Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám dotaz. Zajímalo by mě jestli je možno odstoupit od smlouvy a žádat o vrácení zálohy. Dne 23.3.2019 jsem si objednala obruby s dioptrickými skly, zaplatila jsem zálohu 3000 Kč. Dne 8.4.2019 mi přišla sms, že brýle mají zpoždění. Dne 11.6.2019 mi přišla další sms, že si mám vyzvednou brýle. Skoro tři měsíce jsme čekala na brýle, o které již nemám zájem. Mám nějakou šanci o vrácení zálohy?
Děkuji za odpověď.
Vladimíra
Ano, písemné zůstává, ale pokud je to jen ústně, může kterákoliv ze stran tvrdit opak. Ovšem, taky by mě nenapadlo, že při zrušení objednávky budu muset posílat či donést písemné vyjádření.
To čekání bylo sice nepříjemné a dlouhé, ale pokud jste si dala dioptrické brýle udělat, pravděpodobně je potřebujete. Tak si je nechte, ve zdraví je noste a příště se této optice vyhněte. Jaga.
NOZ § 2590
(1) Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba.
(2) Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Má se za to, že je čas plnění ujednán ve prospěch zhotovitele.
Zhotovitel je sice v prodlení, ale vy jste pravděpodobně od onoho 8. dubna nijak nekonala. Kdybyste již tehdy zhotoviteli sdělila, že pokud nebudou brýle zhotoveny a předány do (například) 2-3 týdnů, jinak od smlouvy odstoupíte a budete požadovat vrácení zálohy, byla byste v lepší pozici.
Obávám se, že v tomto případě na vrácení zálohy nárok mít nebudete - zhotovitel může namítat, že jste se proti prodloužení lhůty nijak neohradila, což je možno považovat za konkludentní souhlas.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.