Nejste přihlášen/a.
Zdravím a dávám do placu ...jak byste řešili...dojíždíte cca 25 km do práce a je to cesta hodně samý les a pod. Cesta tvá cca 30-35 minut. Jenže nyní nastává ne zrovna fajn počasí pro takovou jízdu a stává se občas, že to do práce o pár minut nestihnete. A to i za předpokladu, že si přivstanete a jedete o něco dřív. Prostě si čipnete třeba v 6:04 h. A i když jdete domů až po pracovní době...třeba i půl hodiny ...není to zaměstnavateli recht. Řešili byste nějakým způsobem? A jakým?
@athenaise - Řešili byste nějakým způsobem? A jakým?
Jedině dohodou se zaměstnavatelem - jiná možnost není, eso má v ruce on:
ZP § 81
(1) Pracovní dobu rozvrhuje zaměstnavatel a určí začátek a konec směn.
(3) Zaměstnanec je povinen být na začátku směny na svém pracovišti a odcházet z něho až po skončení směny.
tak to je jasné a citace zákona je sice správná, ale v tomto případě není na místě...jde asi opravdu jen o "dohodu"...jen se trochu zpěčuje, že by si to takhle mohl chtít vymoci každý a kam by přišel, jen si neuvědomuje, že lidí na práci je dost málo a to neberu v potaz, že jinak je ten zaměstnanec pracovitý a dokud není vše v pořádku, domů nejde...takže o zameškané minuty nejde.
Ale on v tom, "že by si to takhle mohl chtít vymoci každý", má pravdu, ať se vám to líbí nebo ne. Chápu, že zaměstnanci by to vyhovovalo, ale pak by to samé musel povolit i ostatním, což zřejmě není proveditelné - nevím, neznám jeho možnosti.
ano "babi" má ředitel pravdu, jen mě jako provozní takto odhání lidi, co jinak pracují až moc dobře a spolehlivě. Jsme malá firma a jeho pozici může na těch pár minut zaskočit kolega (ten to neřeší).
Já tomu rozumím - jenže když se nechce dohodnout, nechápe důvody a ukazuje, že ON je tady šéf... pak bohužel.
nejraději bych ho ale přehnula přes koleno...převzal ředitelování po otci a jde kvůli tomu vše do kopru
Říkáte, že jste malá firma - s panem otcem by (neformální) řeč nebyla? Jestli ho znáte a má rozum, mohl by si synka umravnit.
přemýšlíte jako já ...také mě to napadlo...jen aby to pak nebylo kontraproduktivní...syn se dozví, že jsem apelovala u otce, jeho obešla a dá mi to sežrat jiným způsobem...a potom? jsem pár let před důchodem
...tak promýšlím každý krok
Tak to nevím. Pracuji na postu s nepřetržitým provozem a šéf nám ponechává volnou ruku - střídejte se, kdy chcete, hlavně ať tam někdo je. Takže občas nastupuji o dvě hodiny později, jindy zase zůstávám o dvě hodiny déle podle toho, jak si vyjdeme vstříc, co kdo potřebuje, atd. Funguje to.
Pracoval jsem resp.sídlo firmy 3Okm daleko a denně dojížděl, než jsem dostal služební tak busem a odjezd 5,55-příjezd 18:45 + cca 20-30 min. pěšky)tak v místě firmy,pak bylo auto a hned se jezdilo třeba 40km daleko s tím že u zákazníka jsme museli být na čas (7.00 odjezd max 10 minut před sk.padla).Jedna z posledních cest služebním (pak jsme byli dva a jezdili svým autem) skoro hodinu -odešla robot převodovka. Jo se služ.-. jsme museli hlídat palivo,aby nám ho majitele syn,navyjezdil =před cestou domů nalít do nádrže petku nafty za své , abychom dojeli domů a ráno zpět! Nyní firma v místě bydliště -když jezdíme dál není problém služ auto zadarmo + možnost (ti co jej momentálně mají-střídáme se) využít soukromě. ta cca hodina navíc ,když jsme jezdili dál mne pak nevadí.dobří šéfové velmi dobrá parta vynaloží ty prkotiny jako zadarmo delší prac doba!Být to jinak -odmítnu a hledám jinou práci.
Co znamená "není to zaměstnavateli recht"? Pokud jen hartusí, tak zase o nic nejde (zase chápejte, že nemůže dělat, že se vůbec nic neděje). Jestli zaokrouhluje pracovní dobu na celé půlhodiny (takže příchod 6.04 platí jako od 6.30), tak jednou za čas se to taky dá přežít. Strhává prémie? Hrozí výpovědí? Na to mi připadá pár propálených minut málo.
"recht" v tomto případě znamená, že vyhrožuje zaměstnanci výpovědí a mě "prudí", že si své podřízené neumím usměrnit. Ale jak popisuji výše...je to jinak člověk spolehlivý, pracovitý a ochotný zůstávat déle dle potřeby. Ve firmě pracuje cca 15 let a odborně je na výši. Nový pan ředitel si svým jednáním (bazírovat na malichernostech) vysloužil jen to, že nemá autoritu u podřízených. Unikají mu velké problémy a dokonce jsme již jednoho velkého odběratele ztratili, jen kvůli nekomunikaci jeho osoby.
