Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fio platba v CZK -> EUR účet Fio

Od: wehappyfew* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

jsem teď trochu na vážkách, popíši problém –

– E-shop (sídlo na Slovensku) mi zaslal fakturu v CZK měně (dejme tomu 400 Kč) a Fio účtem s koncovkou 2010.
– Zadám-li však ve Fio e-banking údaje tradičním způsobem skrze "Převod uvnitř Fio banky" nebo "Tuzemská platba", skáče mi upozornění ""Cílový účet ve Fio bance je v jiné měně, než v jaké zadáváte převod. Zkontrolujte prosím, zda máte správně zvolenou měnu Vaší platby.""
– Těmito variantami tedy zaplatit nelze? Já počítala s tím, že si to Fio cz a Fio sk mezi sebou nějak pořeší automatickou konverzí bez poplatků.

S tímto jsem se ještě nesetkala. Chci platit v korunách, věděl by někdo, jak postupovat? Díky.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

FIO.cz a FIO.sk jsou různé banky. Pokud chcete platit v korunách, nejrozumnější (a nejlevnější) je platba kartou. Platba převodem se vám vždy prodraží.

Platbu kartou využívám už několik let a dosud jsem neměl problém.

mytrix*

1) Právně to jsou různé banky, ale informační systém používají stejný. Dokonce je to tak provázáno, že pokud máte učet u Fio CZ, nemůžete mít u SK a naopak.

2) Fio jako jediná banka ještě za doby, kdy neexistovala euro platba nabízeli převody v rámci svých účtu zdarma a je jedno zda jsou na CZ nebo SK, i mezi státy. To platí doteď.

No a k tazatelce. Kontaktuje obchodníka a zeptejte se na jaký účet platbu provést. Měna jeho účtu je totiž v EUR a pokud Vám vystavil fakturu na CZK, tak to prostě nezadáte. Buď Vám bude muset vystavit fakturu na EUR nebo Vám bude muset dát účet pro CZK.

 

 

wehappyfew*
hodnocení

Vyrozuměla jsem Fio linku – poslat to tradičně skrze "Převod uvnitř Fio banky" a "Tuzemská platba" v CZK měně lze, systém si korunovou platbu na EURové Fio zkonvertuje sám.

Ono upozornění "Cílový účet ve Fio bance je v jiné měně, Zkontrolujte prosím, zda máte... je asi jenom pro naši informaci, k autorizační sms mě to normálně pustilo, částka v poho odešla, nic se nevrátilo.

E-shop mi odpověděl, že postupy v CZK (viz výše) by vadit neměly. Záhada *zmateny*, no nic, mou platbu údajně již evidují a balík je expedován. Zdali ale došlo k zatížení poplatkem, nebo ponížení sumy (€) u příjemce, to netuším. *nevi* Mně se nic navíc nestrhlo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]