Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Odpovědnost zaměstnance

Od: 7days odpovědí: 6 změna:

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat na 2 otázky

1) Pokud dám výpověď ze zaměstnání, pokračuje dále moje odpovědnost za práci kterou jsem v práci dělal? (příklad: pracuju jako automechanik odejdu ze zaměstnání a dva měsíce po odchodu se někdo vybourá v autě které jsem opravoval, může mi něco hrozit?)

2) Pokud nedodržením technologický postup a někomu se něco stane s majetkem, popřípadě se zdravím(úraz-smrt) co mi hrozí pokud to bylo v zaměstnání a vinu mi opravdu prokážou?

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

6x

Samozřejmě, pokud se to prokáže. Odpovědnosti se nikdo nevyhne. Z vašeho dotazu nějak čiší, jako kdybyste záměrně něco poškodil.

mak*
hodnocení

4x

ad1) Ano odpovídáte.

ad2) Záleží na způsobené škodě. V každém případě náhrada škody (na to se lze pojistit) a při velkých škodách nebo újmě na zrdaví či dokonce smrt budete i trestně stíhán.

joudis*
hodnocení

2x
S takovým přístupem bych raději předešel případné škody/úrazu a práci nechal odborně předělat. Když jste nesamostatný v práci je nutný dohled a kontrola odvedené práce...

jenda2*
hodnocení

1x

Za škody způsobené zákazníkovi odpovídá zaměstnavatel. Vymáhání následné škody po zaměstnanci zaměstnavatelem viz zákoník práce. Nic jiného.

Přesně tak - odpovídá ten, kdo je v nějakém právním vztahu.

Pokud vy uzavřete za sebe dohodu se zákazníkem, že mu něco spravíte a nepovede se to - je to vaše odpovědnost.

Jestli tuto dohodu uzavře firma (například váš zaměstnavatel), odpovídá firma za to že její zaměstnanci jsou tak dobří že zakázku provedou správně. Pokud ne - je to odpovědnost firmy. Pokud ale firma zjistí viníka mezi svými zaměstnanci, může na ně část náhrady přenést - podle zákona za jednu škodu maximálně 4.5 násobek hrubé mzdy.