Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výplatní páska, daně, mzda

Od: lilaa odpovědí: 13 změna:
Dobrý den,
7.1.2020 jsem nastoupila do práce na plný úvazek se smlouvou na dobu určitou 1 rok. Takže jsem nenastoupila na začátku měsíce. Zároveň mám status studenta, potvrzení o studiu jsem při nástupu odevzdal účetní. Hrubou měsíční mzdu bych měla mít 16 100 Kč měsíčně. Nyní mi přišla výplatní páska, kde mám hrubou mzdu napsanou 11 900. To chápu, protože jsem si neodpracovala celý měsíc. Ale jako čistou mzdu mi vypocitali a poslali 8 190 Kč. Podle všech tabulek výpočtu mzdy, které jsou na internetu mi vychází, že bych měla čisté mzdy dostat něco přes 10 200 Kč. Proto tedy nerozumím, jak je možné, že jsme dostala o tolik méně. Vůbec takovým věcem nerozumím. A proto bych se chtěla zeptat, jak je to možné. Zda musím vyplnit ještě nějaký další papír, žádost nebo něco jiného. Aby mi daně neodečítali. Nebo nevím. Chtěla bych poradit, co mám dělat a tak, opravdu nevím. Děkuji

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Nejsem daňový odborník, ale pokud u nás má někdo problém s výplatou, tak osolovím svoji mzdovou účetní a žádám vysvětlení. Pak to vysvětlím zaměstnaci. Co Vám sdělila Vaše účetní?

Večer dám odkaz na mzdovou poradnu, kdy mi vždy dali vyčerpávající odpověď.

doplněno 12.02.20 16:53:

businesscenter.podnikatel/...

zde pokládám dotaz ohledně daní, účtování a podobné. Vždy několik odpovědí od mzdováků..

hodnocení

2x

Asi jste nestihla do určitého data podepsat t.zv. růžový papír na slevu na daň,takže sleva bude zohledněna až v případném ročním zúčtování daně za rok 2020.

doplněno 12.02.20 13:18:

Když podepíšete "růžový papír" tak budete mít nárok na slevu na dani,na začátku příštího roku podáte daňové přiznání na FÚ,buď sama nebo prostřednictvím vaší mzdové účetní a částku,která vám nebyla vyplacena,obdržíte zpětně.

doplněno 12.02.20 13:20:

A to vám vaše mzdová účetní nenabídla podpis papíru hned po nástupu?

lilaa
hodnocení