Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Právník nechodil k soudu

Od: repe odpovědí: 9 změna:

Najal jsem si právníka, který byl přítomen vlastně poslal zástupce na první jednání a na další jednání již nechodil, ani se neomluvil a mě neinformoval. Soud se prohrál a já musel vše zaplatit. Řekl, že své pochybení dá proplatit na pojišťovnu.

Jak ho mám donutit, aby to dal na pojišťovnu, zaplatí to vůbec tj. náklady řízení protistrany a částka o kterou jsem se soudil? Mám ho dát k soudu, vysoudím vůbec něco na právníkovi? Co mám dělat?

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

No podle mne nebude tak těžké sehnat lepšího právníka, než je tento. Tohle je přece diletanství, nebo nezájem o práci a zákazníka, který ho platí.

hodnocení

2x

@repe - Komora mě ale řekla, že věc jen prošetří, ale žádné peníze nevrátí.
ČAK vám škodu nezpůsobila, tedy nemá co vracet. Za škodu odpovídá buď advokát nebo jeho zaměstnavatel a musí být pojištěn ze zákona.

Z. č. 85/1996 Sb. o advokacii

§ 24

(1) Advokát odpovídá klientovi za újmu, kterou mu způsobil v souvislosti s výkonem advokacie. Advokát odpovídá za újmu způsobenou klientovi i tehdy, byla-li újma způsobena v souvislosti s výkonem advokacie jeho zástupcem nebo jiným jeho zaměstnancem než zaměstnaným advokátem; odpovědnost těchto osob za újmu způsobenou zaměstnavateli podle zvláštních právních předpisů tím není dotčena.

(2) Vykonává-li advokát advokacii ve společnosti nebo v zahraniční společnosti, odpovídá klientovi za újmu podle odstavce 1 tato společnost nebo zahraniční společnost.

(3) Za újmu způsobenou v souvislosti s výkonem advokacie zaměstnaným advokátem odpovídá klientovi zaměstnavatel advokáta, a to i v případě uvedeném v § 15b.

(4) Advokát nebo společnost anebo zahraniční společnost se odpovědnosti podle odstavců 1 až 3 zprostí, prokáží-li, že újmě nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na nich požadovat.

§ 24a