Nejste přihlášen/a.
Dobrý dne,
chtěla bych poprosit o radu. Pracuji jako obchodnice, ovšem firmě klesají (díky cenové politice vedení) prodeje a vypadá to to, že se budou chtít zbavovat lidí prostřednictvím tzv. vytýkacích dopisů (aby nemuseli platit zákonné odstupné).
Je možné brát za "méně závažné porušení pracovní kázně", že se (prý - samozřejmě zástupný důvod) "nedostatečně komunikuje se zákazníky" (jde o situaci, "já - se zákazníkem jsem řešila věc po e-mailu" - zaměstnavatel "měla jste volat, chyba". Jiný případ "já - se zákazníkem jsem řešila věc telefonicky" - zaměstnavatel "měla jste mu napsat, chyba")
A takové podobné věci..Stylem, když chceš psa býti, hůl si najdeš
Děkuji moc za názory, Daňulka
Tohle by Vám mohl zaměstnavatel vytknout jen v případě, že by existoval vnitřní předpis, se kterým jste se prokazatelně seznámila, kde by byly způsoby komunikace vypsány jako závazné pro konkrétní situace. Pokud takový předpis není a na základě takových výtek vás přesto propustí, můžete pak dát žalobu na neplatnost výpovědi a máte slušnou šanci, že to vyhrajete. Samozřejmě by nemělo smysl v takové práci zůstávat, ale dostala byste plat za celou dobu toho běžícího soudu.
@pletiplot - Tohle by Vám mohl zaměstnavatel vytknout jen v případě, že by existoval vnitřní předpis... kde by byly způsoby komunikace vypsány jako závazné pro konkrétní situace.
Mohl - ale při případném sporu o ne/platnosti výpovědi není soud při svém rozhodnutí nijak vázán výčtem jednání (považovaných zaměstnavatelem za porušení pracovní kázně) uvedeným v interní normě.
Nejsem právník, ale pokud se soud má o něco opřít, tak by to měly být mimo jiné i interní předpisy. Jinak se opírá o vzduch.
Děkuji moc za rady...Interní předpis, kde by byla přesně předepsána četnost a způsob komunikace ve firmě není.