Nejste přihlášen/a.
Kdo vymyslel ,aby se začalo pracovat v šest ráno,tak to byl pěkný cvok! Nevíte koho to napadlo? A proč se nezacina později? Vždyť kdyby se začalo v osm , maminky by v pohodě odvedly děti do školky, lidi by se vyspali a nebyli zbytečně nervózní!
vsak to je jen dobre, chodit do prace treba od 9 a sedet tam do 17? cely den v prdeli, ne diky
také jsem toho názoru...je to sice otrava jak píše tazatel...ale aspoň člověku zůstane kousek času ze dne...ne z noci.. a co se týče těch školek...to jsem kdysi vedl diskuzi s kolegyní co taky odváděla děcka na 7 do 16 a do práce chodila 7.30 - 15.30...takže pernamentě utíkala z práce...tvdím, že školka, která nemá oteveřené od 6 do 17hod by se měla zavřít...přesně tady z těch logistických důvodů...přece jenom je to služba..a ta by se měla podřizovat zákazníkovi...
no sluzba to sice je jenze ty statni skolky jsou tak buzerovane ze to jde tezko, maji mit na tolik a tolik decek urcity pocet ucitelek, a nikdo kdo je v praci placeny za 8 h tam nebude sedet hodin 9, vidim to ted u nas ve skolce, podle blbych zakonu jim proste chybela ucitelka ktera by mela 2h/tydne, nakonec sice sehnali ale uz je v duchodu takze jen tak jako vypomaha, kdo jiny by sel delat na 2h tydne , treba u soukromych skolek uz to bude neco jineho
dalsi vec je ta ze decko musi udelat dva, takze at se staraji
aj kdyby byly na děcko 3, tak pokud chodí všichni na 6 a nemají pružnou pracovní dobu, a škola je od 8 tak to asi nebude fungovat...
to je 5 hodin, pokud ti da za 5 hodin nekdo to stejne co jini za 8 tak dej vedet, myslim ze tam budou stat fronty lidi co budou chtit zamestnat
co je v EU mi je tak nejak fuk, zijeme v CR a tady to chodi jinak, pripomina mi to ty doktory co se kdysi ohaneli tim ze kdyz nedostanou pridano, tak zacnou hromadne odchazet do nemecka, pak prisli na to ze na lemply a nemakacenka, kterych je ceske zdravotnictvi plne, nejsou v nemecku zvedavi
No právě Juro je nejvyšší čas něco dělat a chytit ty politiky za flígr. Už je toho totiž dost toho divadla a herectví a sami pracují 9-14 a za desetinásobky a co dělají? Přesné opaky toho co mají dělat.
Ranní ptáče dál doskáče, víc toho sezobe a dřív chcípne. Práce od 6 neni všude, někdo dělá od 8, někdo i od 9, někde přichází postupně, tak, že někdo dělá třeba i od 11., 12., nebo má i odpolední směnu, dokonce existují i noční. Šestá se volí pro to, že neni celý den zapláclý. Při směnách vychází šestá taky šikovně na ostatní časy. Asi se už nedopátráme konkrétního člověka, který to vymyslel, Franz jistě první nebyl.
Řada lidí chce mít volno odpoledne ještě za světla na své koníčky. A když šichta končí třeba ve 14:00 tak se dá ještě stihnout spousta věcí.
plne s vami souhlasim.Ja dokonce pred par roky zacal na 5 a super .toho volna odpoledne.Vidim to na svych potomcich pracuji ve sluzbach odjizdeji pred 8 a vraceji se po 17 nekdy jeste pozdeji.Za chvilku budou doma zese potmi.
Nikdo vas prece nenuti chodit na 6.Jak vam to nevyhovuje ,vidite v tom krivdu zmente zamestnani a cely den muzete sedet v praci.Kdo nema zadne jine zajmy a konickem se mu stane prace Je to jeho volba
Údajně to byl Franz Josef - prý nemohl ráno dospat, tak i ostatní nutil k brzkému vstávání.
