Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kolik se strhává státu z platu na brigádě?

Od: mynick odpovědí: 2 změna:

Zdravím,

potřebuji poradit, jak je to se strháváním poplatků ze mzdy v mém konkrétním případě.

Jsem student do 26 let a mám podepsaný "růžový papír" u jednoho zaměstnavatele, takže tam žádné poplatky neřeším. Teď budu nastupovat na druhou brigádu, kde už to tedy podepsat nemůžu a mě zajímá, kolik se ze mzdy strhává? Jak se to dá vypočítat?

Výdělek je 100Kč /hodina. Nevím, jestli budu mít DPP nebo DPČ. Co je pro mě výhodnější?

Díky!

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

vv
hodnocení

0x
DPP je do 10tis, pak platis ZP, SP
DPC je do 3tis, pak platis ZP, SP
U obou se platí 15% dan, ta ale může pokrýt slevu na poplatnika

hodnocení

0x

Podepsání "růžového papíru", tedy formuláře "prohlášení poplatníka daně .. "znamená, že u daného zaměstnvatele zaměstnanec uplatňuje daňovou slevu. Myslím, že měsíčně je to 2070 Kč, u studentů o nějakou částku víc.

Na další výdělky u jiných zaměstnavatelů lze daňovou slevu případně uplatnit až zpětně tím, že dotyčný si dá žádost o vrácení přeplatku daně na příslušném finančním úřadě nebo přes interentové stránky finančního úřadu. Takže z výplat u jiných zaměstnavatelů je strhávána 15% zálohová daň z příjmu.

Není to "o tom", že "neřešíte"jiné poplatky. Myslím, že za studenty do 26 let věku je zdravotní pojištění hrazené státem. Myslím si, že sociální pojištění není hrazené státem ani u studentů. Jak někdo uvedl, v případě DPČ je strženo sociální pojištění, je li měsíční výdělek nad 3000 Kč a v případě DPP je sociální pojištění strženo, je li měsíční výdělek nad 10000 Kč. Jenže na DPP lze odpracovat jen 300 hodin ročně. Sazba sociálního pojištění stržená zaměstnanci je 6,5% z hrubé mzdy a sazba zdravotního pojištění je 4,5 % z hrubé mzdy.

Ale prý je plánována nějaká změna daňových sazeb. Podrobnosti nevím, v jaké je to "fázi".

Jsou kalkulátory výpočtu čísté mzdy. Tady je odkaz na jeden z kalkulátorů