Pokud je to kvalitní zaměstnanec v oboru, o který je zájem, tak takováhle buzerace brzy způsobí to, že výpověď přijde z jeho strany. Aspoň já bych si už nové místo začal hledat.
Pracuju ve středně velké fabrice, kde sice panuje německý ordnung, ale tyhle věci jako opožděné čipnutí o pár minut jsou hluboko pod rozlišovací schopností manažerů. Je to v pravomoci mistra a většinou se to řeší pozdějším odchodem (a pokud je to opravdu výjimečně pár minut, neřeší se to vůbec).
Pokud pan ředitel svoji neschopností zavinil ztrátu zákazníka, tak bych to řešil s jeho nadřízeným asi majitelem. Já být na místě majitele by takový ředitel dořediteloval.
Athenaise, zákoník práce platí i pro zaměstnance.
Před začátkem pracovní doby musíte být na pracovišti a na začátku pracovní doby začít pracovat. Pokud si před začátkem práce chcete ještě něco udělat, např. uvařit kávu, musíte přijít o to dříve.
Ta citace zákona na místě je, neboť, jak z Vašich příspěvků vyplývá, si nejste vědoma svých povinností.
Jak často přijdete pozdě? Jestli jen párkrát do roka, nemuselo by se ještě nic dít. Podle té pohrůžky výpovědí to ale podle mne nebude ojedinělé. Za opakované pozdní příchody Vám opravdu hrozí výpověď > bez odstuponého.
Pokud se se zaměstnavatelem nedohodnete, budete si dopravu muset zorganizovat tak, abyste v práci byla včas.
Kdyby si každý přišel do práce podle svého, chtěla bych vidět, který vedoucí by takový holubník chtěl řídit. Pokud jste navázán na práci dalších lidí, pak musíte chodit jak je předepsáno. Pokud si vyřídíte úpravu prac. doby, a nejste na nikoho vázán, pak si třeba vyjednejte 1 den v týdnu dlouhý a tím si naděláte ranní absence.Ale vzhledem k ostatním bych z toho jako vedoucí taky nejásala. Ostatní to pak vnímají, že když múže jeden, mohou všichni a to nejde.
tak jsem si dala tu práci a spočítala vše, jednou se mu to stalo v lednu, pak o prázdninách, když na cestu spadl strom při té vychřici tenkrát, v loni to bylo před Vánocema, kdy přes noc napadlo cca 30cm sněhu , ale to přišli do práce většina takto později. Chápu moc dobře, že práce není cochcárna, jen když vezmu v potaz, kolik lidí si u nás třeba do práce nepřijde vůbec a pak se dozvíte, že měli chlastáníčko a ráno zavolají, že nepřijdou protože mají střevní potíže...beru zrovna problém tohohle podřízeného jako malichernost. Dokonce když za ním kdykoli přijdu, že je potřeba zůstat déle, protože stroj, na kterém se pracuje na odpolední má poruchu, tak se nikdy nestalo, aby odmítnul a ochotně zůstal. Patří k těm, co mají docela dost přesčasů.
tak...a já asi potom budu opravovat stroje sama :-O...ani nevíte, co mi to dá práce, abych ho ukecala, aby zůstal
Francouzská doporučení: Venez / viens plut ôt plus tôt que plut/...
= Přijďte / Přijď raději příliš brzy než příliš pozdě. Zkuste přijít o půl hodiny dříve - co zaměstnavatel na to?
Jestli je vrchní šéf hloupý člověk, je každá rada drahá. Nicméně není jasné o jakou práci jde: K pásu se chodí na minutu, u sousedů na vteřinu , k indivi - práci ... no chodí se. Někdy může přiliš brzký příchod unavovat (a buzerace otrávit). Na metaře nezbude koště, tak by si pospíšit měl
.
Co mám dělat s takovým člověkem, který mi několikrát v týdnu sdělí, že byla ucpaná silnice, nehoda, nemohl nastartovat, proto přišel o 2 minuty, o5, 10, 20, minut déle.
Ale na pracovišti na něj čekali jiní, třeba zákazníci?
těžko říct, když je to tak často ...muž také podniká a běsní, když mu zaměstnanec odpoledne nahlásí, že ráno jde k zubaři, pak zase mu omarodí pes atd. ale matně si vzpomínám, že za našich mladých let nebylo tolik aut v rodině a lidé jezdili do práce autobusem...v zimě nebylo neobvyklé, že autobus přijel déle a nebo i vůbec...jak to řešili tenkrát, to opravdu netuším
ale nějak to muselo jít
@athenaise - jak to řešili tenkrát, to opravdu netuším
Podobně jako dneska:
Příloha k nař. vlády č. 590/2006 Sb. - Okruh a rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci
3. Přerušení dopravního provozu nebo zpoždění hromadných dopravních prostředků
Pracovní volno bez náhrady mzdy nebo platu se poskytne na nezbytně nutnou dobu pro nepředvídané přerušení dopravního provozu nebo zpoždění hromadných dopravních prostředků, nemohl-li zaměstnanec dosáhnout včas místa pracoviště jiným přiměřeným způsobem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.