Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení peněz s velkým zpožděním

Od: charlotte odpovědí: 11 změna:

Zdravím lidi, potřebuji poradit. 30.1.2019 jsem vracela z eshopu bundu. Napsali mi email, že ji přijali a že mi peníze vrátí do 30dnů. Dnes mi napsali, že nestíhají a peníze odešlou až 5.4.2019. Přijde vám to normální? Jak se proti tomu můžu bránit?

To je zákonem dané, že musí vrátit peníze do 30 dnů, že? Rozhodně si to nenechám líbit, přijde mi to podezřelé a navíc píšou, že dříve než 5.4. nebudou mít penízek dispozici?! Tak jak můžou provozovat eshop, když nemají peníze, které mají vrátit?

Děkuji moc.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Delší doba bohužel není neobvyklá. Já musel několikrát urgovat vrácení s jedním z největších eshopů v čr a to ani nebyla vratka, ale jejich pochybení o kterém od počátku věděli. 30 dnů je na vyřízení reklamace, ne na vrácení peněz a toho rádi zneužívají.
charlotte
hodnocení

Jenomže mě v emailu napsali - "Peníze Vám samozřejmě pošleme na účet nejpozději do 30 dní."

Takže mě zajímá, jaká doba je zákonem stanovena na vrácení peněz? Nějaká doba to být musí, Přece nebudu čekat na svoje vlastní peníze 3 měsíce...

 

hodnocení

0x

Normální to není, bránit se je těžké. Donutit je k rychlejšímu vrácení nedokážete, můžete je oznámit na ČOI, která jim může dát pokutu, ale to je tak asi vše. Jediná šance je nenechat to plavat a v přiměřených intervalech je bombardovat výzvami (ne žádostmi!) k urychlenému vrácení nezákonně zadržovaných peněz.

E-shop může dneska provozovat v podstatě kdokoli, než tam začnete nakupovat, je třeba si pověst e-shopu ověřit, nejlépe v recenzích a diskuzích na Heuréce. Pokud jste to neudělala a nyní zjistíte, že pověst e-shopu je bídná, připravte se na to, že své peníze už možná neuvidíte.


doplněno 25.02.19 09:04:

Vracela jste ve lhůtě 14 dní nebo po delší době po uznání reklamace? V prvním případě mají na vrácení peněz dalších 14 dní, v případě druhém mají na celkové vyřízení reklamace 30 dní, tedy peníze by měli vrátit do 30 dní ode dne, kdy jste reklamaci podala.


doplněno 25.02.19 09:07:

Babi, citovat zákon je hezké, ale v tom § se jedná o odstoupení od smlouvy spotřebitelem. V případě reklamace ji obvykle vyřizuje odstoupením od smlouvy prodejce a v tom případě platí to, co jsem napsal výše.

charlotte
hodnocení

recenze jsem si zjištovala, dělám to vždy. Většina z nich je v pořádku, pokud někdo něco, tak neodpovídají velikosti, které na stránkách uvádí ale nic takového, že by nevrátili peníze nebo tak.

Ok tak děkuji, budu urgovat a nahlásím na ČOI. Nepřijde mi to normální.

charlotte
hodnocení

Vracela jsem ve lhůtě 14 dní. Bunda došla, zjistila jsem, že je malá opravdu neodpovídají velikosti ,které oni uvádí a další den jsem ji poslala zpět. Oni se pak ozvali, že bundu přijali a napsali mi, že do 30 dní vrátí peníze. A dnes skoro po těch 30 dnech email, že se dostali do potíží, že mají hodně vratek a peníze odšlou až v dubnu... To mi přijde na hlavu. Taky mám finanční potíže a platím vše včas. Tak ať se podle toho zařídí .

asd1

Jejich problémy tě nemusí zajímat. Vracet musí ze zákona do 14 dnů včetně nákladů na dodání. Vyzvi je k zaplacení, dej termín do kdy a kam mají zaplatit, upozorni pokud nezaplatí tak budeš vymáhat právní cestou + úroky z prodlení.

 

hodnocení

0x

NOZ § 1832

(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. + písm. g).

(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.


doplněno 25.02.19 09:10:

@satam - Podle toho, co píše tazatelka, jsem usoudila, že se jedná o odstoupení/vrácení ve čtrnáctidenní lhůtě - jinak by snad reklamaci zmínila. Ale pravda, mohla jsem to špatně pochopit.

charlotte
hodnocení

Děkuji moc.

Nic ve zlém, babi. Jen jsem vzal v úvahu obě možnosti*mir*

25.02.19 09:15

 

iz*
hodnocení

0x

V případě odstoupení od smlouvy Vám peníze měli vrátit do 14 dnů. Nikoliv do 30 > na to jste neměla přistoupit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]