Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Prodlužování studia, strach z reakce okolí

Od: kaktuska odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, ráda bych se poradila ohledně jedné věci. Jsem vysokoškolák. Studuji navazující magisterské studium. Teď jsem v posledním semestru. Dneska bych měla odevzdávat předběžnou verzi diplomové práce, které by mělo být 80 %. Nemám ani polovinu. Takže je jasné, že mi vedoucí nedá zápočet za předmět.

Věc je taková, že mám ještě další předměty, které musím tento semestr ukončovat. A do toho 2 brigády, na které musím chodit, abych se uživila, protože mě rodič, kterému chodí na mě alimenty a u kterého žiju (tomu chodí alimenty na mě účet toho rodiče), nedává z těch peněz prakticky nic, tj. vidím z těch jen opravdové minimum, občas něco málo na jídlo v menze, a peníze na jízdenky. Na nájem a všechno okolo vydělávám sama. K tomu rodiči jezdím jen na víkendy.

Prostě nemám moc času psát tu diplomku. Řeknu to takhle, když sedím dejme tomu xy hodin denně nad diplomkou, unikají mi peníze, které bych si vydělala tím, kdybych místo diplomky pracovala. Jinak už mi bude o prázdninách 26 let. S tím počítám, že se mi z brigády bude platit zdravotní pojištění, jakmile mi bude 26 let.

S největší pravděpodobností asi budu prodlužovat, snad jen o jeden semestr. Bojím se reakce rodičů, i toho ke kterému jezdím na víkendy domu, i toho druhého. Na druhou stranu, kdyby mě ten rodič, u kterého žiju, trochu více podporoval, nemusela bych tolik pracovat a měla bych větší klid na psaní diplomky. Můj plán je následují, ukončit všechny předměty, které půjdou tento semestr. O prázdninách si rozvrhnout čas tak, abych měla dny, kdy budu jen pracovat, a dny, kdy budu jen psát diplomku. Teď to moc nejde tak rozvrhnout, mám dva další předměty kromě psaní diplomky, které musím ukončit, takže když teď píšu diplomku, nebo se soustředím na ni, tak vím, že bych měla dělat věci ještě do dalších dvou předmětů, aby toho nebylo málo.