Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Student nad 26 let, DPP, zdravotní a sociální

Od: kuba* odpovědí: 4 změna:
Dobrý den. Jsem student prezenčního Mgr. studia a v lednu jsem dovršil 26 let. Momentálně pracuji jen na DPP (3300 Kč), v minulých dvou letech jsem pracoval na smlouvu asi rok a půl. Jak je to se zdravotním a sociálním? Co je nyní mou povinností? Jak co nejvíce ušetřit? To si budu muset platit 1900 měsíčně? Musím se při tom nahlásit na úřadu práce, nebo hlásit něco pojišťovně? Co kdybych přešel na DPČ, představuje to pro mě finančně nějakou výhodu? Za odpovědi předem děkuji, v informacích na netu jsem ztracen, protože nikdo neřeší, jak ušetřit. Jako student obracím každou korunu.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Student nad 26 let již nemá žádné výhody. Nemá slevu na jízdné,rodiče nemají úlevu na daních a pokuď si nechcete hradit zdravotní pojištění sám,což je letos kolem 2300,- měsíčně musíte se registrovat na úřadu práce ,sociální ale za vás platit nebudou,to se odvádí z vašeho výdělku. Na ÚP vám jistě poradí tak tam včas zajděte ať vám na zdravotním pojištění nevznikne dluh.

hodnocení

0x

Dobrý den, pokud pracujete na DPP, na úřadu práce se registrovat nemůžete a tedy musíte platit 1971 Kč za měsíc za zdravotní. Kdybyste pracoval na DPČ, tak můžete být registrovaný na úřadu práce, ale můžete si za měsíc vydělat maximálně 5 500 Kč. Když budete zaregistrovaný na úřadu práce, tak vám při DPČ platí zdravotní pojištění stát, ale musíte docházet na ÚP a spolupracovat s ním, chodit na domluvené schůzky na zaměstnání, apod. Pokud nebudete spolupracovat, tak vás z ÚP vyřadí a opět si platíte zdravotní sám.

Jinak musíte nahlásit, že jste OBZP, což znamená osoba bez zdanitelných příjmů. Tedy za předpokladu, že nejste na úřadu práce, kde za vás zdravotní platí stát, ale opakuji, že na ÚP můžete být, jedině, pokud máte pracovní poměr DPČ, nikoliv DPP a můžete si vydělat za měsíc max 5 500 Kč.

stuu