Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Podvodné vylákání platby

Od: uctarka* odpovědí: 14 změna:

Dobrý den,

pracuju jako účetní u jedné společnosti, která prodává i do zahraničí. Stala se mi taková velice nepříjemná věc. Na pokyn jednatele společnosti (přes email) jsem odeslala peníze do Anglie (38000EUR). Zjistilo se, že nějaký hekr se naboural do emailu a vydával se za mého jednatele. Platbu jsem hned druhý den(když jsem se dozvěděla, že pan jednatel nic neví) reklamovala u banky o storno vyplacení v Anglii). Banka se ještě neozvala, ale myslím si, že bohužel peníze již byly vyplaceny. Nyní nevím, co nastane. Pro informaci takovéto platby jsem již provedla asi třikrát(pracuji zde dva roky), na pokyn pana jednatele na základě emailu. V zápisu ze schůze mám, že mohu disponovat s penězmi, pouze proplacení faktur je na základě podpisu jednatele. Na policii mi oznámili, že mohou po mě chtít 4,5 násobku mého platu. Ale já si připadám, jak největší zločinec...já pouze plnila co mi řekl šéf..to že teď si uvědomili, že směrnice nebyla dokonalá...že to nefunguje, tak jak má, tak se to otočí na mě. Policie sama uznala, že email byl velice věrohodný i komunikace, že jsem nemohla poznat, že se jedná o podvod. Mám možnost se nějak bránit? Podotýkám pojišťovna, co má firma tuto pojistnou událost neplní. Děkuji moc

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

4x

V případě obecné škody (bez uzavřené dohody o odpovědnosti) zaměstnanec zaměstnavateli odpovídá za způsobenou škodu až do výše 4,5 násobku průměrného výdělku. Ovšem zaměstnavatel by Vám napřed musel zavinění prokázat (dokazování je na něm).

Poznámka: Přiznám se, že mne překvapuje, že účetní provede tak vysokou platbu na základě e-mailu, aniž by si pokyn alespoň telefonicky ověřila u toho, kdo jej měl zaslat. Tím byste přece chránila nejen sama sebe, ale i svého nadřízeného a firmu.

doplněno 21.12.18 14:39: