Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
ocitla jsem se v situaci, ve které si nevím rady. Již svých od 5 let (dnes 20 ) mám trvalý pobyt v jiném městě, zhruba 160 km od Ostravy. V Ostravě už bydlím více jak 10 let, ale stále jsem měla trvalý pobyt mimo, protože jsem neměla možnosti si ho zde zřídit. Nyní, kdy musím jet vyřídit novou občanku do místa trvalého bydliště jsem zjistila, na stránkách obecního úřadu, že mi byl trvalý pobyt před 14 dni zrušen. Tudíž nemám vůbec žádný trvalý pobyt, takže teď nevím kam vlastně jít občanku vyřídit ani jak si zřídit trvalý pobyt, když mi ho nikdo nechce dát, poněvadž nejsme s rodinnou ve vlastním bytě ale v podnájmu.
Prosím o radu.
Děkuji
Frogi, majitel objektu (bytu, domu) podal na městský úřad žádost o zrušení trvalého pobytu a pravděpodobně jako důvod uvedl, že tam již delší dobu nebydlíte a ani nemáte k objektu vlastnický nebo jiný vztah. Žádost byla vyřízena v rámci správního řízení. O průběhu správního řízení byla informace na úřední desce. Možnosti odvolání jste nevyužila a tak vám byl zrušen trvalý pobyt na původní adrese. Nyní máte trvalý pobyt na adrese městského úřadu v místě původního bydliště. Není to nejlepší řešení a je potřeba si hlídat úřední desku, zda tam nemáte uloženou nějakou poštu. Je škoda, že jste se neinformovala, když už jste tam byla. Mohla jste si OP hnedka vyřídit. Pokud byste měla platnou nájemní smlouvu, mohla byste si na základě toho přehlásit trvalý pobyt na ohlašovně současného bydliště.
Pardon, ale platná nájemní smlouva nemá s údajem o trvalém bydlišti NIC SPOLEČNÉHO! Pozor na to.
Ale má, na základě nájemní smlouvy si tam můžete nahlásit trvalý pobyt - my jsme také v nájmu a na úředě stačila nájemní smlouva. Asi si to pletete s podnájmem.
a my máme právě podnájemní smlouvu ne nájemní, protože jsme v podnájmu na dobu určitou.
takže s podnájemní smlouvou si nemůžu zřídit zde trvalý pobyt?
Dobrý den,
přihlásit se k trvalému pobytu s nájemní smlouvou lze, je to vlastně vyjádření souhlasu majitele s faktem, že budete užívat jeho byt. Na podnájemní smlouvu se přihlásit už není tak jednoduché, tam záleží na tom, jak je koncipována. Pokud tam ale není výslovně napsáno, že si majitel nepřeje vaše přihlášení k trvalému pobytu, lze přihlásit i na tu. Po ukončení nájemního (podnájemního) vztahu, by se měl nájemník přihlásit k trv.pobytu tam, kam se stěhuje. Pokud se nepřehlásí, může majitel na obecním úřadě požádat o zrušení vašeho trv.pobytu a vy budete mít trv.pobyt na adrese úřadu, kde byl ten poslední pobyt. Snad jsem to napsala srozumitelně, už jsem z těch "trv.pobytů" celá vedle. Zdravím, Haninna
Podle mě to nejde jak s nájemní tak podnájemní smlouvou. Musíte mít souhlas majitele. Jak by ten pak k tomu přišel, až by Vám nájem skončil? Vy by jste třeba nasekali někde nějaké dluhy (to jen pro příklad), nájem by Vám skončil a pak třeba za rok mu tam přišel exekutor. Mě se to nějak nezdá, že by stačila smlouva. Vím jaká je to práce pak někoho odhlašovat, dělala jsem to kamarádce loni a není to žádná sranda.
Dobrý den, prosím o radu. Bydlíme v rod. domku, kde má trvalý pobyt i syn. V září se oženil a v únoru se se svou novou rodinou odstěhoval do podnájmu v jiném okrese. Jakým způsobem ho můžu odhlásit z trvalého bydliště - mají problémy a my se bojíme exekutorů. Na našem OÚ nám řekli, že si on musí přinést nový dekret na byt - ten samozřejmě mít nikdy nebude a pronajímatel mu trvalý pobyt nedovolí. Poradí někdo jak správně a úspěšně postupovat?
Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje místa trvalého pobytu na písemnou žádost oprávněné osoby, pokud zaniklo užívací právo občana k objektu a pokud občan tento objekt neužívá.
O žádosti vede úřad (správní orgán) správní řízení, ve kterém zjišťuje současné splnění uvedených podmínek.
Je-li údaj o místu trvalého pobytu úředně zrušen, je místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.
Žádost o zrušení údaje místa trvalého pobytu podává vlastník objektu nebo jeho vymezené části, nebo ten, kdo je oprávněn užívat byt, tedy nájemce. Tato osoba musí být starší 18 let, způsobilá k právním úkonům. Pokud je uvedených osob více, např. manželé, společní nájemci bytu, sourozenci, společní vlastníci domu, žádají o zrušení společně s tím, že vyberou společného zástupce, kterého v žádosti zmocní k zastupování v celém rozsahu správního řízení (nepožaduje se úředně ověřený podpis).
Podmínky pro zrušení údaje místa trvalého pobytu stanoví zákon o evidenci obyvatel v § 12. Pro zrušení trvalého pobytu se musí prokázat současné splnění dvou podmínek, a to zaniklo-li užívací právo občana k domu nebo bytu a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.
Při vyřízení žádosti postupuje správní orgán dle správního řádu a účastníky řízení jsou žadatel a ten, komu má být údaj o místu trvalého pobytu zrušen.
Pokud nejsou stanovené podmínky pro zrušení trvalého pobytu splněny obě současně nebo se je nepodařilo prokázat, rozhodne správní orgán o tom, že se žádosti nevyhovuje.
Pokud se žadatel rozhodne vzít svou žádost zpět, může dojít k zastavení správního řízení.
K žádosti o zrušení údaje místa trvalého pobytu je potřeba doložit doklady osvědčující, že:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.