Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Supersoused.cz, dělali jste pro ně?

Od: marek87* odpovědí: 4 změna:

Ahoj, realizovali jste někdy nějakou zakázku přes server supersoused.cz či nejřemeslníci.cz?
Přemýšlím jak se všem stranám vyplatí takový systém?
Zákazník si vybere řemeslníka dle ceny a referencí, zaplatí serveru supersoused.cz, ten si odečte 15% jako provizi a kdo pak fakturuje služby zákazníkovi?
Z té provize musí server odevzdávat daň?
nebo do jaké částky nemusí ani server danit příjmy a do jaké částky nemusí danit řemeslník?
Dejme tomu že jsem elektrikář, najdu na serveru zakázku, zákazník si mě vybere, zaplatí, server si strhne 15% provizi, já po dokončení dostanu od serveru zbytek na účet a kdo zákazníkovi vystaví fakturu? Já nebo server? Pokud je zakázka třeba za 10tis. nemůže se vyplatit danit jak řemeslníkovi tak serveru z 15%, chápu to dobře?
jak se taková věc prosím řeší?
Děkuji a pěkný víkend všem,
Marek

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

abamuhyxox
hodnocení

0x

Tak jasně, že supersoused a další jsou pouze zprostředkovatelé, kteří defakto neručí vůbec za nic. Jak si zprostředkovatel zdaní svojí 15% provizi, je jeho problém.

V každém případě se skoro vždy jedná o podnikání, tedy je nutné plnit všechny zákonné podmínky. Ohledně daní nelze obecně odpovědět. Protože někdo podniká jako fyzická osoba, někdo si založí s.r.o. atd.

Případné zájemce musím upozornit na jednu věc. Všechny zakázky jsou u prostředníka zaevidovány a projdou přes bankovní účty. Takže stát (živnostenský, finanční, atd) - úřad může lehce získat veškerá data pro zakleknutí.

marek87*
hodnocení

Děkuji a víte jak by to bylo kdybych měl web s nabídkou prací, neměl zaměstnance ale jen externisty an ŽL či osvč osoby, kterým bych dohazoval zakázky a bral si z nich také 15% provize?
Zákazníkovi by pak vystavovali fakturu řemeslníci a ještě z toho odváděli DPH.
Do jaké výše nemusí řemeslník jako živnostník danit příjem ze zakázky?
Nebývalo to do 30K? Možná se pletu.