Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Staré hodiny

Od: zmatenka® odpovědí: 5 změna:

Nevím, jestli je taddy mezi vámi někdo, kdo by mi mohl poradit, ale risknu to. Máme doma hodiny po pradědovi a dohadujeme se, jak jsou asi staré. Vím, že je to těžké určit, ale alespoň podle značky by to snad někomu šikovnému šlo vysledovat. Problém je v tom, že se už z rodiny nemám koho na jejich historii zeptat a ani při hledání v Googlu jsem na tuto značku (SURHY?) nenarazila. Jiné vodítko než to, že jsou v naši rodině nejméně 100 let, nemám. Prosím o radu nebo návod k tomu, jak o nich něco zjistit. Chápu že nějaký zkušený hodinář by snad věděl, ale sundat je ze stěny a někam odvážet ... Je to složité a rozhodit je, když celé věky co je máme, šlapou doslova jako hodinky přesně a bez závady, se mi nechce. Díky.

Staré hodiny
Staré hodiny #2

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

8x
Nejsem odborník, ale našla jsem na netu podobné: zn. SUCHY, r. 1860. Cena by mohla být zajímavá. :)Dole je poznámka: Hodiny firmy SUCHY patřily ve druhé polovině 19. století k nejlepším u nás, aukcnidum.cz/...

hodnocení

5x

Dám vám vodítko, víc jsem takhle fofrem nezjistil. Výrobcem je firma Karl Suchy, Prag, popř. možná Carl Suchy, Wien. Myslím, že podle výrobce už byste mohla leccos dohledat.

hodnocení

0x

Vyfoťte a zaneste fotky k nějakému hodináři, případně do starožitnictví. Pro orientaci by to mělo stačit.

hodnocení

Jé, vy jste šikovní! Děkuji vám všem! Jak jednoduché - zaměnit písmenka r a c. Vůbec nás nenapadlo, že to je SUCHY a ne SURHY :). Asi jsme v tom hledali větší složitost než ve skutečnosti je. Ale fakt, odpovídá to. Mám radost a ještě jednou děkuji moc.

hodnocení

0x

Osobně bych tipoval rok cca 1890 až 1900. A samozřejmě větší hodnota je osobní vztah k něčemu po předcích či finanční hodnota hodin jako takových.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: