Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se poradit jak se v této situaci zachovat. Na bazaru jsem koupila elektrickou koloběžku Xiaomi za cenu 6.500 Kč se zárukou do září 2020, tedy uplně novou. Cena v ČR je 10.490 Kč a v zahraničí lehce přes 8 tisíc.
Koloběžka se asi měsíc po používání rozbila, tak jsem ji poslala na reklamaci k původnímu prodejci. Ke konci reklamační doby mi bylo sděleno, že z důvodu nedostupnosti náhradního dílu mi vrátí peníze, ale první majitel koloběžku koupil ve speciální akci za 690 Kč, tak i tuto částku mi vrátili.
V tuto chvíli nemám koloběžku a jsem 5.810 Kč v mínusu. Jak se k tomu mám postavit, prodejce, který mi koloběžku prodal již nekomunikuje. Zda se mám tedy obrátit na českou obchodní inspekci, ale mám pocit, že v tomto případě mi nepomůže.
Děkuji za odpovědi.
Trval bych na vrácení koloběžky ze servisu, protože to stím "nedostupným dílem" je na 99% jen výmluva, protože je pro ně výhodnější vám dát 690 Kč. Teď mají koloběžku v hodnotě několika tisíc, kterou nesjpíš za pár set opraví.
Potom bych požadoval řešení po prodejci, protože ten vám prodal použité zboží a ze zákona za vady 6 měsíců ručí. Pokud by se zdálo, že z něj není šance nic dostat, pak bych koloběžku nechal opravit na vlastní náklady, stále se to nejsíš vyplatí.
Pokud jste ty peníze už převzala, koloběžku nemáte a takovéto "vyřešení" reklamace akceptovala, pak se mi nezdá, že by šlo něco dělat. I kdyby prodejce měl dobrou vůli vám vrátit peníze, pak právem očekává, že mu vrátíte koloběžku. Což zřejmě nejste schopna.
Koloběžka byla bazarové zboží a vy nejste přímí kupujici. Prodávající s vámi neuzavřel kupní smlouvu i když není na jméno. Váš prodávající je ten od koho jste koupila a záleží jak jste měli kupní smlouvu sepsanou. Vy jako kupující bazaroveho /použitého/ zboží nemůžete reklamovat u prvního prodejce. Také jsem jednou koupil zboží cca 2 měsíce stare s tím že je záruka ještě 22 mesicu. Po 1/2 roce závada tak jsem reklamoval dle přiložené faktury a ejhle oni zjistili že nejsem onen kupující který to u nich kupoval a nic. Můj problém že se porouchalo a nic neopravili a byli v právu.
Jak se máte zachovat? Oželet 5.810 Kč. "Na bazaru" jste pravděpodobně (jinak byste reklamovala u prodejce) koupila koloběžku od nepodnikající FO. Reklamaci jste ale uplatnila u původního prodejce, který pochopitelně vrátil jen tu částku, kterou obdržel.
Pro koupi něčeho od nepodnikatele platí to, co si s prodávajícím sjednáte. Na takový prodej/nákup se nevztahuje stejná ochrana jako v případě nákupu u prodejce (podnikatele).
Také si myslím, že když člověk koupí použité zboží na bazaru, tak nemá tu jistotu. že koupil dobře.
Zboží může být kradené, anebo má nějakou vadu, kvůli které se zboží ho zbavil. Samozřejmě, třeba i řešil špatnou finanční situaci.
Zde je možné předpokladát, že risk je zisk. Vy jste koupila levněji dražší výrobek a byla jste spokojena. Dokud nenastala porucha a začala ji řešit. A zde se projevil právě ten háček, kdy prodávající láká zájemce, že zboží je ještě v záruce. Neznalý na to skočí.
Líbí se mi v článku tato věta - Ohánět se v inzerci ZÁRUKOU na prodávanou věc má zřejmě navodit pocit bezpečného nákupu.
Kdoví, jakým podvodníkům jste naletěla a souhlasím, že je asi lepší oželet ty peníze, jak píše rádkyně nade mnou.
Přečtěte si komentáře v diskuzi pod článkem, s čím se lidé při nákupu již setkali. Některé věci nevymyslíš. Pobavila mě mě koupě bot, kdy každá bota měla jinou velikost.
Už mockrát jsem viděl, že chytráci nabízejí na bazaru nebo na Aukru výrobky za vyšší cenu než v nejbližším obchodě. Smysl pro kupujícího to může mít pouze v případ+, kdy obchodník je pouze kamenný obchod a nenabízí zasílání výrobků. Svého času to byla například IKEA.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.