Nejste přihlášen/a.
Trénovat a trénovat dokud to nezvládneš.. Můžeš si hrát "na telefonování doktorovi" nejdřív sama, pak s někým známým... Nejen si to představovat, ale mluvit pěkně nahlas... Nejdřív číst napsané, pak zpaměti.. Trénink udělá opravdu hodně a i totálně plachý tvor zvládne složité hovory. Jen chtít a něco pro to udělat... A o nic nejde, maximálně se ztrapníš a něco zakoktáš, no a co.
NĚKTERÉ PRAVIDLA ETIKETY TELEFONOVÁNÍ:
- Vaše nálada ovlivní volaného! Úsměvný hlas se přijímá jako příjemný projev.
- Mluvte pomaleji, zřetelně, pokud možno hlubším hlasem.
- Při telefonování bychom neměli jíst a pít či kouřit.
- Pokud je to nutné, dělejte si během hovoru poznámky a opakujte klíčové body. Jednak tím předejdete pozdějšímu nedorozumění, jednak váš partner bude vědět, že pozorně posloucháte.
- Pokud váš čeká složitější telefonické sdělení, věnujte přípravě na hovor značnou pozornost. Před samotným voláním si znovu ujasněte cíl, kterého chcete rozhovorem dosáhnout. Mějte u ruky nutné podklady.
- Během delšího monologu dbejte na to, abyste dali najevo svůj zájem, a to přitakáváním, slůvky, ano, jistě. Vynecháte hovorová - nó nebo jo.
- Oslovte volaného jménem, titulem nebo funkcí. Tím vnášíte do telefonátu osobní tón, který je podstatný pro získání důvěry.
Našroťte se správnému volání a bude po strachu. Volaný na vás nebude mít .
Jé, konečně někdo, kdo taky trpí strachem z telefonování. Já už jsem z toho nejhoršího venku, ale v mládí to byla hrůza. Co jsem se nachodila a nalítala po městě, jelikož jsem všechno obcházela pěšky, abych nemusela volat... a pak jednou přišel nějaký zlom, kdy mi - už jako dospělé - došlo, že i když nervozitou koktám, blekotám, motám všechno dohromady a skáču lidem do řeči, tak se svět nezboří. A pak už to bylo jen lepší a lepší. Dneska volám známým nebo klientům naprosto v pohodě, doktoři a různá objednání mám ještě tendenci odkládat a být nervózní.
Jo a ještě mi pomohlo naschvál mluvit velmi pomalu a zřetelně, uklidňuje to. A věřte mi, že jak jste zvyklá/ý do telefonu mluvit rychle, tak tu pomalejší mluvu jako pomalou vnímáte jen Vy, protistraně to pomalé nepřijde a taky mi vůbec nepomáhalo si to připravit (max. nějaké body, o kterých jsem chtěla mluvit, termíny, kdy můžu přijít...), ale samotný hovor je lepší uskutečnit z fleku načisto. Nejschůdnější hovory byly ty, kdy to protistrana zvedla na druhé zazvonění, překvapila mě tím a já neměla čas přemýšlet, co a jak řeknu
Držím palce a pamatujte si, fakt se svět nezboří. Je to jenom telefon, ne masožravá potvora
Moje vnučka se v 18ti letech bála ještě objednat pizzu. Říkala, babi zavolej tam ty, ale já jsem jí řekla neboj se, za párkrát už se bát nebudeš. Tak to zkusila a ono to vyšlo, chlapík pizzu přinesl, tak jsem jí pochválila. Ted už to překonala a nebojí se zavolat, ale k doktorovi ještě nevolala, tak nevím, ale zkusí a to bude to OK. Ono i když se trochu zakoktáte, ten na druhým konci si to přebere a hlavu vám neutrhne. Dělala jsem na informacích tam volali lidi, kteří měli vadu řeči a kolikrát člověk nerozumněl co chtějí, ale pomalu jsme k tomu museli dospět a informaci mu dát i v cizím jazyku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.