Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Byla jsem nařčena z něčeho, co jsem neudělala

Od: pafko odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, prosím o radu. Jsem účetní ve středně velké firmě. Jsem zde již 10 let. Opakovaně se u nás řeší údajné úniky informací (zejména o mzdách lépe postavených zaměstnanců). V pátek jsem byla vedením firmy obviněna, že za to můžu já. Zítra máme spolu sezení a mám si připravit důkazy na svoji obhajobu a říct, jestli dám hlavu na špalek. Já ale opravdu nikomu informace o mzdách zaměstnanců ani o vedení nedávám. Za 20 let své účetní praxe dobře vím, co si můžu a nemužu dovolit. Velice se mě toto obvinění dotklo. Tak tak jsem se držela, abych vydržela se rozbrečet až u sebe v kanceláři. Jak mám dokázat, že jsem něco neudělala? Veškeré kontroly úřadů, které za celou dobu proběhly, byly v absolutním pořádku (ťukám do dřeva) ani jsem nikdy nebyla vedením upozorněna na nějaký nedostatek nebo chybu, kterou bych udělala. Všechny sestavy zamykám do skříně a klíče mám v kabelce. Když něco posílám nadřízeným, tak vždy v zaheslovaném souboru. Zaměstnancům dávám výplatní pásky nebo evidenční listy osobně do ruky. Neovlivním to, jestli je sami zaměstnanci někde položí nebo, jestli se tak zachová samotné vedení - jestli různé reporty uloží na přístupný disk apod. Situace se rozvířila teď - po návratu jednoho managera - on už u nás jednou ve firmě byl, ale odešel. Teď se vrátil - po dlouhém přemlouvání našeho vedení. Jeho kolegyně se mi svěřila, že se jim pochlubil i s výší své mzdy a řekla její částku. V tu chvíli jsem já ještě výši jeho mzdy neznala, protože jeho mzdový výměr se ke mně dostal až později (těsně před výpočtem mzdy za daný měsíc) a když se ke mně dostal, tak šlo opravdu o tuto částku.