Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jsem pořád studentkou, ale už si 4 roky přivydělávám na brigádách. Jde o to, že až teď věkem mě začalo zajímat sociální pojištění, které za mě v práci odvádí. Víceméně skoro celý rok jsem na DPČ, kde za mě zdravotní i sociální odvádí zaměstnavatel. Jenže mě za všechny ty roky přišly jen 2 papíry jako potvrzení, že za mě odváděli sociální a ještě k tomu to je blbě. Např. v jednom stojí to, že od 15.5 do 21. 7. mám zaplaceno z nějaké částky. A kde je zbytek roku? Na internetu lze jednou ročně požádat o Informativní osobní list důchodového pojištění, kde tedy všechno zjistím. Pokud si o to požádám, tak to bude stačit a nebudu potřebovat ten papír od firmy "Evidence důchodového pojištění"? Bude to stačit jako důkazní prostředek někdy v budoucnu? Protože volat naší účetní do Prahy a vysvětlovat jí to všechno fakt nechci. Vždy se nás snaží co nejrychleji zbavit a bývá velice "ochotná".
Informativní osobní list důchodového pojištění (IOLDP) je výpis všech odevzdaných a v databázi ČSSZ uložených evidenčních listů důchodového pojištění (ELDP).
ELDP je roční výpis od jednoho zaměstnavatele (máte-li v roce více z-telů, u nichž odvádíte sociální pojištění, budete mít i více ELDP), na němž je uvedeno, jak dlouho trvalo pojištění a jakého vyměřovacího základu (zpravidla hrubé mzdy) bylo dosaženo. ELDP je zásadní dokument, je to nejvýznamnější výstup, protože zakládá nárok na doživotní dávku - důchod.
Můžete požádat na ČSSZ Praha, Křížová 25, o IOLDP. Z něho zjistíte, které doby Vám v evidenci ČSSZ chybějí. Tento problém lze vyřešit účinně na OSSZ místně příslušné sídlu zaměstnavatele, kde (nejspíš na oddělení kontroly) najdete referenta, který se zabývá evidenčními listy. OSSZ vyzve zaměstnavatele, aby splnil svoji zákonnou povinnost - jedná se o zákon č. 582/1991, § 38 a následující.