Nejste přihlášen/a.
Všeobecně mám zkušenosti a též i moji přátelé s tím, že cestovní kanceláře téměř všechny reklamace zamítají z dovolených i ty opodstatněné. Jasná fakta a fotografie umí bagatelizovat, že se vlastně vůbec nic nestalo a pěkně strojené formulace typu, že jim je to dosti líto a že s politováním musí zamítnout reklamci. Kde je chyba, že neberou na nic ohled a jen píši hezké asertivní vyumělkované odpovědi a finanční kompenzace nikdy žádná? Jen jednou 500Kč bonus na nákup dalšího zájezdu a tím vše končí. Známí měli velké zpoždění letadla 3h.na odletu zpět do Prahy a nedostali ani vodu zadarmo na letišti. Navíc měli koupené jízdenky na Pendolíno z Prahy až do Ostravy a díky zpoždění propadli jízdenky a ujel jim poslední vlak domů. Tak museli chodit v noci s malými dětmi po Praze do rána a leteckou společnost ani cestovní kancelář to vůbec nezajímalo. Je to doslova bezohlednost. V zahraničí by doufám jednali jinak než u nás.
Bývá vhodné seznámit se s tím za co CK, potažmo i dopravce odpovědnost nese a za co ne. Oni taky vždycky za všechno nemůžou, i když klienti jsou přesvědčeni o opaku
Pro příklad - u zpoždění letu to funguje takto etravel.cz/... , u zájezdu takto planetacestovani.cz/....
Jednou jedinkrat jsem jela s ceskou cestovkou,pisemna reklamace-nabidka 500 Kc jako nahrada,tu jsem odmitla s tim,ze jejich sluzby ja ani nikdo z pribuznych a znamych jiz nikdy nevyuzije.Proto pouzivame zasadne sluzeb nemeckych cestovek,jiz pres 25 let.Netvrdim ze je vse 100%ale reklamaci jsem nikdy nemusela pouzit.Tot nase zkusenost.
Posuzování reklamací a i jejich vyřizování probíhá zcela férově. Potíž a dojem "nízké úspěšnosti" tkví v tom, že zákazník je nespokojen a chce kompenzaci i když je jejím důvodem nepředvídatelná, nebo neovlivnitelná okolnost. Bohužel většina ostatních okolností, které zbývají, je ošetřena ve smlouvě, kterou zákazník podepsal a souhlasí s ní. Vzhledem k tomuto mají cestovky připraveny celé formulace odpovědí na různé stavy, tyto jen zkopíroují jako odpověď, jen nahradí konkrétní údaje těmi aktualními. A protože je to text univerzální, působí často uměle.
S reklamací zájezdu u CK mám dvojnásobnou zkušenost.
První je naprosto odstrašující, co se týká přístupu personálu CK, ale ukázkově a k naprosté spokojenosti vyřešena majitelkou CK. Ve zkratce. V CK nefungovalo téměř nic. Den před odjezdem jsme dostali info, že nejedeme z Prahy, ale z Brna. V době, kdy mobily mělo možná horních 10000 a internet byl v plenkách. Přes ujištění pracovnice CK, že autobus bez nás neodjede (s přestupem to bylo na knap), se právě tohle stalo. Autobus jsme dohnali taxíkem kdesi u Mikulova a jen díky tomu, že v autobusu mobil byl. Veškeré náklady majitelkou CK uhrazeny, omluvný dopis, několik telefonátů od majitelky a tuším i nějaká sleva.
Druhý případ pravý opak. Nikdo nic nevěděl, nikdo za nic nemohl a my, místo hotelu s vyhlídkou a bazénem skončili v papírově srovnatelném zařízení, s nutností docházet na jídlo a bez možnosti využívat zařízení původního hotelu, v pokoji nad předzahrádkou restaurace, kde do dvou v noci vyřvávali ožralové. Stížnost i následná reklamace zameteny pod koberec. Aby nám zacpali hubu, zaplatili za nás při výletu vlak (asi 200 Kč na osobu). Reklamace zamítnuta jako neoprávněná s odkazem na stejnou kategorii hotelu.
Za léta jsem podala 3 reklamace, jednu jsem vyhrála, zbylé dvě ne a moc mě naštavali.
1. Měla jsem zaplacen pobyt v hotelu pláže s lehátky zdarma a polovinu pobytu mě dali do jiného hotelu 800 m od pláže a s lehátky placenými. V té době jsem byla po operaci a chodila s holí, takže to pro mne bylo naprosto neúnosné, takže jsem to okamžitě reklamovala u průvodkyně, bohužel marně,nakonec mi jako náhradu nabídla obědy, což jsem řekla, že je pro mne zbytečné, protože skoro na tu pláž dojdu, natož abych se vpoledne vracela a navíc že na lehátka nemám, byla jsem sama a ejdno lehátko nedávali. Reklamaci mi ck neuznala, přišel mi dopis od advokátní kanceláře, která to pro ně dělala. Dál jsem to neřešila, oni v tom určitě musím chodit.
2. Pobyt byl na 11 dní, odeet ve čtvrtek zpět a hend po příjezdu jsme se dověděli, že se budeme vracet už v pondělí ráno adokonce někteří, co to kupovali tři dny před odletem, to už věděli a platili méně Neuznali ani po odvolání.
3. Uznaná reklamace, až jsem se divila, byli jsme v SAE a průvodkyně se nedostavila , nikdo se o nás během pobytu nestaral, neumíme anglicky a tím také se neuskutečnil výlet do Dubaje, což nás velmi zklamalo být tam a envdidět Dubaj. Nakonec jsme jeli s ruskou výpravou a vrátili nám tisícovku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.