Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Práce přesčas na zkráceném úvazku

Od: dotaz* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, pracuji jako zdravotní sestra na zkrácený úvazek (0,733) a pracuji na 12hod směny. Neustále mám přesčasy a nevím, jak se tomu bránit. Situaci jsem se snažila vyřešit se staniční sestrou, která služby rozepisuje. Bez efektu - nejsou prý lidi. Tak jsem šla opakovaně přímo za náměstkyní pro ošetřovatelskou péči. Ani tady jsem příliš neuspěla. Jeden měsíc jsem měla služeb méně, ale další měsíc mám opět služby navíc (cca 30-50hod za měsíc). Jak se mohu bránit? Když nepomohlo osobní jednání, mám napsat nějakou žádost písemně? Děkuji.

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

@dotaz - Když nepomohlo osobní jednání, mám napsat nějakou žádost písemně?
V každém případě - a na kopii si nechte potvrdit datum převzetí včetně podpisu toho, kdo převzal.

Nevím, co máte ve smlouvě, ale přečtěte si pro začátek finance.cz/... a finance.cz/... ať se trochu zorientujete.

dotaz*
hodnocení

Já měla na mysli žádost zaslat doporučeně poštou. Ale jak tu žádost napsat, aby to bylo nějak právně uchopitelné a srozumitelné? Už jsem si tyto věci studovala a zaměstnavatel mne nemůže nutit do přesčasů. Ráda bych to na vedení zaslala písemnou formou, ale potřebovala bych s tím poradit, jak to mám napsat.

Nějak podobně - upravit si musíte údaje dle skutečnosti a toho, co požadujete, poslat můžete i poštou (pak bych volila psaní s dodejkou):

Přestože mám dle pracovní smlouvy ze dne... sjednánu kratší pracovní dobu v rozsahu... je mi mou nadřízenou pravidelně jednostranně nařizována práce přesčas i když s tím nesouhlasím.

S odvoláním na příslušná ustanovení zákoníku práce žádám, aby by směny byly určovány tak, že bude dodržen sjednaný úvazek ve výši...

iz*
hodnocení

2x

V případě zkráceného úvazku nejde o nařízení práce přesčas, ale o nařízení práce do výše normálního úvazku. A to zaměstnavatel v případě potřeby může.