Ale asi by se Vám líbilo třeba v Itálii, tam začínají pracovní dobu v 9 hodin
U nás jsou školky otevřené do 16.00 hodin. Tak jak byste chtěl vyzvednout děti, kdyby jste chodil na devátou do práce? Když jsu na děti dva dospěláci, tak jeden je rád, že může chodit na šestou, druhý rodič na osmou a v pohodě odvedou děti a také je vyzvednou.
Já kdysi dělala dvanástky i noční a bylo to nejlepší období. Toho volna co bylo.
Taky jsem léta dělal dvanáctky v nepřetržitém provozu. Byla to jedna z mála věcí, která mě v tom zaměstnání držela. Měl jsem spoustu volna ve všední dny. Akorát jsem si občas neuvědomoval, co je za den a třeba v neděli jsem vyrazil několik kilometrů na nákup stavebnin. Došlo mi to až když jsem dorazil k zamčené bráně .
je to vylozene teror skrivanu na sovach, vetsina lidi ve spolecnosti (a koukam i zde na diskuzi) jsou skrivani, a tak se jim musi sovy podridit. Mne osobne ranni vstavani taky nevyhovuje, nezvladal jsem na 6tou,stezi zvladam na 8mou, dospavam po obede. Holt se s tim musi poprat kazdej po svym.
Ono to tak vypadá, ale neřekl bych že je většina skřivanů. Spíše jde opět o uměle propagované preference většinové společnosti (aniž by to všem co to proklamují vyhovovalo) kvůli strachu z kritiky. Zjednodušeně: ti co 16. 11. udali souseda druhý den o to silněji cinkají klíčemi. Klasika.
Nevím jak dnes .ale mám chodila od telat po deváté a večer pak od půl třetí (14:30 )do šesté -sedmé? večerní .
Na venkově se vždy pracovalo od slunka do slunka, nebo i dřív, ke kravám se chodilo ještě za tmy, slepice se z kurníku pouštějí za kuropění, tedy za rozbřesku. Na poli práce celý den, co se stihlo ráno a dopoledne, než bylo slunce příliš vysoko a příliš velké horko na práci, to se muselo udělat už od rána. Ráno se chodí kosit tráva a jetel ještě když je rosa. A od krav se jde domů zase až za tmy.
To samé doprava. Tramvajáci jezdili do práce na ranní vyjíždění poslední noční tramvají, aby mohli vyjíždět brzo ráno a vozit do práce cestující, kteří pracovali už od pěti, od šesti hodin. Atd. atd...
Muž pracuje od slunka do slunka, ženě práce nikdy nekončí.
Hrozný. Nikdy jsem si nezvykla vstávat na takhle brzo. Chodím do práce na 10, ještě bych brala 9:30, ale dřív je šílenost. To přijdu domů (klidně v ty dvě) a jdu spát. Takhle aspoň můžu něco dělat ještě večer, protože jsem měla dostatek spánku a když je potřeba něco zařídit na úřadě jednou za sto let, tak to udělám před tou 10.
Je to pořád lepší než noční směny.
Jezdím na osmou a v autobuse plno, zácpa na silnici, v metru narváno. Kdyby všichni pracovali od osmi, tak se tam ani nevejdeme a doprava zkolabuje.
Pokud nemáš na to pracovat v kancluod 8 či od 9-tak holt si nestěžuj,že musíš do arbajtu na šestou!
Babčo-.nebvuď vztahovačná. Je hejno dalších kancelářských co nedělají v továrních kancelářích od šesté ranní!Možná je jich daleko víc!
Nedělám v tomárním kanclu, ale můžu do kanclu přijít kdykoliv od šesti do osmi. Snažím se chodit co nejdřív, abych mohl co nejdřív i skončit. Jednu dobu jsem chodil i na osmou, ale z toho dne opravdu člověk nic neměl.
