Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškození zboží v balíku přepravou

Od: dekuji* odpovědí: 13 změna:
Dobrý den, zaslal jsem notebook balíkem, po rozbalení zjistil příjemce poškození. Věc jsem reklamoval u přepravce se kterým jsem sjednat prepravu. Kdy tento ve věci moc nespolupracuje. Zákonná lhůta 30-ti dnů uplynula, přepravce se neustále odkazuje na dalšího přepravce, kterému zadal přepravu on. Jak mám dále postupovat. Děkuji.
Poškození zboží v balíku přepravou

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Asi bych písemně vyzvala přepravce k urychlenému dořešení reklamace a upozornila na možnost, že pokud do "xy"data nebude reklamace vyřízena, dáte podnět k prošetření postupu reklamace přepravní společnosti na ČOI.

Předpokládám, že NB byl řádně zabalen a na vině je pouze přepravní společnost? A která to byla přepravní společnost?

Jinak zde, potom tedy ČOI a soud.. bezplatnapravniporadna.cz/...

dekuji*
09.11.19 20:59
hodnocení

Děkuji.

 

asd1
hodnocení

0x

Jen se kroutí... Smlouvu máš s ním, někdo další koho si najmul tě nezajímá. Prokazatelně vyzvi s upozorněním na vymáhání právní cestou. Pokud nevíš sám tak právník ti pomůže (ovšem za prachy, ty může zaplatit přepravce).

Předpokládá se správné zabalení a označení jako křehké...

ČOI ti nepomůže, max. ti poradí postup. Přepravci může dát pokutu, ale to ti bude prd platný..

dekuji*
09.11.19 21:02
hodnocení

Díky.

 

damandys
hodnocení

0x

Měl jsem několik podobných zkušeností. Je dobré se příště s prodejcem domuvit, jestli by na zásilku nenapsal "křehké", případně to zaslat jako křehký balík. I kdyby doprava stála víc, nelitoval bych peněz. Předejdete tím zničení obsahu zásilky a u notebooku se to určitě vyplatí. Například u přepravní firmy PPL se dá reklamovat zásilka, ale musíte jim vyplnit reklamační formulář, doložit fotku poškozené krabice (případně zboží), na krabici by měla být jejich originální samolepka "křehké" a mohou chtít i fakturu - pokud je to z eshopu. To aby příjemce balíku nežádal vysokou částku, která neodpovídá hodnotě zboží.

dekuji*
hodnocení

Při sjednání přepravy, bylo mnoho možností pro zakliknuti, včetně pojmenování toho co je v balíku a možného připojištění, ale možnost označit zboží jako křehké tam nebyla. Díky za odpověď.
damandys

Solidní eshop má i telefonní číslo. Většinou se dá s nimi domluvit, aby to poslali jako křehké, zatím mi to žádný eshop neodmítnul. A kdyby to přesto nemohli zaslat, požádal bych je, aby na balík napsali fixkou KŘEHKÉ. Kolega dělal u jedné přepravní služby (nebudu jmenovat) a říkal, že s balíky se tam zaměstnanci "nemazlí". A někdy je v autě více balíků na sobě a pokud je ten Váš dole, může se to někde promáčknout.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

pokud nebyla poskozena krabice ( o cemz by mel byt sepsany zaznam u prebirani baliku ) tak bych to taky neuznal, vec si mas zabalit tak aby se neposkodila, dat si tam nalepku KREHKE, jenze kazdy kdyz posila tak idealne aby to bylo zdarma a pak se divi a jeste chce penize

tezko prokazete ze se to poskodilo pri preprave

dekuji*
hodnocení

Zadarmo to nebylo. Zabaleno tak, že to přepravce převzal a doručil. Sjednáno připojištění! Stalo se.
jurajjuraj*
tak přepravce vidí jen krabici, jestli byl ntb dobře zabaleny nebo jen hozený v papiře to už nevidí, stejně bez zápisu při přebírání není šance

 

motak
hodnocení

0x
co je to za prepravce?

 

hodnocení

0x

Pokud nebyl poškozený obal a alíček byl převzatý bez připomínek, těžko budete prokazovat, že se věc rozbila přepravou. Pokud byl poškozený obal, měl se sjednat reklamaci ihned při převzetí nebo nepřebrat balík.

 

mak*
hodnocení

0x

Smluvní vztah máte s tím dopravdcem, kterému jste za přepravu zaplatil. Pokud on si někoho najal a ten poškození způsobil, to si musí vyřídit oni mezi sebou. Pro Vás je jediný partner ten, u koho jste Vy přepravu objednal, nikoliv ten, kdo ji skutečně provedl. Pokud se k řešení reklamace nehlásí, předal bych to ČOI nebo na živnostenský úřad.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]