Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poštovné u reklamace na Aukro.cz

Od: luziferr* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den, mám dotaz, když reklamuji zboží zakoupene přes internet nebo na aukčním portálu aukro.cz a zboží reklamuju takřka okamžitě po přijetí do schránky je povinnen mi prodejce uhradit náklady na poštovné - poslání reklamace. Děkuji za odpověď.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vosikac*
hodnocení

1x

*jasne*Někdy bývá u aukce uvedenou, jak je to v případě reklamace. Že náklady na odeslání zboží zpět hradí kupující a prodávající vrací částku za předmět a ne za poštovné.Jde o domluvu *vtip*

luziferr*
hodnocení

docela nefér když vemu v potaz že firma mi před odesláním už poslala poškozené zboží, neboť se odlomený díl v balení nenacházel, takže nebyť pochybení firmy nemuselo se tak stát.

jirbar*

Nečtěte nesmyslné rady. Rozdíl je co se vrací a co se má vrátit. Pochopitelně, že pokud si koupi ve lhůtě rozmyslíte, poštovné Vám nevrátí a dokonce by firma měla nárok na náklady. Pokud však dodají poškozené zboží a z tohoto titulu je vráceno, máte nárok na všechny účelně vynaložené náklady.

Stalo se mi totéž. Internetová velkofabrika kde s Vámi komunikuje jen automat. Trvalo mi několik týdnů než jsem se s nimi dokázal spojit. Přehazovali si zavinění mezi sebou obchod a dovozce PPL.

obchody.hledejceny.cz/...

Nakonec vrátili vše, byť rozděleno na zboží a dopravu. Vlastně jsem musel oželet jen bankovní poplatky za tři účetní převody.

A pokud nevrátí, popište situaci ČOI a oni se postarají. Alespoň doufám. Taky mi jednou jeden prodejce vrátil asi o 400,- Kč méně aniž by vysvětlil proč (doprava byla jen 150,-Kč). Napsal jsem ČOI a do týdne vše doplatil.

vratimovka*

A paradox je pokud ten výrobek budeš zase vracet poštou, znovu zaplatíš poštovné.

vosikac*

*jasne*Pokud se nedomluvíte jinak,vrať zboží i s tím, že tratíš na poštovném a patřičně obchod ohodnoť v komentáři*nevi*

Zkus pročíst obchodní podmínky, není-li tam něco o reklamaci a poštovném uvedeno...ale pochybuji.

Přímo v aukci podmínky prodávající neuvádí?

 

vratimovka*
hodnocení

1x

Obvykle se poštovné neproplácí. Pokud je reklamace oprávněná vrací se peníze za výrobek, ale ne za poštovné.

 

perda*
hodnocení

1x

Občanský zákoník říká:

§ 598

Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

Takže ano, při reklamaci máte nárok na úhradu poštovného. Vždy je ale třeba s prodávajícím dopředu dohodnout způsob přepravy reklamovaného zboží.

venta

A myslí se tím náklady spojené s odesíláním reklamovaného zboží a nebo také náklady na poštovné, když jsem zboží kupovala?

 

roboot*
hodnocení

0x

Tak tedy nevim, nicméně stojí Vám tolik starosti kvůli 80 kačkám? *bzum*

venta

Není to 80, ale 150. Ale hlavně mi jde o princip, protože v tom je i něco jiného a z principu se mi nechce platit ještě k tomu něco navíc. Jinak samozřejmě mě těch pár korun taky nevytrhne ;) Proto to právě zjišťuju.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]