Teda teď jste mne dostala. myslím tím kanceláře a profese (třeba u minulé firmy-)příprava-rozpočtáři,hlavní stavitel,vedoucí středisek-stavitelé,vedoucí řemesel /elektro,vodotopoplyn stalace,zamečníků a jejich sekretářky/mzdové účetní,personální bezpečáci,revizní technici...Někteří v "terénu" občas,ale někteří téměř vůbec
Ano, jsou to výdobytky z minulosti, tak to vždy bylo: dělnické kategorie povinně na šest, dále na 14 a na 22 - jinak to nevychází, chápejte... A také mnoho pozic "dělá" v režimu 6:30 - 15
I tak trávíme v práci mnoho, velmi mnoho času... A mě osobně vadí už mnoho let trvající novoty typu
8-16:30, což je dnes "všude", banky a velké prodejny zase jedou v režimu 9-18 (příp. 21:00) Ano, celý den fuč... to nechci
Mladým to ale zřejmě tak vyhovuje, pokud vůbec pracují...
Tak potom ti nějak nerozumím. Nahoře píšeš, že by jsi nakopal toho kdo vymyslel noční směny a tady ted zase něco jinýho.
Expos®anec Jiří Krátký tehdy lhal rovnou dvakrát, když tvrdil, že v noci pracují jen ku®vy a zloději, přičemž se ani za jedno z toho nepovažuje. Předně v noci pracuje množství nejrůznějších profesí, za druhé expos®anec Krátký hravě splňuje kritéria pro obě uvedená povolání.
No ono to kdysi mělo svůj význam hlavně pro lidi v továrnách, kde se pracovalo na dvě směny. Říkalo se tomu "ranní a odpolední". Druhá směna končila ve 22 hod večer a po týdnu se to střídalo. Nemyslím si, že to bylo tak špatné, protože lidé měli pak spoustu času na soukromý život třeba s rodinou. Ale to snad existuje pořád, nebo ne?
predstav si jeste existuje nocni smena ,ta je jako 3 v poradi.Pak 4 smena na 12 hod.Pak 5 smena zacina na 18 a na zaver 6 smena na pulnoc .
Smode,
Spíš je zajímavé jak se násilné přerušování spánku budíkem ujalo
Já nevstávám do práce s budíkem už asi 10 let. Zkrátka se probudím "vnitřními hodinami"
Smode, zkus si udělat u vás v práci takovou malou anketu - kdo by radši chtěl chodit třeba na 9 a domů v 17,30 a kdo na 6 a domů ve 14,30. Výsledek asi bude jasný a nebude se ti líbit. Ale pořád můžeš změnit zaměstnání, pokud máš opravdu co nabídnout, určitě najdeš firmu, která bude akceptovat tvé představy o pracovní době. Jinak ti nezbude než se přizpůsobit většině. Já třeba nemám přesně daný začátek prac. doby ale chodím tak nějak +- na 6 a když přijdu dom, ještě se s tím zbytkem dne dá něco podniknout.
císař František Jozef. Vstával před pátou, posnídal a v šest začal pracovat. A když pracuje císař, tak všechny ostatní ck úřady kmitají taky.
Máš firmy, kde se pracuje od osmi do dvanácti, pak je hodinu pauza na oběd a následně pokračování v práci od jedné do pěti. Tohle by se ti páčilo? Zaručuji ti, že ne a v zimě už vůbec ne. Dělat ode tmy do tmy se nelíbí nikomu.
Co je vlastně na práci od 6 ráno divného? Ano, s úředničinou je možné začít později, ale lidé nežijí jen ve městech a nejsou všichni úředníci. Na vesnici bylo a je úplně normální, že se vstávalo a vstává s kohouty. Začínat pracovat brzy ráno je mnohem přirozenější než práci odkládat do nočních hodin.
