Nejste přihlášen/a.
Ahoj, chtěla bych se zeptat, chtěla bych si zkusit pár pracovních pohovorů. Ještě studuju, ale chci vyzkoušet jestli mám na to, abych v pohovorech uspěla a abych získala trochu cviku, až skutečně budu práci hledat. Nyní mám jen brigády. Poslala jsem pár životopisů a hle, oni se mi ozvali, že mě zvou na pohovor. Moje otázka je, zda mohu jít na pohovor o práci se ucházet, a pak jim říci, že práci nechci, protože jsem například vzala jinou nabídku?
Mohu takhle jít na pohovor? Nebude pro mě závazné, tím že budu na pohovoru, že když uspěju, že do té práce musím i nastoupit?
Díky moc za odpovědi. Anzionka
Můžete jít na pohovor a můžete odmítnout nastoupit - dokonce aniž byste sdělovala konkrétní důvod. Ale jednak je slušné to sdělit dostatečně včas, jednak si dejte pozor - zvlášť u specifického oboru nebo malého města - abyste nezískala pověst té, co do práce vlastně jít nechce.
Jedná se o Brno. Tam se snad nebude říkat, že do práce nastoupit nechci. Tedy doufám, a zatím se mi ozvala jen jedna firma. Samozřejmě neplánuji takto obcházet 20 pohovorů a pak odmítat, myslím, že mi pro zkušenost stačí dejme tomu tři, až čtyři. Abych si trochu zvedla sebevědomí a nasbírala zkušenosti, v tom, jaké je to vlastně na takovém pohovoru.
A převážně se jedná se spíše o administraticvní pozice, a těch nabídek je v rámci Brna spousta, takže to není žádný takový extra specializovaný obor jako třeba molekulární biologie nebo něco takového.
Díky, mám plán nasbírat co nejvíce zkušeností na pohovorech, až budu po škole hledat práci, abych věděla, jak na to. A nenervovala se s tím, že jsem na pořádném pohovoru nikdy ještě nebyla. Takže s klidným svědomím mohu na pohovor jít, a i když ho vyhraju, tak prostě do té práce nastoupit nemusím?