Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Mobil na lavici při vyučování, špatně?

Od: vodenka odpovědí: 35 změna:

Zdravím.

Jsem student na základní škole v posledním ročníku.
Prostudoval jsem si školní řád a zaujala mě jedna věc. V části řádu "Práva a povinnosti žáka" se píše toto:

"Užívání mobilních telefonů během vyučovacích hodin je zakázáno. Povinností žáků je, aby v době výuky měli mobil vypnutý. Škola neurčuje místa na odkládání mobilů. Za mobil si ručí žák, který jej vnesl do školních prostor"

V tom případě, pokud je vyučování a mám vypnutý mobil na lavici a učitel/ka mi řekne, abych mobil odložil do tašky tak já tomuto příkazu vyhovět nemusím a nemůžu za to být trestaný.
Zase na druhou stránku se v řádu píše, že:

"Žák je povinen se ve škole slušně chovat, dbát pokynů pedagogických pracovníků, podle svých schopností se svědomitě připravovat na vyučování a dodržovat školní řád. Žák je také povinen chovat se mimo vyučování – a to i ve volných dnech a o prázdninách tak, aby neporušoval zásady soužití a mravní normy společnosti a dělal čest škole i sobě."

"Žáci respektují pokyny pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců školy, kterými je naplňováno vzdělávací poslání školy a školní řád."

Tak jak to tedy je? Děkuji předem za odpověď, s přátelským pozdravem Adam! *ua*

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Je to tak, jak jste napsal.

Co na větě "dbát pokynů pedagogických pracovníků" nechápete? Zřejmě nejste "student", ale pouze žák, který se nesnaží studovat...

doplněno 13.02.19 15:54:

Ono se to nevylučuje. Chápejte to tak, že "škola neurčuje, kde mobil musí být", ale učitel vidí riziko rozbití, případně riziko nesoustředěnosti žáka díky mobilu na lavici. V zájmu bezpečnosti tedy myslí za vás.

Pokud jste někdy telefon na lavici nechal, všiml jste si, že každých 3-5 minut se na mobil podíváte, jestli někdo něco nenapsal?

Také v případě písemek může sloužit jako tahák.