Osobně ptřebuji k životu a aktivitě světlo. Tma (večerní i v krátkých zimních dnech) na mě často působí depresivně. Jsem typ skřivan, i důchodu se bez budíku budívám mezi 5. a 6. hodinou. Jsem přesvědčená, lidé typu sova o hodně přicházejí, že noční život není tak pestrý. Ale je to každého věc a jistě si každý může volit povolání s vhodou pracovní dobou podle svého založení.
Pracovat od 6 je paráda. Ráno žádné dopravní zácpy na cestách, nezvoní telefony, nikdo s ničím neotravuje a právě v tuto dobu se stihne udělat nejvíc práce. Akorát teda potom když člověk končí už ve 14:30, ti ostatní většinou mají problém respektovat, že už máte padla, a nutně s vámi potřebují něco osobně řešit. takže v těch 14:30 stejně mnohdy ani neskončíte.
Pro líného, rozmazleného člověka to musí být děs, vstát ráno brzy a jít pracovat na šestou hodinu. I děti si zvyknou takto ráno vstávat a je pro ně lepší, když rodič pro ně do školky přijde odpoledne už ve 14.hodin, než aby tam tvrdly pomalu do večerních hodin. To je potom celý den v háji i pro dospělé.
Vymysleli to kvůli směnám - třeba v Americe, ne? Noční od 22.00 do 6.00 je tak nějak přijatelná a běžná. I v nemocnici.
V Akademii věd se začíná v 7.15 a to je horší, neb začít myslet časně už není snadné pro každého - tedy smysluplně přemýšlet. Ale dá se zvyknout - a zvyklo se.
Prázdné ranní silnice od cvoků a prázdné ranní město se mi také moc líbí. A také kus dne "pro sebe".
_________________________________________________________________________________________________
Ať žije František Josef, jestli je původcem 6.00 Start. Také zavedl "rozchození choroby" - dobré, vyzkoušenoMoje babička běžně rozcházela 39* horečky - měla to asi přímo od Franze.
No já teda od 6ti ráno nedělám...
Za mlada jsem dělal od 5ti hodin ráno... zhruba do 17té hodiny, každý den a víkendy. Teď už to nedám - změnil jsem práci, takže třeba dnes pracuji (v neděli) 13:30-22 hod. Zítra (státní svátek) taky. No a pak zase 8:30-17 hod. ... někdy mám ty směny v týdnu třeba takto:
13:30-22
8:30-17
11-19:30
12:30-21
8-16:30
13:30-22
volno
13:30-22
atd. atd. ... - chcete si to vyměnit?
A to Vám nevadí,že jste jako otrok?.Jinak s Vámi měnit nebudu,protože jsem důchodce,a to byste určitě nechtěl
Původně po nástupu měl být čas trochu jiný, víkendý prý max. jednou měsíčně. Pak se to nějak řešilo,... chvilku bylo dobře, pak zase hůř. Práce mne bavila, peníze byly pravidelné, nemusel jsem vstávat ve 3 hodiny ráno... No prostě jsem si zvykl. Rodina je na tom samozřejmě bita - delší dovolenou jsme měli za 10 let jednou - jinak si beru den, dva.. když je třeba.
Poslední měsíce se mi to nelíbí čím dál víc, ale nemám školu, abych šel dělat do nemocnice, ani takovou, abych šel přehazovat výhybky... Péct rohlíky neumím, ... prostě v daném oboru a dané lokalitě při nutných splátkách hypotéky a úhradách nákladů rodiny si nemůžu vyskakovat.
Když jsem viděla tu vaši pracovní dobu a než jsem si rozklikla váš další komentář, myslela jsem si, že jste asi živnostník a chápala jsem to... Teď když jsem si přečetla, že jste ve skutečnosti "jen" zaměstnanec, už vás nechápu vůbec.
Taky nerozumím těm reakcím ... no tak mám šílenou pracovní dobu. A to se mám teda nechat zapsat na pracák a nebo jít hledat místo generálního ředitele? Nechápu
@ra252 - Zaměstnanec znamená povaleč?
Jak vidno, pro mnohé ano - a což teprve takový, co nepracuje rukama
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.