Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Dvě slevy na dani bez mého vědomí

Od: dudek odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,
Potřeboval bych se informovat.

Na začátku minulého roku jsem začal pracovat jako externí grafik na DPČ u jedné firmy. Budeme ji říkát oranžová, podepsal jsem tam prohlášení o uplatnění slevy na dani.

Od konce března ale také pracuji na HPP v jiné firmě. Té budeme říkat zelená. Zde jsem samozřejmě druhé růžové prohlášení podepsat nemohl. Spočítal jsem si, že sleva na dani je pro mne výhodnější při práci u zelené firmy, požádal jsem tedy v oranžové o ukončení zvýhodnění k následujícímu měsíci.

Situace byla zdánlivě vyřešena, Bylo mi sděleno, že je to již u nich tedy zaznamenáno a dále sleva uplatňována nebude. Já s vědomím, že nyní již další slevu uplatnit mohu, jsem k dalšímu měsíci podepsal formulář u zelené firmy.

Minulý týden mi přišlo prohlášení o zdanitelných příjmech za celý rok, co u oranžové firmy na DPČ pracuji. Věc jsem tedy řešil s účetní v zelené firmě a ta si všimla, že v prohlášení nemám strženy žádné daně, tj. prohlášení se tváří, jako bych uplatňoval slevu po celý rok - sleva pokračovala (?). To je docela komplikace, jelikož to v tuto chvíli vypadá, že jsem čerpal slevu u obou zaměstnavatelů. Podle účetní se jedná zhruba o 8000 Kč, které bych musel v případě, že by to takto bylo, uhradit. To skutečně není zanedbatelná částka.
Chyba je tedy pravděpodobně v tom, že někdo mou žádost zanedbal nebo nekaceptoval, přesto že mi bylo sděleno, že je můj požadavek vyřízen. S oranžovou firmou se to snažím řešit, ale zatím jsem zůstal bez odpovědi.
Co mohu v takovéto situaci dělat, když jsem další slevu na dani podesal až potom, co mi bylo potvrzeno, že již předchozí nebude pokračovat? Doufám, že se mi z oranžové firmy ozvou a nějak se to vyřeší. Chci ale vědět, jestli se mohu v případě, že by skutečně situaci zanedbali nějak bránit, či se smířit s tím, že budu muset částku zaplatit.
Předem děkuji za odpověď.

3 odpovědi na otázku