Jak řešit stížnost na doktora?

Od: odpovědí: 4 změna:
Jak řešit stížnost na doktora? Zatím mě napadla česká lékařská komora lkcr.cz/... stížnostiMám to řešit sám nebo bude lepší právník? Popřípadě nějaké jiné návrhy?
4 odpovědi na otázku

 

 


3x
avatar louisa1

Příslušné orgány, u kterých lze podat stížnost

I. Poskytovatel zdravotních služeb, tj. lékař, vedoucí lékař, ředitel, apod. Poskytovatel stížnost prověří a zašle pacientovi své vyjádření. Stížnost musí být vyřízena do 30, nejdéle do 60 dnů ode dne jejího obdržení.

II. Příslušný správní orgán, který dotčenému poskytovateli zdravotních služeb vydal oprávnění k poskytování zdravotních služeb (krajské úřady, Magistrát hlavního města Prahy, Ministerstvo spravedlnosti, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo obrany, pokud jsou zřizovatelem poskytovatele). Tomuto správnímu orgánu se podává stížnost v případech nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

III. Na Českou lékařskou komoru, Českou stomatologickou komoru či jinou profesní organizaci, která vyřizuje stížnosti týkající se pochybností v odborném postupu či podezření, že lékař postupoval neeticky.

Stěžovat si lze na neetické nebo neodborné jednání lékaře do jednoho roku od doby, kdy k němu došlo. Stížnost nemusí podat samotný poškozený pacient, ale kdokoli (např. příbuzný). Stížnost musí být písemná a měla by být vyřízena do šesti (6) měsíců od jejího přijetí.
Jestliže pacient nesouhlasí s tím, jak byla jeho stížnost vyřízena, může podat do patnácti (15) dnů od obdržení rozhodnutí revizní komise námitku, o níž následně rozhoduje Čestná rada České lékařské komory. Proti jejímu rozhodnutí se ještě může odvolat lékař, proti kterému je řízení vedeno, nebo pověřený člen revizní komise.

IV. Zdravotní pojišťovna, pokud má s příslušnou nemocnicí, klinikou či lékařem uzavřenu smlouvu, zejména v případech, kdy je třeba prověřit odůvodněnost léčebného procesu se zvláštním zřetelem na jeho průběh a předepisování léků a zdravotních služeb, zda poskytnutá péče odpovídá péči vyúčtované zdravotní pojišťovně, zda byly vyúčtovány pouze potřebné výkony a služby a zda druh poskytnuté zdravotní péče odpovídá zdravotnímu stavu pacienta. Na zdravotní pojišťovnu je také možno se obrátit jde-li o řešení situací, kdy lékař či jiný pracovník odmítl provést zdravotní výkon, který spadá do hrazené péče.

Vyřízení stížnosti se řídí správním řádem, jenž stanoví její vyřízení nejdéle do 60 dnů.

mzcr.cz/...

 


2x

Neměl jste zakládat novou otázku pak to nemá smysl...viz

poradte.cz/...

 


1x

Osolte ho na Známém lékaři. Web je registrován v Polsku, čeští ranhojiči jsou na něj krátcí. *smich*

 


0x

A na co si budete stěžovat? To je třeba ujasnit.

Zuby,hlava,klouby,špatné ordinační hodiny,dlouhá čekací doba,nepříjemná sestra,špatný zákrok atd...?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]