Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chybějící hodiny v práci

Od: andrea2® odpovědí: 6 změna:

Ahoj lidi. Stručně. V pracovní smlouvě máme nasmlouvaný počet hodin za týden. To bude asi základ všeho. Takže když mi hlásí písařka z kanceláře, že mi chybí hodiny, je to takový problém? Tak mi zaplaťte tolik, kolik jsem odpracoval(a) a nazdar. Nebo ne? Už to prostě nestíhám.. stárnoucí rodiče, dospívající dítě, svůj zdr. stav. Dík za názor.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar kapkanadeje

Zdravím. Ano, je to problém. Jste povinna odpracovat počet hodin takový, jaký máte sjednaný v pracovní smlouvě. Pokud nejste schopna určitý počet hodin odpracovat, zkuste se domluvit se zaměstnavatelem na zkráceném pracovním úvazku.

 

vilik*
hodnocení

7x
Jsem pokrývač. Sjednal jsem si, že vám pokryju střechu, ale nestíhám. Tak mi zaplaťte, co jsem odpracoval a nazdar.

 

hodnocení

3x

@andrea2 - Tak mi zaplaťte tolik, kolik jsem odpracoval(a) a nazdar. Nebo ne?
Nebo ne - nemůžete jednostranně měnit to, co máte uvedeno ve smlouvě.

ZP § 301 Zaměstnanci jsou povinni

c) dodržovat právní předpisy vztahující se k práci jimi vykonávané; dodržovat ostatní předpisy vztahující se k práci jimi vykonávané, pokud s nimi byli řádně seznámeni,

Se zaměstnavatelem jste se zkoušela dohodnout na úpravě pracovní doby? Může vám totiž hrozit i výpověď

§ 52 Zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď jen z těchto důvodů:

g) jsou-li u zaměstnance dány důvody, pro které by s ním zaměstnavatel mohl okamžitě zrušit pracovní poměr, nebo pro závažné porušení povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k zaměstnancem vykonávané práci; pro soustavné méně závažné porušování povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k vykonávané práci je možné dát zaměstnanci výpověď, jestliže byl v době posledních 6 měsíců v souvislosti s porušením povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k vykonávané práci písemně upozorněn na možnost výpovědi,

 

samosato*
hodnocení

3x

Vy: Tak mi zaplaťte tolik, kolik jsem odpracoval(a) a nazdar.

Zaměstnavatel: Tak já vám zaplatíme jen tolik, kolik mám dneska po kapsách a nazdar.

Co na to říkáte? Dobrý, ne?

 

figurek*
hodnocení

3x

Týdení výkaz hodin je docela normální účetnictví. Když nějaké hodiny chybí, nastává problém, který se musí nějak dořešit. Potřebujete převod chybějících hodin do příštího týdne nebo náhradní volno nebo neplacené volno nebo půl dne dovolené atd, ale to všechno se souhlasem šéfa. To je to, co po vás chce vaše referentka.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Ahoj Andrea 2, stručně, takto to opravdu nejde. Může to zaměstnavatel tolerovat, ale ne dlouho, protože zjistí, že takového člověka nepotřebuje.

Máte povinnost dodržovat pracovní fond.

Příklad, měl jsem pracovníka, který každých 14 dní v pátek ve 11 hodin chodil k lékaři. Pak již nepřišel do práce. Co s takovým zaměstnancem?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]