Nejste přihlášen/a.
Koupil jsem si stolní lampičku. Dovozce www.arguslight.cz, koupil jsem na svet-svitidel.cz
Lampa byla "skladem, ihned k odeslání", takže jsem si počkal asi 10 dní, než dorazila, tolik k e-shopu.
Za ty prachy lampa vypadá přijatelně. Drobný problém. Nesvítí. To je u lampy dost podstatná závada. No nic, asi je v háji zářivka.
Jak dovozce, tak prodejce hrdě na svých stránkách hlásají, že zářivka je součástí balení. Prodejce se dokonce výslovně chlubí, že netřeba pátrat po typu, světelný zdroj je přece součástí balení!
Pointa?
Návod k obsluze
Upozornění pro spotřebitele: Přiložený světelný zdroj je pouze zkušební a nepodléhá reklamaci, bla bla bla...
To si dělaj prdel?! Nejde o peníze, jde o princip.
Připadám si jako v tom židovském vtipu:
Kohn, oni mi prodali minulej tejden levně dva tisíce svíček!
Má bejt, Roubíček?
Kohn, ty svíčky nemaj knoty!
Jo, Roubíček, to si musej rozmyslet: Chtějí dělat byznys a nebo svítit?
Pro ty, kterým chybí otázka: To, že je tohle do nebe volající drzost, je jasné. Ale fakt si může někdo dovolit prodat něco a svévolně to vyloučit ze záruky?
Co řešíš? Prodejce za vady odpovídá ze zákona a nějaké kecy v návodu tě nemusí zajímat. Asi jako v hospodě u věšáku cedule že za věci neručí...
U světel má smysl reklamovat jen když nesvítí od začátku. Ono to totiž kromě vady může chcípnout i přepětím v síti atd., takže chápu i to sichrování v návodu. Navíc jestli dobře rozumím, tak je to návod od výrobce, tj. prodejce je někdo jiný a ten ti to vyreklamovat klidně může.. On ti odmítl vyměnit vadnou zářivku? Jestli ne, tak co tady řešíš za principy?
Jsem ze staré školy, proto si 99% výrobků ráda prohlédnu a vyzkouším v obchodě, případně nechám předvést. Stolní lampičku jsem kupovala nedávno v UNI HOBBY. Měli jich moc. S manželem se nám shodně zalíbil jeden typ, vybral si se zeleným stínidlem. Já jsem pak našla stejnou se žlutým a protože se tato barva k ostatnímu zařízení hodila líp, vzali jsme žlutou. Nebyla drahá, chování přívětivé, na tom stanovišti prodavačů došlo k vyzkoušení. Svítila. Tak jsme nekupovali zajíce v pytli.
Opravdu mám raději nákup naživo. Zvláště u bot a u oblečení, kdy člověk neví, jaká velikost mu bude. Oni to dělají velice různé. A navíc na zákazníky zkoušejí nejrůznější fígle. Myslím si, že každý nový výrobek by měl mít možnost reklamace. Jaga.
Jinak se může stát, že: CHODÍ TO DOBŘE, ALE NESEJE TO.
Amper, to jsou ty jejich "kulišárny". "Nemusíte pátrat po zdroji, neboť je zářivka součástí balení", v tomto případě zřejmě znamená, že kdybys byl náhodou blbec a nevěděl jakou zářivku koupit, tak Ti poslali vzorek, jak má ona zářivka vypadat. Já jsem četla tu jejich nabídku z odkazu tam ale píší, že je zářivka opravdu součást balení a nic o tom, že by byla pouze zkušební a že ji nelze reklamovat, tam nevidím. Takže byste mohl tu reklamaci uplatnit, když se to člověk dočte až po nákupu, že se jedná jen o nějakou atrapu zářivky. Ale než se u nich pokoušet o reklamaci, tak bych raději šla a koupila jinou a v tom obchodě bych už nic neobjednávala. Ale napsala bych jim do recenze. Mimochodem, zrovna jsem také v tom obchodě chtěla objednat svítidlo, ale po tom co jsi zde napsal, neobjednám.
Vidím to na podnět k šetření u dTestu. dtest.cz/...
Podvod na zákazníka.
Negativní recenze pomůže varovat ostatní zákazníky, ale teprve pokuta může zastavit tyto podvody.
Nojo motaku. Výrobce prodává lampičku a za tu nese záruku. Žádnou žárovku, nebo zářivku by vůbec nemusel přikládat. Přesto to udělal. Jsou to vyřazené zářivky či žárovky od jiného výrobce. Prostě výrobce udělal chybu, že vůbec nějaký světelný zdroj přiložil. Nevěděl že existuje tolik chytráků, kteří se na něm budou hojit. Navíc výrobce upozornil, že přiložená zářivka nemusí být kvalitní, není zahrnuta v ceně a nenese za ní záruku.
Na stránkách prodejce žádné upozornění není, předpokládá se platnost popisu, tj. zářivka je součást lampy a záruka se na ní vztahuje.
Stačí reklamovat "lampa nesvítí"...
Jasně, samej rádce. Ať si objedná advokáta. Výrobce svoji povinnost splnil. Ještě by si to chtělo přečíst §2167
Spíš 2161/ 1a) - Výrobek má vlastnosti které si strany ujednaly a které kupující očekává - v popisu zboží od prodejce je zářivka součástí a jako kupující očekávám že když to zapnu tak to bude svítit. Nesvítí a nebylo to přepětím, rozbitím atd. = úspěšná reklamace.
Blbneš. V návodu prodávající něco uvádí a pokud zboží koupím, tak jsem na ujednání přistoupil. K foťáku jsem dostal SD kartu 1 Mb, k něčemu flešku sotva 1 Gb. Je To zkušební zboží, skoro reklama.
No a nebylo by lepší, aby to tam výrobce přestal dávat úplně? Na co tam dávat nějakou zářivku, když ji kupec stejně vyhodí, protože je to vlastně jenom zkušební "zdroj", který nesvítí, nebo bude svítit třeba dva dny. Nebylo by lepší tam nedávat nic a neprodukovat tak zbytečný odpad, když tady pořád všichni mluví o "zasviněné" planetě?
dotaz k zářivce do lampičky stolní
Karel Machytka 18.10.2018 23:27
Je možné prosím dokoupit rovnou ke stolní lampičce zářivku s teplým bílým světlem, případně vyměnit v dodávce za bílou.
Odpověď
Re: dotaz k zářivce do lampičky stolní
Rostislav Kala 22.10.2018 13:39
Dobrý den,
přesně tuto zářivku nemáme. Koupit půjde, ale je potřeba se podívat u specialistů na světelné zdroje.
Z diskuze k výrobku...z vašeho odkazu
A dnešní stav? Opět není k dipozici...a podle diskuze výše ani nikdy nebyla (asi pouze jen jako součást lampy)
A další věcí je to, že prodej pomalu, ale jistě končí, přechod na LED; jsou sice na internetových prodejnách, ale s dopravou a dobí/..., tady trochu méně... ale kvalitnější...nejsou levné... případně černá, ale tu asi nechcete...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.