Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak řešit potvrzení zár. lhůty

Od: jitkarubasova odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

prosím o Vaše vyjádřen, které jasně poučí mne i zástupce prodejce, jak je to se záruční lhůtou ve smyslu NOZ. Moje argumenty nestačily. Dne 6.4.2019 jsem musela z důvodu nefunkčnosti reklamovat varnou konvice značky CONCEPT zakoupenou dne 16.10.2017 v řetězci Globus Praha 9, Černý Most, čili ještě v záruční době. Zboží bylo odesláno výrobci k přezkoušení, a to údajně dle jeho stanovených reklamačních podmínek. Dne 16.4.19 jsem obdržela SMS zprávu, že výrobek byl skutečně shledán vadným, a že mi bude vyměněn. Dne 18.4.2019 jsem se dostavila pro nový výrobek a na moji žádost, aby mi potvrdili platnost nové záruční doby, bylo mi pracovnicí Informací v přízemní části prodejny řečeno následující:

při výměně vadného výrobku za nový, záruční doba podle NOZ trvá pouze do konce záruční doby výrobku původního, tj. do 16.10.2019, a že se prodlužuje maximálně o dobu, po kterou byl výrobek posuzován výrobcem a to nikoliv o dobu do převzetí nového výrobku zákazníkem, ale pouze o dobu, kdy byl zákazník SMS zprávou o vyřízení reklamace vyrozuměn, tj. 16.10.2017 + 10D, tj. do 16.4.2019, i když jsem nový výrobek převzala až 18.4.2019.

Domnívám se, že by měla nastoupit od převzetí nového výrobku nová 24-měsíční záruční lhůta. Nyní jsem v situaci, že mám sice nový výrobek, ale bez potvrzené záruční doby. Prosím o Vaši pomoc jak postupovat, abych v případě oprávněnosti mého požadavku, dosáhla potvrzení nové záruční doby. Mám do této věci zapojit i ČOI?Děkuji za Vaši spolupráci. S pozdravem Rubášová Jitka, P9, Ronešova 1135, 19800

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar mikihans
Nemáte pravdu. Běží pořád stejná záruční doba.
To bych taky mohl každý rok a půl způsobit vadu a měnit do aleluja.

 

pi*
hodnocení

2x

Dříve tomu tak bylo, ale pro uživatele je výhodnější odstoupit od smlouvy pokud by bylo řešeno výměnou, jak píší na dTestu."Výhodnější tedy bude využít práva odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Pokud si pak za vrácené peníze spotřebitel koupí stejné zboží znovu, začíná samozřejmě běžet nová dvouletá záruka. Nejedná se o chybu, ale záměr tvůrců zákoníku, kteří se takto snažili zabránit zneužívání práva. Nakonec tím ale bude bit prodejce.".

 

iz*
hodnocení

0x

Prodejce má pravdu: Je-li reklamace vyřízena výměnou výrobku za nový, nenabíhá nová záruční doba, ale dobíhá původní záruční doba. Původní záruka se prodlužuje o dobu, po niž byl výrobek posuzován, ale maximálně do doby oznámení, že si můžete převzít nový výrobek (to byl okamžik, kdy reklamační řízení skončilo).

Nová záruční doba by běžela v případě, že byste odstoupila od kupní smlouvy, nechala si vrátit peníze a zakoupila nový výrobek (třeba stejný jako byl původní).

Viz článek Nové zboží neznam/... (dTest)

 

hodnocení

0x

Globus globus.cz/...">Reklamační ŘÁD

Článek 3

odst. 2

Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění reklamace po dobu, po kterou je zboží v opravně a kupující je nemůže užívat.

odst. 3

Kupující bere na vědomí, že v =přípúadě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění reklamace. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

Nechte si na původní záruční list potvrdit dobu podle čl. 2 - přezkoušení u výrobce by mělo být posuzováno stejně jako oprava, protože jste neměla možnost výrobek používat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]