mám dvoulitrový turbodiesel a dlouhodobý průměr 8,5 litrů na 100 km. Asi by to šlo srazit dolů, ale proč?Více
@ernie: Jak jsem psal, na spotřebu nejezdím, navíc jezdím částečně po dálnici, kde to taky moc nešetřím, a auto má navíc přes 2 tuny. Na takovou spotřebu bych se asi krátkodobě dokázal dostat, ale asi by mě to dost prudilo.
Autem OK,autobusem horší a vlakem nejhorší. Tramvaj není žádný med. Já dojížděl přes celý okres.Vstávání ve 3:15 hod.,ranní káva a vyrazit.Půl hodiny na tramvaj,25 minut tramvají,1,5 hodiny pěšky. Jinak by celkové náklady dělaly kolem 80 kč denně.Výplata nebyla vyšší,než 12 000 kč.Z toho nákup potravin,nájem a ostatní splátky. Podtrženo sečteno,..buď být řidičem v povolání,nebo dojíždět autem.Pravda.Někdo bude namítat benzín a nafta a žvatlat něco o cenách.Ale v zimě sednout do auta,je lepší,než promrzlý dopadnout na ještě zmrzlejší sedačku autobusu. Autem se dá zvládnout téměř vše.Kdo to řeší veřejnou,..okrádá sebe i rodinu o drahocený čas,který v životě nemáme
S tímhle tedy souhlasím.Z nočního jsem se vždycky bál.100 tisícové město,spousta Poláků a Ukrajinců v autech,co tvoří obrovské kolony a jeden řidič k smrti unavený z práce,co udrží sotva oči otevřené.Viděl jsem jednoho podobného před firmou,co to vzal čelem auta, přímo do autobusu.Taky bych nejezdil velké vzdálenosti nad 10 km.
Rozhodující je výsledná suma na pásce! V místě bydliště (v rámci okr.města)-kolo,atu dle potřeby a počasí-mimo pak služební auto a rozvoz ,totéž i nyní,dokonce nyní i v rámci města.
Jinak syn denně 50km -v 15:30 25km do a ve 23 ; 24, někdy i v 5:00 zpět 25km.V místě bydliště nemožnost získat práci.
Dostáva cca1200 na dopravu a projezdí cca1500kč-střídají se s kolegou.
Více
Z mého pohledu je to vzdálenost v pohodě. Ale mě řízení baví. Roky jsem dojížděl 35 km v jednom směru většinou autem s ohledem na to, že mám problémy končit ve stanovený čas a raději práci dokončím i za cenu toho, že jdu o něco později. Občas jsem místo auta použil autobus. Pak jsem se přestěhoval o něco blíže na poloviční vzdálenost.
Aktuálně dojíždím do práce 120 km jednu cestu. Ale štěstí je to, a s tím jsem i do toho šel, že tam nemusím bývat denně.
Spolujízda je řešení, ale jste vázaný na ostatní, což třeba pro mě je organizační problém, a proto jsem ji zavrhnul. Také počítejte s tím, že při vašem budoucím nájezdu, kdy ujedete jenom na cestě do práce skoro 15000 km ročně, nejsou náklady jenom ten benzín. I běžný servis bude častější, občas se přidá i nějaká závada kvůli rychlejšímu opotřebení a auto bude všeobecně "více stárnout".
Předpokládám ale, že když o té práci uvažujete, máte i představu, jestli se to finančně vyplatí. A nezapomeňte nějak zhodnotit čas strávený na cestě, obzvlášť tehdy, pokud pro vás řízení není příjemný zážitek
Nejkratší dojíždění jsem měl na kole 10 minut,nejdelší 300 km ale to byly turnusovky 10 + 4 . Pár let 12 km jedna cesta , v létě i na kole problém byl v zimě (kopve) nebo když trochu zapršelo , to se pak dík objížďkám protáhlo z 12 na 53 km .
Dost dlouho 35 km cesta do práce , v zimě autem v létě na motorce podle počasí, zpáteční cesta se pak někdy hoodně protáhla. Volná pracovní doba - ráno pevně nástup,ale konec až bylo hotovo.V případě nutnosti možnost přespání ve služební garzonce .Okresky, průměrně 35 minut. Problém za celou dobu 2x při mrznoucích deštích, to se pak objížďkama protáhlo na 3 hodiny.Občas nějaká uzavírka,ale byla možnost objet po +- stejně dlouhé trase
No, dojížděla jsem, ale narozdíl od ostatních rádců to zas za takovou brnkačku nepovažuji. Je třeba uvažovat nejen nad technickou stránkou věci a nad penězi, ale i nad kvalitou života, pokud je ztráta času víc než dvě hodiny denně, je to opruz. V třísměnném provozu to platí mnohem víc. To už by fakt musela být práce buď jediná možná, nebo taková, kterou hrozně chci a stojí mi to za všechno to nepohodlí.
Více
Ty cheš tady flamovat. Zkus si jet 30-50 kiláků někam, kde musíš v jednom městě na MHD, přestup na vlak, v cíli z vlaku přestup zase na MHD a jestli je to nějaká pr*del, kde to nejezdí často, tak budeš rád, když to dáš za dvě hodiny. To celé zpět. Takže čtyři hodiny strávíš cestou z a do práce. Velice efektivní, půl směny... A to o zdraví není, protože za půl roku máš infarkt, mozkovou příhodu nebo skončíš jako těžký případ na psychiatrii..
Dojíždím autem 25,7km tam a 25,7 km zpět.Věk též 53. Pohodlnost to není ,jen tím busem nestíhám včas být v práci.Pracuji od 5:00 hod.Vlakem je to opruz to trvá ještě déle než autobusem. A ani tím vlakem bych tam nebyl včas .Domů bych musel čekat hodinu a půl na nádraží. Zkoušel jsem měsíc jezdit takto (nejprve domluva s kolegy ,že přijdu později - bez problému ,ale bylo z nich cítit ,že jim to není příjemné) , toho ztraceného času čekáním na spoje. Věčně sedět venku na lavičce mě nebavilo tak jednou to byla káva ,podruhé dvě pivka ,pak zas něco jiného.Takže časově tragédie ,finančně cca stejné jako dojíždění autem.Ano pravda bylo to za plné palby.Žádná karta.. A autem mínusy -počasí, SRNKY! Je to na Vás co si zvolíte. Pokud se necítíte na auto zkuste si hrom.dopravu , pak uvidíte co Vám vyhovuje.
Dočetla jsem že že je to trasa Uničov- Rýmařov. Pocházím od tama a osobně bych toto nejezdila. Z Uničova do Loučky Ok,ale potom v zimě no nevím. Pocházím z Křivé a znám to jako své boty. Kraj kde je málo práce a když je tak vesměs za minimálky nebo o něco víc. Tedy pokud nejste Vš ap.To je můj názor po 43letém prac. /vazku...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.