Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Podnikání při studiu a sirotčí důchod

Od: opava odpovědí: 8 změna:
Dobrý den,
Pobírám sirotčí důchod z Rakouska a nyní studuji na střední škole, po maturitě chci na další střední školu, na denní studium obor managementu. Háček je v tom, že jestli je možné zároveň podnikat jako OSVČ předpokládám na VPP, mít status studenta a tím pádem pobírat sirotčí důchod. Zda je možné při podnikání pobírat i důchod.
Pokud nevíte podmínky v Rak., napište prosím info z ČR.
Děkuji

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

2x

Napsala jsem Pensionveranstalt/... . Podle jejich odpovědi byste mohla mít na sirotčí důchod nárok dál. Je to ale obecná odpověď, pro konkrétní odpověď chtěli znát číslo pojištění a jméno + adresu.

Chcete-li přesnou odpověď, napište (německy) na pva-lsw@pensionsversicherung.at

Podnikání při studiu a sirotčí důchod

tajemnak*
hodnocení

0x

Podnikám, studuji a nikde není problém.

U sir. důchodu je jedna z podmínek, že se soustavně připravujete na své povolání (denní studium). Pokud denně studujete a stíháte do toho podnikat (nebo prostě jste zapsaný na škole, kam nechodíte...) tak dokud vás nevyhodí, pořád máte status studenta, studujete denní studium a tedy máte nárok. :)

oxyv

a máš sirotčí důchod z Rakouska? To je zásadní informace, kterou jsi nenapsal.

iz*
hodnocení

0x

Podle mne by mohl být háček (problém) spíše v té další střední škole. Pokud byste pokračovala na VOŠ nebo na VŠ, problém by vzniknout neměl.

K tomu Rakousku: Od koho sirotčí důchod pobíráte? (Je tam více možností.)

Informace k rakou/... (německy)

opava
hodnocení

Ano máte pravdu, urco na tom něco bude. Podle toho co je psáno, tak by problém být neměl, ale kdoví. No zas budu mít stále status studenta i na střední. Snad se objeví někdo kdo si je jistý. Pobírám od SVA
skola