Nejste přihlášen/a.
Dovozce obědů do bytu si nechal zaplatit objednávku obědů na 2 měsíce dopředu, ale po 7 dnech přestal obědy dodávat s tím, že má problémy s prostory a nevím, co ještě. Napřed slibovali, že vše napraví, nyní vyzvali, abychom se přihlásili o to, jak chceme, aby vznikla náprava. Pokud firma peníze nevrátí, poradte,jak je možné se účině bránit kromě soudu.
No asi jste někomu naletěli. Možná by bylo dobré hledat na toho dovozce nějaké recenze a zřejmě nebudete sami, koho takto ošulil. No a pak se spojit a podat hromadné oznámení. Někde ta firma musí být registrovaná.
Vozil nám obědy 3 roky a celkem bez problémů. Ale krach firem většinou zákazník neví dopředu. Samozřejmě, že soudit se nepůjdu.
Aha, ale z Vaší původní otázky to vyznělo tak, že tu firmu vůbec neznáte a že jste jim zaplatila na dva měsíce dopředu a oni po pár dnech přestali plnit svou povinnost. Teď teprve píšete, že už je znáte 3 roky a předpokládám, že to bylo po celou tu dobu v pořádku. Takže asi opravdu nějaký specifický problém, který vyvstal v té firmě náhle. Tím pádem bych se obrátila přímo k nim a zeptala se jich, jak to chtějí řešit. Podle mne Vám sami nabídnou, že Vám vrátí ty peníze.
Podstatné je zda máte uzavřenou nějakou smlouvu a jaký je její obsah. Obecně lze říci, že pokud jste byli vyzváni k vyjádření "jak chceme, aby vznikla náprava", sdělte písemně a pokazatelně, že trváte na vrácení dlužné částky ve výši XX Kč za nedodané obědy - a uvidíte. Třeba ji dodavatel bez dalšího vrátí. Další možnost - byť s nejistým výsledkem - je navštívit fimu osobně a požadovat vrácení peněz "na ruku".
Firma napsala mailem, že vrácení možná, ale jedině splátkami, nemají hotovost, vložili jí do xy věcí, někdo jim to zablokoval...prostě řečičky, které mě peníze neuhradí. Chtějí, aby jsme čekali na vyrovnání zase dovozem, ale na konci píšou, že budou asi muset rozprodávat. Tak nevím, do kdy bych čekala. Apelují na city, že majitel je nemocný atd.Prostě se chovají neprofesionálně a nedůvěryhodně. Písemnou smlouvu žádnou nemáme, objednali jsme a oni vozili.
Proč hned očerňovat a nahlašovat?
Vždyť píšete, že nyní vyzvali, abychom se přihlásili o to, jak chceme, aby vznikla náprava.
Tak jim napište, že žádáte vrátit xy Kč /tolik a tolik peněz, kolik si napočítáte nedodaných obědů/.
Spekulujete dopředu, že firma peníze nevrátí. Tak se nenervujte. Předpokládám, že když dodávali obědy 3 roky, tak to byla dobrá firma a mají opravdu problémy s prostory.
Pokud tento rozvozce obědů už u vás funguje delší dobu a dosud s ním nebyly žádné problémy, asi opravdu nastal jen nečekaný výpadek. Zeptejte se přímo ve vyvařovně a chtějte peníze zpět. Horší je, jestli někde v okolí narychlo seženete náhradu.
To placení dopředu je ale dost podivné. U nás fungovala firma, která vybírala zpětně po týdnu, každý pátek. Když skončila, začala jezdit jiná a tam se vybíralo po celém měsíci. Nemuselo se na to myslet, vždycky s obědem poslali ke konci měsíce fakturu.
Obědy jsme brali pro babičku. A jak to udělat třeba v případě, že ji najednou odvezli do nemocnice a obědy jsme na neurčitou dobu odhlásili? Při platbě pozadu to šlo. Jak to z nich pak zase dostávat zpátky, když je to zapalceno dopředu? Proto je lepší ta platba až po měsíci a co se snědlo, to se zaplatí.
Teď je jenom navštívit, nejlépe osobně a o peníze, které mají navíc, požádat. Soud bych neuvažovala. ta částka za to nestojí. Jaga.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.