Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Neplacení výživného pro zletilého - co dělat

Od: stepi* odpovědí: 30 změna:

Dobrý den,

velmi rád bych se zeptal, jak mám postupovat ve věci neplacení výživného pro zletilého. Studuji 2. rokem VOŠ. Otec již v minulosti neplatil výživné - řešilo se to srážkami ze mzdy. Nyní je na nemocenské - nedodal však peněžní lístky, proto ho zřejmě vyhodí a nebude tak pracovat. Prochází mu to již 5. měsíc. Mám podat trestní oznámení ve věci zanedbání výživného?
Bydlí u matky a nemá tedy ani žádný movitý majetek. Jak mohu dále postupovat?
Děkuji za odpověd

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

carterv*
hodnocení

2x

Dobrý den,

na trestní oznámení je ještě "brzo", protože je judikována délka 6 měsíců neplacení výživného, aby došlo k naplnění skutkové podstaty trestného činu. Nelze to brát jako absolutní hodnotu, bez které nemáte šanci, ale pokud by to tak pokračovalo, tak neváhejte. Ohledně vymáhání, podejte návrh k soudu na nařízení exekuce nebo podat návrh na výkon rozhodnutí na peněžité plnění. Více viz.: zbynekmlcoch.cz/...

stepi*
hodnocení

Dobrý den,

otec neplatí již od prosince roku 2009, podle nového judikátu stačí myslím 4 měsíce na podání trestního oznámení. Protože ten jeden měsíc je ve starém roce tak musím ještě jeden měsíc počkat no. Je to ale lepší než čekat dva měsíce.

Myslím, že výkon rozhodnutí asi nepříchází v úvahu - nemá movitý majetek a strhnout z platu nemají z jakého. Sociální dávky také nepobírá.

Jaké je tady řešení?
Děkuji za odpoved

carterv*

Je to smutné, ale pokud Váš otec nemá škutečně žádný movitý majetek, ani příjem, tak vlastně není skutečně z čeho brát. Přesto určitě tyto kroky podnikněte na nic nečekejte, nic jiného asi poradit nelze. Protože, když by Váš otec k něčemu přišel, tak ať už to je postihnuté hned a ne, až se o tom rozhodne...Ty 4 měsíce se přiznám nevím...

myse*