Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Povinnost zřídit si účet

Od: keebleek® odpovědí: 18 změna:

Mám dotaz na takovouhle věc.

Kamarád je zaměstnaný a doteď bral výplatu hotově. Vedení firmy mu přikázalo, že si má zřídit bankovní účet.

Má nějaké exekuce, splátkový kalendář, který funguje, ale stejně má obavu, aby mu nějaký zdivočelý exekutor nezablokoval jeho prachy z výplaty i s účtem. Musí si ho zřídit? Když to dosud několik let fungovalo? Prý to je kůli poplatku za přijatý šek. Není známé nějaké jiné řešení téhle věci? Děkuji za kámoše.

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

ucetni
hodnocení

5x

Dobrý den, pracuji jako mzdová účetní. Sice je to pro mě trošku nepohodlné, když zaměstnanec nechce výplatu posílat na účet, ale nemůžu ho nutit.

Exekuce zaměstnance (ať už má výplatu v hotovosti nebo na účet), musím zpracovat. Sražené částky za exekuce zašlu exekutorům a částku, která náleží zaměstnanci, vyplatím.

hodnocení

4x

Nedávno se to tu řešilo a nemusíte mít účet. Je lépe se dohodnou a zřídit si ho.

nějaký zdivočelý exekutor se domáhá oprávněně splátky dluhu, je to jeho povinnost.

Určitě není povinnost dělat dluhy, ale je povinnost je splácet.

hodnocení

4x

Kolega v podobné situaci to měl se zaměstnavatelem domluvené tak, že se pro peníze musel dostavit osobně na pokladnu. Tím zaměstnavateli nevznikly další náklady. Ale je to o dohodě.

hodnocení

Jejich účetní musí dané peníze pro platby výplat v hotovosti, vybrat z firemního účtu a ty převést do pokladny. Až pak jednotlivě předávat v hotovosti. Náíklad má být ten hotovostní výběr na přepážce v bance. Například Komerční banka mnohde už zrušila jejich pokladny. Zřizují proto vkladové bankomaty.

jenda2*
hodnocení

3x
Nedelejte to. Zamestnavatel vam penize vyplati v nezabavitelnem minimu hotove. Na uctu v bance dostanete jednorazove danou castku a pak uz nic. A ze musite platit jidlo nikoho nezajima. Rady ze musite vam nezaplati ani rohlik.

hodnocení

2x