Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Písen Širý proud-v jakém je taktu?

Od: juglans® odpovědí: 9 změna:

Dobrý den všem muzikantům,prosím vás,nejsem si jistá v jákém taktu je tato písen,zda 4/4 nebo 3/4.Písen zpívá třeba Spirituál kvintet,nebo Greenhorns...Děkuji za pomoc

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hop®
hodnocení

4x
Ve 4/4. Možná je trošku matoucí, že první slovo "Ten" připadá na druhou dobu...
hodnocení

Hope,díky moc.To jsem coby začátečník ani nepostřehla,že -Ten-je na druhou dobu.Já zpívám a začnu hrát na slovo -proud v Géčku na kytaru.

hop®
Ano, to vychází.
1. NIC
2. Ten
3. ši
4. rý
1. až 4. pro-o-o-oud
;)
hodnocení

jj.já jsem to zkoušela kytara s harmonikou a tak jsem se najednou nemohla vejít,asi ji už neudejchám:)

figurek*
hodnocení

2x

Vidím že nejen vy, ale i poradce Hop má trochu problém slyšet rytmus.

Tahle skladba je velmi pomalá 4/4 balada a slova proud, mám a druhá půlka slova neu mím se zpívají na první dobu taktu. Začněte zpívat od slova proud, jeden řádek je jeden 4/4 takt.

Proud ... ... jak přejít

mám ... ... proč neu

mím ... ... se nad něj

vznést... atd rytmicky stále stejně

Až chytíte rytmus, přidejte i začátek se slovy ten širý. Tady názorně vidíte prastarou muzikantskou fintu, kdy skladba nezačíná na první dobu, ale na čtvrtou dobu předcházejícího taktu. Téhle fintě se říká předtaktí.

doplněno 31.01.20 10:20:

nikoho z ničeho neobviňuji, jen uvádím jednu věc na pravou míru.

Slova ten širý , jak přejít , proč neu , se nad něj se zpívají jako trioly na čtvrté době. Ne na druhé.

Pusťte si You tube a pomalu počítejte

tačtvrtá

raz dva tři tačtvrtá

raz dva tři tačtvrtá

hop®

Nevím proč mě obviňujete ze sluchových problémů, když tvrdím v podstatě to samé. A rozdělení na konkrétní takty (délku jednotlivých tónů a rychlost) čtyřdobého rytmu je už poze záležitostí notového zápisu. Ale přít se nehodlám...

hodnocení

Ještě jen tak pro zajímavost,prosím jaký by jste hráli rytmus?Trochu ještě tápu.Děkuji